Warrego Valles: Turbo
Kamizdat, 2024
Če ste v zadnjem letu zahajali v nočne klube po Metelkovi in se znašli na žurih kvir DJ kolektiva Ustanova, ste verjetno slišali stilsko preobrazbo producentk Warrego Valles, ki sta od deconstructed cluba ter ritmično kompleksnih in spotikajočih se, plešočih, včasih že čisto razsekanih in hrupnih setov prešli v bolj neposreden klubski tempo. Pri tem se ne ustavljata pri medianah, temveč še vedno iščeta možne prestope, ekstreme in razhajanja, ki jih ponuja klubska glasba. Od razsekanega in razpotegnjenega duba, bassa, hardstyla in številnih hibridov na robu prepoznavnosti. Estetika Warrego Valles se je postopoma spreminjala v zadnjem letu in to, čemur smo bili priča, se je docela akumuliralo v tretjem dolgometražnem albumu Turbo.
Tokrat sta na albumu uporabili več lastnih vokalnih vložkov, na zadnjem komadu Turbo Klub je svoj glas posodil Tal Drevenšek oziroma t.l.a. Opazimo tudi manj razsekanih in zagličanih semplov, več melodičnosti in saturacije, značilne za estetiko hyperpopa od leta 2020 do danes. Celotno produkcijsko podobo je masteriziral priznani hrvaški producent Damjan Blažun, ki si je dal duška z efektom clippinga, ki hrešči in saturira zvok skozi cel album, kar je izraz nekakšne anti-clean produkcije, značilne za hyperpop in obrobno, mikrožanrsko klubsko muziko ekstremov.
Če poskusimo izvleči vzporednice s sodobnicami in sodobniki, bi izpostavili produkcijo založbe P.C. music in glasbenikov ter glasbenic Sege Bodege, Shygirl, Coucou Chloe in LSDXOXO, pa drznost in ekstremnost Machine Girl, memologijo 100 gecs in Dannyja L Harleja ter sprevračanje popa v stilu Sophie in Evite Manji. Na lokalni ravni se Warrego Valles priključita klubskim balkan pop eskapadam Đakke in nepredvidljivi, toda precizni zvočni estetiki msn_gf ali Luke Prinčiča. Zaradi drznosti in izvirnosti se uspeta razločiti od vseh naštetih ustvarjalcev in ustvariti nekaj povsem lastnega in zapomnljivega, nekakšen manifest zabave in absurda.
Turbo je kolažna pripoved fragmentov trenutne civilne družbe, zaznamovana s političnimi in ideološkimi boji, radikalizacijo, antikvir retorikami, tranvestigratorji in ostalimi zarotniki, vojnami, okoljsko katastrofo in kupom drugih vsakodnevnih tesnob, ki nas čustveno izčrpavajo, likvidirajo in napajajo turbo kapitalizem. Toda Warrego Valles vkomponirata tudi drugo plat. Njuna vizualna podoba se nanaša na vzpon potrošništva in vzhičenja nad pop kulturo magazinov in hitre hrane, na vrhunec kapitalizma. Logo albuma Turbo spominja na ikonografijo zgodnjih dvatisočih, na Pussycat Dolls ali Turbo Angels, kričeča roza barva pa na Britney Spears in njeno roza vinilko albuma Britney Jean. Vključujeta pa tudi žanre, ki se od tedanjega vrhunca počasi vračajo – EDM, hardstyle, dubstep, house in balkanski pop, ter jih mešata v kdaj že absurdne, saturirane hibride, s technom, electrom, hyperpopom, denimo v komadih Turbo folk, Turbo CO2, Turbo Kitty, Turbo Anus in Turbo klub. Bizarna zvočna prikazen, ki spaja memefikacijo in brandifikacijo družbe z izpostavljanjem uničujočih politik, nas pripelje v nekakšno nekomplementarno osrčje albuma.
Kljub jasnemu odmiku dvojca od temačne elektronike, polne nekonvencionalnih in ohlapnih struktur, razsekanih glitchstyle semplov in družbene kritike prek dekonstrukcije, je zvok na albumu Turbo vendarle nič manj kot šokanten, morda celo škandalozen. Intelektualno-dekonstruirano elektroniko sta zamenjali za jasne, popoidne ritme, mestoma celo trashy melodije, na katere lahko pleše vsak, brez potrebnega predznanja. Zagotovo pa zaradi zvočne drugačnosti od predhodnih del Warrego Valles album Turbo ne bo ustregel vsem zvestim poslušalcem, ker je zvočna ekspedicija zunaj okvirov lahko tudi naporna in neprijetna. Zdi se, da sta v ta projekt vstopili z zavedanjem lastne pozicije – da sta dobro situirani producentki, ustvarjalki kvir prostorov in zabav ter politično angažirani osebi in da nimata več nikakršne potrebe po dokazovanju. To je projekt, ki odzvanja trenutno kulturo in hkrati vzbuja nostalgijo. Je neočiščen ljubiteljski projekt. Hommage žurom, zabavi, ironičnemu spopadanju z resničnostjo. Ničesar ne zahteva od nas – nobenega intelektualizma, nobenega predznanja ali introspekcije.
Album Turbo je balkan Dj Buki mega mix, energetska pijača znamke Hello Kitty, Britney Spears merch, postironičen političen meme account in protestni slogan.
Dodaj komentar
Komentiraj