Njena kita je taki slej
V Majski kraljici 2024 so se pomerile Akira Ve iz hiše Kunt, Noah Fence iz House Laboratories in Kitka Dinamitka, prav tako iz ptujske hiše Kunt. Tekmovalke za začetek opišejo svoj stil drega in inspiracije:
Čeprav je bilo letos tekmovanje intimnejše – za razliko od lanskega in predlanskega leta tokrat ni tekmovalo šest dregic, ampak samo tri –, smo med njimi še vedno videle velik razpon v tipih drega, ki ga ustvarjajo. Povedano še posebej drži v kombinaciji z nastopi gostiteljice Babsy Adler, ki za razliko od tekmovalk ni nastopala s sodobnimi hiti ikon gejev, temveč starejših div, kot je Barbra Streisand.
V kategoriji modne brvi so se tekmovalke predstavile v kreaciji, ustvarjeni na vnaprej določeno temo: dregovsko inspiracijo prvega večera, monokromatiko drugega in ekstravaganco tretjega, sprehod po modni stezi pa so obogatile z bolj ali manj namernimi kempovskimi vložki. Tekmovalka Akira Ve, ki se je na drugem predvečeru predstavila v svetlo rožnati barvi, ki po hanky kodi pomeni dildo fucker, je z meter in pol dolgim dildom tako mahala po licih prvih vrst; Noah Fence, ki se je v prvem predizboru predstavila oblečena v oranžno gradbeniško ograjo, pa se je opotekala po stopnicah, ker #OgrajaMoraPast.
Dreg Akire Ve je bil vselej izčiščen in zvest njenim inspiracijam v kvirovski kulturi in umetnosti: med drugim se je predstavila v biserih od glave do visokih pet, ker pearl necklace, z vodno pištolo z »urinom«, ker golden shower, in z že omenjenim poldrugi meter dolgim dildom, ker hanky code. S tem se je poklonila seksualni osvoboditvi sedemdesetih in specifičnim gejevskim seksualnim praksam, kot so tudi radosti in pasti Grinderja. Noah Fence se je predstavila z larger than life teatraličnimi kostumi, Kitka Dinamitka pa z opravami visoke mode. Obe sta za razliko od Akire Ve ostali bolj avtoreferenčni, zvesti svojima bolj ekscesnima znamkama.
Še večje razlike v izhodiščih so se pokazale v njihovih nastopih – predvsem žnabljenju. Medtem ko se je Akira Ve v najbolj zapomnljivi točki poklonila svojemu bosanskemu poreklu s peko bureka, je Kitka Dinamitka v nastopih citirala sodobnejše ikone, kot so La Toya, 3. D frizerske šole in Denise Dame. Ti so se v prepričevanju občinstva izkazali za veliko uspešnejše kot koncepti z velikim K (pun intended). Noah Fence pa se je v svojem najbolj zapomnljivem nastopu predstavila s crowd-pleaserji, velikimi joški, blond lasuljo, bimbo persono, twerkanjem in revealom! V točki, navdihnjeni z vožnjo z ljubljanskim potniškim prometom, se je poskušala odpeljati do Pržančka, vmes je izgubila telefon, na koncu pa odkrila, da je sama svoj telefon.
Kitka Dinamitka je edina tekmovalka, ki se je v Majski kraljici pomerila že leto poprej, v primerjavi s konkurentkama pa ima tudi sicer največ kilometrine. Že v prvih dveh izborih se je zato izkazala za očitno favoritko – celo tako, da so se organizatorji tekmovanja v finalu v zadnjem hipu odločili, da imajo točke v finalu dvojno vrednost, da bi ohranili napetost tekmovanja. Vse pa je bilo zaman, saj je še vedno odnesla krono in tako postala že tretja okronana predstavnica hiše Kunt zapored.
Zdi se, da Dinamitkina kilometrina ni bila zaman. Zmagovalka je namreč dobro vedela, kdaj flirtati z žirijo in kdaj v nastop vključiti občinstvo. Njene reference so bile razumljive mlajšemu občinstvu, ki je v večini sestavljalo publiko tekmovanja, prisotne pa so cenile sproščen kempovski faktor, ki ga je predstavila tudi v izjavi, slišani v uvodu.
Majsko kraljico 2024 ter Dinamitkino zmago lahko interpretiramo tudi kot povedno zrcalo trenutne klime drega v Sloveniji. Nivo slednjega se je v zadnjih letih namreč eksponentno dvignil, kar lahko prepoznamo tudi v produkcijah, kot sta Kunty Horror Show in Kabaré of the dead. Ti po produkcijski kvaliteti začenjata parirati neodvisni gledališki produkciji (dosti institucionalne pa že presegata). Hkrati pa domači dreg še ohranja določeno kvaliteto naredi sam ter kolegialnost med različnimi hišami. Morda najbolj zgovorno pa Dinamitkina zmaga priča o tem, da so se mlada občinstva, ki dandanes zahajajo v nočne klube, pripravljena prepustiti zabavi inteligentno izbrane glasbe in referenc ter v sproščenem dregu najti opolnomočenje za eksistenco v vsakdanjih življenjih.
Dodaj komentar
Komentiraj