THE PILOTWINGS: LES CHARISMATIQUES
BFDM, 2021
Letošnji festival Tresk je za nami, a njegov vznemirljivi glasbeni program še vedno lebdi v naših mislih. Da si osvežimo spomin, povejmo, da je lineup vseboval nabor tako živih kot tudi virtualnih nastopov rjovečih imen precej nove glasbene generacije z domačih in tujih glasbenih scen. Eno takšnih je bil francoski projekt The Pilotwings, ki se je z ekskluzivnim DJ-setom na virtualnem Tresk sejmišču premierno predstavil slovenskemu občinstvu.
Gre za projekt, ki je v prvih korakih naslovil lyonsko glasbeno sceno, nadalje pa tudi francosko elektroniko, kot žarišče novih in eksotičnih zvokov. Piloti si delijo zgodovino s francosko založbo Brothers From Different Mothers ali na kratko BFDM, raketo, ki so jo lansirali v vesolje z lastnim debijem, EP-jem AGORESPACE. BFDM je z leti postala ena aktualnejših in naprednejših založb, katere katalog polnijo prodorne izdaje francoskih umetnikov, od že uveljavljenih imen, kot sta Simo Cell in J-zbel, pa vse do svežih akterk, denimo HAJJ. Ta BFDM raketa je tako postala matična ladja peščice svežih talentov, katerih kreacije hrepenijo po eklekticizmu in eksperimentiranju z različnimi žanri.
Pilota Guillaume Lespinasse in Louis De La Gorce sta s prvim dolgometražnim albumom Les Portes Du Brionnais leta 2017 podpisala svoj zvok s sintezo retro vplivov in novih idej, čeprav prejšnje ustvarjalno obdobje, v katerem so izšli prvi EP-ji, nima tako jasne vizije in strukture. Njun zgodnji glasbeni material nudi vpogled v glasbeno osebnost, ki se še razvija, še vedno eksperimentira z različnimi elementi, vplivi in navdihi. Dvojčeva prva kratkometražca, torej AGORESPACE in Molitor 71, sta mešanica presenetljivih basovskih gibov, veselih sintetizatorjev in retrofuturistične elektronike, ki ustvarja edinstveno plesno vzdušje.
Z izidom prvenca Les Portes Du Brionnais sta nas pilota pozdravila z bolj zrelim rokovanjem. Nekoliko nepričakovani elementi so na albumu skrbno strukturirani, premišljeni in po načrtu vgrajeni v zvok. Izdaja je zbirka mnogih presenečenj in odkritij ter lepo artikuliranih groovov [grUvov], ki se združujejo z japonskimi motivi, kozmičnimi mislimi in retro toni. S tem sta pilota ustvarila obetavenizdelek in osebnost, a si pustila prostor za nadaljnji razvoj in možnost vključitve novih instrumentov. Po petletni diskografski pavzi plošča Les Charismatiques vse omenjeno tudi izpelje in ime pilotov ponovno izpiše znotraj bogatega repertoarja BFDM.
Z novim albumom so piloti stopili iz producentskih čevljev in skočili v bolj bendovske vode. Če je bila na prejšnjih izdajah s prevladujočo manipulacijo elektronike izpostavljena vloga producentov, sedaj dominira radovednost do bolj instrumentalne, bendovske glasbe z uvedbo žanrov, kot so funk, disco in psihedelični rock. Naslovnica albuma, ki je videti kot nekaj, kar bi lahko našli, medtem ko listamo po več sto let stari knjigi čarobnih urokov, namiguje na nov dodatek k projektu. To potrjuje prerojeni zvok albuma, ki je zdaj obogaten z lahkimi kitarskimi notami, saj sta pilota naredila prostor za novega kopilota. Skupaj se podajo na svežo pustolovščino, v kateri združujejo novosti, kot so psihedelija, new age in vibracije poletnih uspešnic iz osemdesetih.
Fantje z Les Charismatiques predstavljajo nov karakter, izjemno samozavesten in čvrst, s katerim razširjajo svoj glasbeni zemljevid in raziskujejo prej neznana ozemlja. Skladbe na albumu oživljajo nove podvige in sodelovanja. V Team Nowhere nas trio s producentko HAJJ popelje na duhovno popotovanje s hipnotičnimi ritmi, v skladbi Pas d'As, Badass pa se igrajo z močnimi kitarskimi riffi, plesnimi ritmi ter zapeljivim glasom Roberta Lapassenkofa, frontmena francoske zasedbe iz osemdesetih z istim imenom. Skladba Sa Sulfite (Censorée) nedvomno izstopa iz celotnega albuma, na njej pa vesele, drzne melodije sintetizatorja vodijoangelski glasovi pilotov ter monolog v francoščini, poln smeha, sarkastičnih tonov in veliko cenzurnih piskov.
Album Les Charismatiques odpira novo poglavje v karieri The Pilotwings in je korak naprej v produkcijskem procesu, ki ni omejen s pričakovanji in pravili, kako naj bi nekaj zvenelo. Je oda neustrašnemu eksperimentiranju z zvoki, ki se morda zdijo nekoliko preveč nepredvidljivi, da bi ustrezali popularni elektronski glasbi. Album je tako velik dosežek ne le za Pilotwings in založbo BFDM, ampak tudi za sodobno francosko elektronsko sceno nasploh.
Dodaj komentar
Komentiraj