23. 5. 2016 – 15.10

Umetnost je totalitarna

Kje se srečata umetnost in politika? Kako spreminjati družbo s kulturo? Kako ustvarjati umetnost in s tem hkrati soustvarjati stvarnost? Kako naj teater v ljudeh prižge luč upora in zaseje seme aktivizma? Kako? A?

Realnost zelo neposredno prikazujejo in hkrati že komentirajo dokumentarni filmi, ki se zdijo npr. od teatralnosti gledališča precej oddaljeni. Prav zato je toliko zanimivejši spoj obeh zvrsti, torej dokumentarno gledališče, ki meji na raziskovalno novinarstvo, se dotika družbeno-političnih vprašanj in gledališče postavi za kuratorsko dejavnost galerijskega ali muzejskega tipa. Dokumentarno gledališče v celoti ali vsaj delno uporablja prej obstoječ dokumentarni material kot del scenarija, običajno brez spreminjanja teh zapisov.

Sicer so nekateri podobno stvar seveda počeli že pred davnimi leti in lahko bi rekli, da umetnost vedno odseva družbo. Eden takšnih, ki so v svojih dramah družbi najodločeneje postavljali ogledalo, je bil npr. drugi najpogosteje uprizarjani dramatik, Henrik Ibsen, ki je umrl na današnji dan leta 1906.

O današnjem in tukajšnjem kontekstu gledališča in njegove rabe dokumentarnega pa se bo danes ob 20. uri v Klubu Mladinsko v Mladinskem gledališču Rok Vevar pogovarjal z Zalo Dobovšek in dr. Aldom Milohnićem. Vevar nam je na kratko pojasnil, kakšen je torej vse lahko spoj dokumentarnega z gledališkim in kakšna je zgodovina tega spoja:

Izjava na 2:05

Zdaj pa vprašanje obrnimo. Na kakšen način družbena situacija oplaja umetniške ume in kulturne dejavnosti? Kakšna umetnost nastaja v skrajni libertarnosti in kakšna nastaja v času totalitarizmov? O ''vzhodni umetnosti'' skozi označevalec ''totalitarizem'' bo po svoji predlogi izpred nekaj let jutri ob 19. uri v Galeriji P74 predaval Miklavž Komelj, ki predavanje predstavi takole:

Izjava na 3:51

Pri tem se poraja vprašanje, čigav pogled torej ustvarja vzhodno umetnost in vzhodne totalitarizme. Kdo dela vzhod in posledica česa je vzhodna umetnost?

Izjava 5:03

 

Kultura nam torej osmišlja dogajanje okrog nas, pri tem pa nam pove, da je tudi ona sama konstrukt dogajanja okrog nje. Pač večna vprašanja: vzhod – zahod, totalitarizem – demokracija, umetnost-politika, ampak kot pravijo Matter, ''jebem ti tvoje antiteze, delu bom vse kar me mika, kar ne sme se.''

Priloge
Audio file

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.