FeKK odhaja, kratki film ostaja
Ta vikend se je zaključila deseta edicija Festivala kratkega filma v Ljubljani, krajše FeKK. Na sobotni večer sta na Muzejski ploščadi Metelkova potekali razglasitev in projekcija zmagovalnih filmov sklopov FeKK SLO in FeKK BAL. To sta sklopa slovenskih in balkanskih filmov, ki smo si jih ob večerih prejšnjega tedna prav tako lahko ogledali na letnem kinu Slovenske kinoteke. Ob jubilejni deseti obletnici festivala smo sodelavke RKHV organizirale intervju z ekipo FeKK-a in z mednarodno žirijo. Pogovarjale smo se o zgodovini festivala, o položaju kratkega filma v svetu filmske umetnosti in o problemu financiranja. Končale pa smo na bolj pozitivni noti in se posvetile prednostim kratkega filma ter letošnjemu tekmovalnemu programu.
Prisluhnimo organizacijski ekipi FeKK-a: Jeleni Radić, Matevžu Jermanu in Petru Cerovšku.
Letošnja téma festivala »It’s not a phase« že kaže na pogosto zreduciranje kratkega filma na le prehodno ali celo začetno fazo ustvarjalcev na njihovi karierni poti. S kakšnimi oblikami podcenjevanja kratkega filma se soočajo, nam je povedala festivalska producentka Jelena Radić.
Kot je povedala Radić, so kapitalizem in z njim povezane vrednote dobičkonosnosti mačehovski liki, ki zahtevajo konstantno zagovarjanje s frazo »It’s not a phase«. Bistvena težava kratkega filma je – poleg primerjanja s celovečercem – namreč ravno trenuten sistem financiranja.
Kako se filmarji danes prijavljajo za financiranje filmov?
Kako pa je z distribucijo?
Organizatorke vse te zagonetke financiranja – ki so torej prisotne tako v produkciji kot tudi v distribuciji – pospremijo z metaforo gordijskega vozla. Sami ga želijo s svojim desetletnim delom razbiti tako, da spodbudijo odločevalce k ustvarjanju prostora za ukvarjanje s kratkim filmom. Letos deveto leto organizirajo scenaristično delavnico za kratki film Kratka scena. Kot Društvo Kraken soorganizirajo Euro Connections Short Pitches za Slovenijo in nominirajo projekte, ki se nato lahko predstavljajo mednarodnim koproducentom na festivalu Clermont-Ferrand. Korak proti izboljšanju distribucije kratkega filma pa je tudi letošnja nova nagrada na FeKK-u.
Prvo distribucijsko nagrado FeKK-a je dobil film Line Rider, Simona Intiharja, ki smo si ga lahko ogledale v tekmovalnem programu FeKK SLO.
Vsakoletni cvetober slovenskih in balkanskih filmov v tekmovalnih programih FeKK SLO in FeKK BAL nam omogoča, da spremljamo in prepoznavamo karakteristike balkanske produkcije.
Izjava Cerovšek, Radić in Jerman
Zdaj pa k nagradam mednarodne žirije! Katere filme so žiranti prepoznali kot najboljše? Nagrado za najboljši film s programa FeKK BAL je odnesel kosovski film Kot bolno rumena Norike Sefe. V FeKK SLO programu pa so nagradili animirani film Tri tičice avtorice Zarje Menart ter dali posebno omembo eksperimentalnemu dokumentiranemu filmu Razcepljene konice Hanneh Koselj Marušič. Več o kriterijih ocenjevanja nam pove žirantka Anne Gaschütz.
Ker ima zaradi slabega financiranja veliko kratkih filmov nizka produkcijska sredstva ali pa je popolnoma brez budgeta, smo žirantko vprašali, če in kako to odigra vlogo pri ocenjevanju.
Kljub slabemu financiranju torej lahko nastajajo kvalitetni kratki filmi. To pa jasno da ne zmanjša problema financiranja, ki je širši od kvalitete filmov, saj postavlja avtorje v prekarni položaj in jim onemogoča finančno stabilnost. Podcenjenost tega dela kaže ravno razkorak med nizkim financiranjem in mednarodnimi uspehi.
Poleg tega je vredno izpostaviti tudi rast občinstva FeKK-a v zadnjih letih: letos se je v torek na dveh projekcijah zbralo 680 ljudi, kar je precej več v primerjavi s prvo edicijo, ko je bilo le okoli 50 organizatorkam že poznanih gledalk. Kratki filmi očitno vedno bolj nagovarjajo občinstvo, zato si za konec poglejmo, kaj je zares tisto, kar dela kratko formo zanimivo.
Svoj pogled na čare kratkega filma sta delila tudi Lina Bensa, režiserka filma Vrtnarji ovenelih rož, in Lenart Sušnik, soscenarist in montažer filma Medmorje. Oba filma sta se letos predstavila na tekmovalnem programu FeKK SLO.
Finančni stiski navkljub motivacija in zagon za kratki film ostajata. Zatorej Obzornik zaključujemo še z optimizmom ekipe FeKK-a, citiramo: »Ob deseti ediciji festivala lahko tako vzneseno zremo novemu desetletju naproti in zgolj vzkliknemo – FeKK-u in kratki formi za popotnico v novo desetletje – ‘To ni faza!’«.
Pred platnom na Metelkovi ploščadi so posedali Laura, Siri in Metod.
Dodaj komentar
Komentiraj