19. 4. 2019 – 19.00

Temudo: Do Nothing And Be Wrong

Vir: Naslovnica

AWRY, 2019

 

Tokratno Tolpo bumov začenjamo z mislijo o dolgometražnih izdajah v elektronski glasbi, še bolj specifično v miljeju techna, kot pretežno piarovsko naravnani potezi glasbenika. Naj pojasnimo – album je v katerem koli žanru običajno najbolj otipljiva in reprezentativna stvaritev glasbenika, ki jo ta poleg nastopov v živo lahko ponudi svojemu občinstvu. Zato je povsem normalno sklepati tudi, da bo izdaja novega albuma zelo upravičeno pritegnila tudi največ pozornosti glasbenih medijev. A vendar v technu velja zelo specifičen pristop k izdajam lastnih produkcijskih stvaritev – močno prevladujoč in obenem producentu najbolj zvočno reprezentativen format izdaj je single oziroma EP. Temu botruje več dejavnikov, v katere se danes ne bomo podrobneje spuščali, a velja si zapomniti, da je EP običajno najiskrenejši odraz glasbenika in najpogostejša oblika izdaje v technu.

Dolgometražne izdaje po drugi strani največkrat predstavljajo zvočno poigravanje producentov, zavito v piarovske, visoko konceptualne floskule, ki le malokrat držijo vodo. Za takšne izdaje se povečini izrabi lastne založbe, ki naj bi zagotavljale umetniško avtonomijo, ali pa zelo vidne in uveljavljene založbe, ki ploščo izredno učinkovito potisnejo v svet glasbenih portalov in avtorju priskrbijo želen stik s širšo publiko. Zato danes z veseljem za vas odstiramo tančico nad manj znanim portugalskim producentom. Ta namreč s svojo novo ploščo razbija monoton prostor albumskih techno izdaj, mi pa vam ga tokrat predstavljamo, še preden se hajpa lačni portali, kot je denimo Resident Advisor, zavedajo, da danes obravnavana izdaja vendarle z lahkoto deklasira portalu ljubo Amelie Lens in podobne.

João Rodrigues je portugalski producent novejšega vala. V preteklosti je sicer kot Medio ustvarjal drum and bass, danes pa svoje producentske veščine zliva v projekt imenovan Temudo. Kot del lizbonskega kolektiva in založbe HAYES, je nekaj svojega materiala samoizdal, v zadnjih dveh letih pa je nase vidneje opozoril z deli, ki so izšla pri založbah, kot je newyorška Synewave Damona Wilda ali denimo rotterdamska MORD. Pred kratkim nam je Temudo ponudil še svojo debitantsko dolgometražno izdajo, imenovano Do Nothing And Be Wrong. Ko smo govorili o homogenem pristopu k albumskim izdajam in posledično monotonem prostoru techno plošč, smo želeli orisati posplošen kontekst, ki ga Temudo v celoti zavrača. Svoj novi album je sklenil izdati pri relativno sveži in neznani založbi imenovani AWRY – ta namreč zaenkrat šteje vsega skupaj šest kakovostnih izdaj. V vlogi analognega formata zvočni tu standardizirano vinilno ploščo zamenja rustikalnejša in za mnoge DJ-je, ki prisegajo na vinil, neuporabna kaseta. Za konec pa prijetno preseneti še dejstvo, da je album brez piarovskega spremnega teksta. Niti besede poveličevanja producenta in niti najmanjšega poskusa vpliva na naše dojemanje glasbene stvaritve Temuda – zgolj gnilo jabolko na naslovnici.

In če kaj, jabolko Do Nothing And Be Wrong po glasbenih kriterijih pač ni gnilo. Skupek devetih del predstavlja do danes najbolj dodelano produkcijo portugalskega glasbenika. Če se na trenutke sicer zazdi, da se Temudo zvočno rad nasloni na detroitske očake, še posebej na estetiko Jeffa Millsa, album celostno stremi v prihodnost. Izredno široko teksturno paleto razgrne že s prvim, naslovnim ambientalnim komadom, medtem ko v drugem v nekakšni futuristični jungle preobleki opravi še z ritmično anomalijo albuma. V komadu Kurla Temudo nato že napne svoje 4x4 techno mišice, kar kljub precej preudarnemu ritmu počne z ravno pravšnjo mero sintovske shizofrenije in zasanjanosti. Albumu s komadi Tedious in The Age Of Miracles ne umanjka niti zvočno izjemno nasičenih štiklov, pripravljenih za žurerska ušesa, lačna ekstaze, medtem ko z mistično ironijo odzvanja komad EU Failing. Dolgometražec Do Nothing And Be Wrong mladega Temuda predstavlja v dobri luči. Deloma, ker glasbeno pač ne razočara in nam za tako mladega producenta v ožjem kontekstu techna nudi zavidljivo zvočno širino in kvaliteto. Deloma pa tudi zato, ker ni skovan kot produkt medijskega ustroja – je zgolj to, kar slišimo. In tudi zato nam je v veselje album Do Nothing And Be Wrong v poslušanje ponuditi tudi vam.

 

Leto izdaje
Avtorji del
Institucije

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.