28. 8. 2024 – 13.15

Kela v Kranju

Audio file
Vir: osebni arhiv

Pretekli teden se je v Layerjevi hiši Kranju otvoril zdaj že vsakoletni festival sodobne fotografije Kranj Foto Fest. Festival je nastal leta 2021 s ciljem, da bi v tem delu Evrope Kranj postal epicenter fotografije. V sklopu četrte izvedbe festivala, ki poteka še natanko en mesec, je na ogled kopica razstav po raznih lokacijah v Kranju in Ljubljani. Za vnaprej prijavljene udeležence potekajo tudi pregledi portfolijev in dve fotografski delavnici. Osrednja tema letošnjega festivala je kolektivni odziv. Med razstavljavce so bili povabljeni mednarodni umetniki in nagrajenci festivalskega natečaja ter prav poseben gost – kolektiv iz ljubljanskega produkcijskega prostora Kela

Deset umetnikov in umetnic, ki delujejo v prostorih Kele, je za festival pripravilo razstavo oziroma tako imenovani skupinski asemblaž Sestav. Že ob odzivu na povabilo in kasneje med pripravo razstave so se soočili z nekaj izzivi, saj kot pove član Peter Fettich, Kela sicer ne deluje kot kolektiv, pač pa kot skupni prostor individualnih umetnikov z različnimi interesi. Kot kolektiv so se do sedaj predstavili zgolj enkrat, na razstavi in istoimenski publikaciji SkupGaleriji Škuc. Poleg tega se člani Kele ne ukvarjajo zgolj s fotografijo, pove Fettich.

izjava

Po nekaj kaotično organiziranih sestankih so se člani Kele odločili, da se razstave lotijo po principu štafete. Projekt je začel Fettich, svoje delo podal Urški Savič, ta ga je po enem tednu podala Luki Prijatelju in tako naprej. Med posameznimi intervencijami so člani dobljeno reinterpretirali bodisi materialno bodisi konceptualno. Prijatelj na primer na podlagi fragmentov in izrezkov iz del Savič pripravi manifest, Sara Rman pa odrezke plastičnih vrtnih stolov sestavi v okvir. Štafeta je potekala kot nekakšna vizualna različica gluhih telefončkov, pove Vita Tušek.

izjava

V zaključeni razstavi kronološko zaporedje nastanka del sicer ni razvidno. Tudi razlag posameznih intervencij ali interpretacij ni. Posamezna dela nimajo samostojnih naslovov ali avtorjev. Kljub temu da Kela ni kolektiv, so za razstavo torej pripravili kolektivno delo, ki deluje kot povezana celota.

izjava

Poleg omenjenega je rezultat individualnih pristopov tudi materialno dinamična in raznolika razstava. Ob fotografijah na steni prostor polnijo tudi stiroporna skulptura, silikonski odlitki ali »bazeni«, plastični stoli in inštalacije. Takšna eksperimentacija je bila pričakovana, pove Tušek. 

izjava

S takšno materialnostjo razstava Sestav predstavlja odmik od odslej dokaj tradicionalne interpretacije fotografije na festivalu. Četudi se Kranj Foto Fest opredeljuje kot festival sodobne fotografije, je namreč nagnjen k razstavljanju uokvirjenih, pogosto dokumentarističnih fotografij. Več o tem pove Fettich.

izjava

Glede fotocentričnosti festivala pripomni še naslednje.

izjava

Fernanda Prado Verčič, direktorica in ustanoviteljica festivala, o povabilu Kele pove, da je ravno eksperimentalnost tisto, kar so od Kele želeli.

izjava

Vsekakor se premik zdi nujno potreben za festival sodobne fotografije. Medij fotografije namreč že desetletja sega preko okvirjev natisnjene fotografije. Več o tem Fettich.

izjava

Sodobna fluidnost med mediji, ki jo omenja Fettich, je na festivalu še najbolj razvidna na Kelini razstavi Sestav. Umetniki so za iztočnico pri projektu morda že imeli fotografijo ali fotografski princip, vendar se materialnost dela lahko razvije v nekaj prostorskega, zvočnega ali pa povsem konceptualnega. Tak pristop k delu tudi sicer zaznamuje Kelo, pove Prijatelj.

izjava

Izrazita materialnost razstave Sestav torej festivalu ponuja nekoliko več raznolikosti. Predstavlja širši spekter sodobne fotografije. Hkrati ima enak učinek tudi vsebinski pristop Kele. Drugod je festival zaznamovan z družbeno angažiranimi temami, ki osrednjo temo – kolektivni odziv – interpretirajo sociološko, politično. Kela pa ponudi nekoliko lahkotnejši, zabavnejši pristop. Kolektivnosti se lotijo predvsem formalno, z vprašanjem, kako lahko skupina raznolikih umetnikov kolektivno ustvari razstavo. Več o tem pove Tušek.

izjava

Če torej sodelovanje Kele s Kranj Foto Festom povzamemo z besedami Fetticha: »Nekoliko presenetljivo, ampak super.« Kelin Sestav in ostale razstave festivala so na ogled do konca meseca.

 

Popravek: razstava je na ogled do konca meseca septembra.

Kraj dogajanja

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.