Warhorse: Atlatl

Recenzija izdelka
31. 12. 2021 - 19.00

Kamizdat, 2021

Prišel je čas za zadnji letošnji recenzentski termin. Ure do novega leta se že odštevajo, mi pa vas bomo na to pripravili na najboljši možni način. Pred nami je izdaja, primerna za neznano prihodnost, ki nas bo že čez pet ur udarila v obraz in vsi se bomo neumno spraševali: Kako je čas tako hitro minil?

Da do tega ne bi prišlo, bodite pozorni na glasbo v naslednji uri. Eden najboljših načinov, da v novo leto stopite brez strahu in z ramo ob rami s svojimi demoni, je, če si dovolite vstopiti v temačni svet novopečenega elektronskega projekta Warhorse. A pozor: to je drugačna vrsta praznovanja, ki ne prinaša miru in običajne blaženosti na zadnji strani knjige 2021, ampak je občudovanje prihajajočega kaosa, teme nove realnosti. Debitantski album Atlatl služi kot bariera tega temačnega sveta, nenavadna slovesnost, na katero vas vabimo v tokratni ediciji Tolpe bumov.

Kažipot slovenskega techna?
 / 7. 8. 2020

Nov projekt na lokalni sceni poganjata strokovnjaka za elektronsko glasbo. Na eni strani je Miha Šajina - Shekuza, domači mojster modularnega zvoka, veteran ljubljanske alternativne scene, skladatelj, producent ter DJ, ki v zadnjem času rad buri techno vode. Na drugi strani je Domen Učakar - Lifecutter, še en veteran domačega podtalja, producent in predan raziskovalec zvoka, katerega glavno ustvarjalno vodilo je noise. Oba sta prispevala ne le k razvoju ljubljanske scene, temveč tudi k razmišljanju o elektronski in eksperimentalni glasbi. V obeh primerih to premišljevanje ne temelji na konvencionalnih zamislih produkcije in kompozicije, temveč na izvirnosti le-te, z vsakim gibom poskušata presenetiti in premikata meje tistega, kar velja za dovolj dobro. 

Obema izvajalcema lahko pripišemo nekakšen status pogumnih raziskovalcev elektronskega zvoka. Igranje na tanki meji med analognim in digitalnim, eksperimentiranje z različnimi instrumenti in napravami ter raziskovanje zmožnosti zvoka so le nekatere stvari, ki zaznamujejo ustvarjalna procesa obeh producetov. V preteklosti sta že nekajkrat sodelovala, pri čemer lahko izpostavimo njuno najbolj sveže timsko delo v okviru serije dogodkov Dvocikel. Zdaj pa sta se Shekuza in Lifecutter odločila svoje skupne ideje in dialog zapečatiti v obliki izdaje in s tem predstaviti svoj novi projekt Warhorse. Njun prvenec Atlatl, izdan pri Kamizdat, ki sta ga sredi oktobra premierno predstavila tudi v živo v Kinu Šiška, je doživel trk dveh povsem različnih, a hkrati sorazmernih dimenzij zvoka.

Dvourni leviatan techno razbijanja od domačega noise maga
 / 2. 7. 2021

Razvoj avtorjev lahko spremljamo vzporedno z rastjo založbe Kamizdat, ki je z leti postala dom številnim novim in starejšim domačim ustvarjalcev. Tu je povezava večja kot le podpora - tako založba kot izvajalci, ki so pri njej izdali material, delijo izstopajočo skupno vizijo: dojeti tisto, kar presega znane parametre elektronske in eksperimentalne glasbe ter s tem artikulirati nove zvočne oblike. Ta vizija se je izkazala za jedro Shekuzovih in Lifecutterjevih kreacij tako na osebni kot na kolektivni ravni. Zaznamuje pa tudi njuno najnovejšo stvaritev Warhorse, ki presega individualna področja produkcijskega mojstrstva, saj odpira novo ustvarjalno pot ter umetnika postavlja v novo vlogo pripovedovalca zgodb, kar v njunih dosedanjih kreacijah ni bilo prisotno v takšnem obsegu. Atlatl je na neki točki morda klasična modularna techno izdaja, edinstvenost pa najdemo prav v avtorski interpretaciji albuma kot nekakšne knjige, zgodbe, zapisane z zapleti in presenetljivimi konci.

Prvenec je odraz trenutnih dogodivščin obeh umetnikov pri iskanju novega na njunih strokovnih področjih. Shekuzovi modularni prstni odtisi obarvajo njegov industrial techno podpis, medtem ko Lifecutter grozljivo napada s temnimi, glasnimi, celo zloveščimi ozračji. Vsi elementi se odlično ujemajo in domnevamo lahko, da sta avtorja pri ustvarjanju konstrukta drug drugemu dala nekakšen izziv. Pri skupnem ustvarjanju je logično, da spoštujemo umetniške meje drugih in razmišljamo, kako se bodo naše ideje ujemale. Toda v tem primeru se zdi, da Shekuza in Lifecutter v igro nista vključila nobenih takšnih pravil ter naredila vsak svoje. Rezultat je nova zvočna paleta, ki povzroča osupljiv kaos, hkrati pa vključuje Shekuzove surove plesne ritme ter Lifecutterjeve izmuzljive zvočne ambiente. 

Avtorja pa s to ploščo nista le rezbarja zvoka, temveč tudi pripovedovalca zgodb. Atlatl je temačna oda srednjeveškim časom, ki ne predstavlja toliko junakov in borcev, kolikor predmete, v tem primeru najbolj brutalne in nevarne mučilne naprave. Večina skladb je posvečena določenemu orodju, ki ga je umetnikoma uspelo prenesti iz preteklosti v sedanjost, za kar je zaslužna njuna skupna brezkompromisna produkcija. Če zvočne zgodbe pozorno poslušamo v določenem vrstnem redu, slišimo, da se Shekuza in Lifecutter izgubita v transu, sta v vojni s svojimi demoni in neprestanih pogajanjih, da se pridružita temni strani, nazadnje pa končno najdeta mir v početju točno tega.

Album Atlatl je vsekakor edinstveno delo v široki zbirki Kamizdata, neustrašen pogled v dva različna uma, ki sta s hudičem sklenila nenavadno ekstatični dogovor. Nanesite svojo vojno barvo, gremo plesat. 

Leto izdaje: 
Avtorji: 
Institucije: 

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.