Kombi za decentralizacijo slovenske mode

Kulturna ali glasbena novica
4. 4. 2022 - 15.10

Lepo pozdravljeni v današnji Kreativni inšpekciji. Vili Van Style je projekt, ki je lani nastal v partnerstvu s Centrom za kreativnost. Jedro projekta je mobilna modna pop-up trgovina - kombi. Kot izpostavlja vodja projekta, modna oblikovalka Kaja Hrovat, želijo mladim modnim oblikovalcem omogočiti promocijo in prodajo lastnih artiklov na več mestih po Sloveniji. Prve poti butičnega kombija in njegovo zasnovo nam predstavi Hrovat.

Izjava

Kot pravi Hrovat, je ideja za projekt nastala po prvem valu koronavirusa. Zaradi ukrepov za omejitev gibanja, ki so veljali v prvi polovici lanskega leta, pa so bili primorani večji del zastavljenega programa preseliti na splet. Pripravili so video predstavitve blagovnih znamk mladih oblikovalcev in serijo podkastov. V teh sta Hrovat in modni oblikovalec David Bacali gostila oblikovalce, lastnice trgovin in piarovce. Hrovat pove, da so podkasti namenjeni temu, da oblikovalcem, ki prvič prodajajo izdelke, nudijo praktične napotke za lažjo orientacijo na kreativni sceni. Bacali dodaja, da se mladi modni oblikovalci soočajo z vrsto problemov. Največja težava so visoke najemnine prodajnih prostorov v centru Ljubljane - okolju, v katerem je večina potencialnih strank.

Izjava

Bacali dodaja, da je prav zato treba vzpostavljati stik tudi s potencialnimi strankami zunaj Ljubljane, kjer se večinoma pojavljajo tudi pop-up trgovine. Hrovat pritrjuje, da je prednost mobilne trgovine tudi to, da prodajalcem ni treba biti zgolj na eni lokaciji. Eden od ciljev projekta je tako tudi decentralizacija ponudbe mode, vzpostavljanje stika oblikovalcev s potrošniki zunaj Ljubljane. Toda če si ogledamo izbiro lokacij, ki jih je obiskal butični kombi, ugotovimo, da se projekt omejuje na promoviranje blagovnih znamk potrošnikom iz večjih mest in obiskovalcem festivalov, kot je izolski filmski festival Kino Otok. Projekt se torej osredotoča na populacijo, ki je že tako seznanjena s pop-up trgovinami in bi morda obiskala katero od ljubljanskih pop-up lokacij. Hrovat smo vprašali, kakšne so možnosti za približevanje modnega oblikovanja širšemu prebivalstvu.

Izjava

Obenem si projekt prizadeva ozaveščati potrošnike o pomembnosti podpore lokalnim blagovnim znamkam in trajnostni modi. A kot pove Hrovat, je večina oblikovalcev dejavnih v Ljubljani, zato je znamk, ki bi nastajale izključno v lokalnih okoljih, zelo malo.

Izjava

Odprti poziv za ustvarjalce, ki bi želeli sodelovati s projektom Vili Van Style, je odprt do 15. aprila. Izbranim bosta omogočena predstavitev lastnega dela v podkastu in koriščenje mobilne butične trgovine. Slednja je namenjena predvsem modnim in grafičnim oblikovalcem ter drugim ustvarjalcem, ki bi želeli prodajati svoje izdelke.

 

Kulturno inšpekcijo je pripravil vajenec Tibor.

 

foto: Mario Zupanov

facebook twitter rss

 

Podprite kakovostne radijske vsebine tudi v koronski dobi, kliknite na

 

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness