!
Metelkova mesto:
Channel Zero ob 22:00: DubLab: BASS CULTURE (Hrv) -Konec prejšnjega stoletja, ko sta se najstarejša zagrebška dub reggae selektorja Ilko in Zoran odločila, da bosta delovala skupaj, je ime BASS CULTURE večino asociiralo na daljno preteklost in legendarni tretji album Lintona Kwesi Johnsona.
Teater, razstave, predavanja:
Španski borci ob 17:00: Plesno Popotovanje 2014 - Naprej in Nazaj, območna plesna revija
KOŽ ob 18:00: Impro komedija: spontana literatura in Ivan Cankar – Miša Mahnič, Vid Sodnik, Tomaž Lapajne Dekleva in Andraž Gartner
impro komedija
Cankar je rahločutno zarisal slovenski značaj in opisal tipične zgodbe slovenskih junakov. Pa smo res tudi danes takšni?
Je vzpostavil stereotipe o Slovencih ali pa je res opisal naše temeljne značilnosti? Ekipa umetnikov se na sproščen in zabaven način loteva preigravanja tipičnih likov in njihovih usod iz Cankarjevih del. Kostumografija: Mario Dragojević.
SNG Drama:
Veliki oder ob 19:30: Kralj na Betajnovi
V središču drame Kralj na Betajnovi (1901) je fabrikant, mogotec in kandidat za poslanca Jožef Kantor: povzpetnik, egocentrik, manipulant, nasilnež, oblastnik, materialist … Podkupovanje, umazan lobizem in spletke so temeljni načini za dosego cilja, ko pa ti ne zadostujejo, je tudi umor sredstvo, po katerem rad poseže Kantor. Čeprav vsi vedo za Kantorjeve zločine, si nihče ne upa pokazati s prstom nanje. Nasprotno, Kantor je vodja, je kralj na Betajnovi in vzbuja strahospoštovanje. Betajnova si zaradi svojega hlapčevskega duha ne zasluži nič boljšega. Jožef Kantor je tisti, ki bo Betajnovo vodil ali pokončal, in to visoko poslanstvo mu izroča v roke sama Betajnova.
mala drama ob 20:00: Generalka za generacijo, Via Negativa...
Že na samem začetku, ko smo z veseljem sprejeli povabilo ljubljanske Drame, da produciramo naš skupen projekt, smo sprejeli dve pomembni konceptualni odločitvi. Prvič: predstava ne bo zlitje, simbioza ali oplajanje dveh različnih ustvarjalnih principov, temveč njuno radikalno soočenje. Drugič: predstava ne bo napad “neinstitucionalne ekscesne norosti” na “estetsko ubranost institucije”, temveč soočenje z našim skupnim sovražnikom, in to je: Kultura. Kultura je koncept, ki ga slovenska politika iz generacije v generacijo zavija v svoje ideološke plenice – danes je to usmrajeni koncept povprečnosti, potrošništva, “kulturne industrije in svobodnega trga”, socialnega pravičništva, razsvetljenskega razumništva, nacionalnega napuha, moralistične skrbi za javni interes … Vsi smo talci nekakšnega koncepta nacionalne kulturne politike in njenega fantomskega “kulturnega trga”, s katerim se nihče ne more identificirati. Generalka za generacijo je obračun s kulturo, ki ji ne pripadamo, obračun s prihodnostjo, ki je nočemo in obračun z generacijo – našo generacijo, ki to že predolgo prenaša.
Gosposvetska cesta 12 ob 20:00: Swintak & Flemming: Železne palice in tuljave
Palice in tuljave je improvizirana instalacija, ki gradnjo interpretira kot obliko risbe. Nastala je v času dvo in pol tedenske rezidence in je rezultat serije eksperimentov z elektromagneti, preprostimi električnimi krogotoki in ad hoc arhitekturo.
Instalacijo tvori velika mreža železnih palic, ki jih povezujejo redki močni magneti. Obstoječa infrastruktura galerije – na primer vodne cevi, svetlobni viri, žeblji skriti pod plastmi barve in okenskimi okvirji, predstavljajo sidrišča strukture. Bakrene tuljave črpajo elektriko iz enotnega vira in z izmeničnim tokom oscilirajo strukturo. Palice in tuljave elektromagnetizem interpretirajo kot sistem fizični linij v prostoru, vtelešenih v začasni strukturi, v katero lahko vstopimo.
Dela dua Flemming in Swintak z vizualnim izkoriščanjem fizikalnih zakonitosti razkrivajo odzivanja predmetov, prostorov in sistemov. Medtem ko Flemming eksperimentira v studiu, se Swintak loteva improvizacij v javnem prostoru. Za instalacijo v MoTA Točki sta združila svoja načina dela in uporabila mehanske elemente in algoritme Flemmingovega dela ter Swintakino intuitivno arhitekturno eksperimentiranje.
Instalacija je rezultat rezidenčnega gostovanja dua v Pragi in Ljubljani v okviru raziskovalno-produkcijske rezidenčne mreže TRIBE.
Kino Šiška, Komuna od 16:00 dalje: KAKŠEN (NOV) MEDIJSKI MODEL SLOVENIJA POTREBUJE?
Vprašanju iz naslova dogodka je treba nemudoma dodati še naslednje: Kakšen nov medijski model lahko Slovenija prenese? Če po eni strani vemo, da naša medijska pokrajina potrebuje prenove tako na področju medijskih vsebin kot kadrovanja, financiranja, urednikovanja, vzgoje publike, nastopa na spletu in še česa, kakšne so po drugi strani dejanske možnosti ustvarjanja novih medijskih zgodb?
Na dogodku, ki bo trajal od poznega popoldneva do večera, bodo strokovnjaki za medije in novinarji soočeni z enim najtrših orehov – ponuditi vizijo novega. Nastopili bodo:
16:00 – 17: 20
Marko Milosavljević, katedra za novinarstvo, FDV
Vasja Jager, novinar Večera
Anže Voh Boštic, urednik portala Pod črto
Lenart J. Kučić, novinar Dela
17:30 – 19:50
Matej Praprotnik, novinar Vala 202
Marko Crnkovič, kolumnist
Domen Savič, komunikolog
Mojca Pišek, novinarka Dnevnika
20:00 – 21:15 okrogla miza
Zasnova in moderiranje: Dijana Matković. Organizacija Kino Šiška.
Mestni muzej Ljubljana ob 19:00: Večer z Josefom Koudelko
Josef Koudelka, med Parizom in Prago živeči fotograf, se bo na predvečer otvoritve razstave Vestiges / Sledi 1991 – 2012 pogovarjal s kustosinjo Marijo Skočir.
Kustosinja razstave, Marija Skočir bo v ponedeljek, 19. maja, ob 19.00 vodila pogovorni večer s priznanim češkim fotografom v Mestnem muzeju Ljubljana.
Pogovor se bo pričel s kratko predstavitvijo avtorja, sledil bo ogled dokumentarnega filma, na koncu pa bo Josef Koudelka odgovarjal na vprašanja novinarjev in občinstva.
Obvezne so akreditacije novinarjev in predhodni prevzem brezplačnih vstopnic za obiskovalce v tednu pred dogodkom na blagajni Mestnega muzeja Ljubljana! Število vstopnic je omejeno.
Trubarjeva hiša literature ob 21:00: Vabimo vas na otvoritev likovne razstave Brine Steblovnik, Za njihovo mizo je vsega dovolj, ki z risbami v mešani tehniki skozi parodijo podaja družbeno kritiko trenutnega vzdušja v slovenskem prostoru.
Brina Steblovnik je kot avtorica vizualne podobe sodelovala v projektu Rekviem v F-molu, ki se napaja iz ene od zgodbenih linij romana Anje Radaljac, Polka s peščenih bankin. Skozi branje romana, pa tudi skozi ustvarjalni proces Rekviema v F-molu, je Brino Steblovnik nagovarjala tudi druga pripovedna linija romana, v katero se, kakor v spremnem zapisu pravi Urban Vovk, »vpletejo osebe iz zadnjih treh s kresnikom nagrajenih romanov, ki jih ravno prebira Sofija. Radaljac pri podajanju druge linije radikalno poudari parodično, ironično in groteskno dimenzijo dogajanja, ki v klopčiču prepoznavnih slovenskih literarnih likov doseže že skoraj montypythonovske razsežnosti.« Brina Steblovnik se je le motivno napajala iz nekaterih podob v romanu, nato pa je ustvarila samostojno likovno razstavo, ki korespondira z trenutnim družbeno-političnim stanjem v družbi. Risbe v mešani tehniki se poigravajo s pojmoma dramatičnosti in teatra ter prikazujejo najbolj zasoljene prizore iz romana, vendar jim dodajajo novo umetniško interpretacijo, jih postavljajo v samosvoj kontekst in se izražajo strogo iz avtorske pozicije.
Kino kino kino!!!
Kinoteka:
19:00 Večer SFA: Kratki filmi po izboru Ivana Nedoha
Filmski obzornik september | Stari most | Fantastična balada | Sonce, vsesplošno sonce | Nocturno | Romanca ali anatomija sanj
Filmski obzornik september 1946 Dušan Povh (redaktor), Slovenija, 1946, 35mm, čb, 15'
Stari most Vlado Škafar, Slovenija, 1998, 35mm, barvni, 11'
Fantastična balada Boštjan Hladnik, Slovenija, 1957, 35mm, barvni, 11'
Sonce, vsesplošno sonce Karpo Godina, Slovenija, 1968, 35mm, čb, 14'
Nocturno Vasko Pregelj, Slovenija, 1975, 35mm, barvni, 8'
Romanca ali anatomija sanj Vasko Pregelj, Slovenija, 1982, 35mm, barvni, 9'
21:00 Večer SFA: Celovečerni film po izboru Ivana Nedoha
Felix, Božo Šprajc, Slovenija, 1996, 35mm, 1.66, barvni, 87'
Dan po razglasitvi slovenske samostojnosti pripadniki Teritorialne obrambe zaradi zaostritve varnostnih razmer kolono vozil preusmerijo z magistralne ceste na osamljeno pot prek kraške planote. Toda to pot so nekje že blokirali pripadniki Jugoslovanske ljudske armade, ki vozilom ne dovolijo naprej, ko pa se prevrne zadnje vozilo, cisterna, je zaprta tudi pot nazaj. V koloni, ukleščeni med dvema vojskama, je pisana druščina, ki se na vsiljeno situacijo različno odziva. Drama o skupini ljudi, ujeti med dva ognja desetdnevne vojne.
Kinodvor:
17:00 Grand Budapest hotel (The Grand Budapest Hotel), Wes Anderson, Velika Britanija / Nemčija, 2014, DCP, 100'
Brezčasna zgodba o prijateljstvu, časti in izpolnjenih obljubah, posneta po navdihu klasičnih hollywoodskih komedij iz 30-ih let in spominih dunajskega pisatelja Stefana Zweiga, je divje kinetična krimi-komedija, ki od režiserjevih značilno ekscentričnih likov poka po šivih.
19:00 Ugrabitev (Kapringen), Tobias Lindholm, Danska, 2012, DCP, 103'
Tako kot Vinterbergov Lov, pri katerem je Tobias Lindholm sodeloval kot soscenarist, je tudi Ugrabitev vrhunski psihološki triler, zgrajen na napeti in avtentični zgodbi ter prepričljivih igralskih nastopih.
21:00 Nebraska, Alexander Payne, ZDA, 2013, DCP, 115'
Alexander Payne (Potomci, Stranpoti, Gospod Schmidt) se vrača na cesto z nežno in pretanjeno komedijo, ki se izkaže kot izvrsten eliksir za te krizne čase. Film je veteranu Bruceu Dernu prinesel nagrado za najboljšega igralca v Cannesu in nominacijo za oskarja.
Mala dvorana ob 18:45 in 21:15 :
Abeceda (Alphabet), Erwin Wagenhofer, Avstrija / Nemčija, 2013, DCP, 113'
Analiza in obsodba tekmovalno naravnanega sodobnega izobraževalnega sistema ter poziv k izobraževanju, ki bi temeljilo na človeški domišljiji in ustvarjalnosti.
Kino Komuna:
17:00 Sivolasi žigolo, komedija, John Turturro, ZDA, 2013, 90'
19:00 Obljuba, romantična drama, Patrice Leconte, Francija, Belgija, 2013, 94'
21:00 Sivolasi žigolo, komedija, John Turturro, ZDA, 2013, 90'
Dodaj komentar
Komentiraj