18. 5. 2024 – 16.30

KAM PA KAM?

Glasba

 

Meta:

 

Channel Zero, ob 23.00: Kanalizacija 0: Douchean, Fejzo DJ, Terranigma

 

Trije težki objestneži, dobro poznani plesišču Channela, bodo izvajali globoko čiščenje prefrontalnih neokorteksov z naborom izprijene, sprevržene in umazane, tako imenovane, “glasbe”.

Nalili si bodo čistega vina in brez dlake na jeziku spirali greznico izpod možganskih ovojnic.

Ne preveč trdo, ne preveč mehko: Douchean, Fejzo DJ, Terranigma.

* Vstopnina: 8 €

 

 

Jalla Jalla, ob 20.00: Ogrevanje za Festival Vratolom: Dead Corcoras, Marjetice, Throattwister

 

Vratolom je festival, ki se bo odvil na idilični lokaciji letnega kina ob Škalskem jezeru, 12. in 13. julija s programom a la “mešano na žaru”, kjer bi moral vsak ljubitelj black, death in thrash metala, ter grindcora, crusta, D-beata, punka ujeti ritem enega izmed bandov!

Več info o festivalu:

Vratolom bo letos zaznamoval 10. obletnico in hkrati zadnjo in s tem namenom dodatna promocija v obliki warm up dogodka, na katerem bodo nastopili THROATTWISTER, MARJETICE IN DEAD CORCORAS!

THROATTWISTER:

Energija še ni definirana, a vseeno vse zdrobi

Po zasnovi je ogromen, izvor ni razrešen

Nespametna misel o nasprotovanju se kaznuje s smrtjo

Ne dvomite o tej goreči sili, končali boste v breznu.

 

DEAD CORCORAS:

Grinding crust iz Novega mesta. Dead Corcoras so začeli leta 1999. Istega leta so imeli svoj prvi koncert, ki je bil v disko klubu Železniki, a so bili izgnani in so odšli v legendarno gozdarsko kočo Petek 13. Takrat smo imeli veliko koncertov, večinoma z znanimi bendi, kot sta Dickless tracy in Aktivna propaganda. Skupina se je razšla leta 2004. Po 11 letih pa se ponovno zberemo. Bend gre skozi nekaj menjav članov, a je leto 2015 začela z najnovejšo zasedbo. Tudi muzika je vmes doživela nekaj sprememb, vendar je ostala zvesta istemu žanru, vendar veliko bolj downtuned.

 

MARJETICE:

Marjetice so Death Thrash band, ki se tudi spušča v druge smeri ekstreme muzike, kot so Prog, Black in Alternative metal. Band izhaja iz Prekmurja in v kratkem planiramo izdaje prvega EP-ja. Znani smo tudi po naših energičnih nastopih.

 

 

Festival V-F-X:

 

Kino Šiška, dvorana Komuna, ob 21.00: Festival V-F-X: Amélie Nilles – Out of the Techno-Cocoon, avdiovizualni glasbeni performans

 

Potopitveni glasbeni performans

Amélie Nilles je francoska producentka in strokovnjakinja za prostorski zvok. Ustvarja potopitvena zvočna okolja in fascinantne zvočne krajine, v katerih prepleta svoj glas, terenske posnetke, elektronske teksture in organske ritme. Med temami, ki so ji blizu, je tudi vdor tehnologije v vse vidike našega življenja, ne da bi se o tem sploh spraševali. Medtem ko radi pozabimo, da poleg ljudi obstajajo tudi druga živa bitja, se v nasprotju s transhumanizmom zavzema za ponovno humanizacijo družbe.

V sklopu večjega prihajajočega projekta z naslovom OUT OF THE TECHNO-COCOON, ki združuje avdiovizualno instalacijo, potopitveni performans in knjigo, bo avtorica predstavila svoj novi performans v živo za večkanalni zvočni sistem. Dogodek je del Festivala eksperimentalnih avdiovizualnih praks V-F-X Ljubljana.

* Vstopnice: 5 €, 4 € (d/š/u)

 

 

Prulček, ob 20.00: Soul Augmenters

 

Mladi glasbeni raziskovalci, ki s svežo mešanico R&B-ja, jazza, hip hopa in funka ustvarjajo iskreno glasbo, ki prihaja naravnost iz srca.

Soul Augmenters so študenti KGBL in Akademije za glasbo. Njihova glasba je svež veter, ki prečisti ušesa in premakne telesa. Z mešanico R&B-ja, jazza, hip-hopa in funka ne sledijo trendom, ampak ustvarjajo glasbo, ki prihaja naravnost iz srca.

Ti mladi umetniki so pravi glasbeni raziskovalci. Kljub svoji mladosti so tehnično spretni in tudi vsebinsko izjemni. Z vsakim tonom, besedo in ritmom se odpravljajo na glasbeno potovanje, kjer ni pravil. Njihova glasba je izrazna, iskrena in pristna, tako kot sami. Ne gre za glasbenike, ki bi se hvalili, ampak za umetnike, ki z glasbo pripovedujejo svojo zgodbo. Pridružite se jim in doživite glasbeno izkušnjo, ki vas bo prevzela in navdihnila.

Zasedba:

Sara Krivec – vokal

Jakob Kerže – bas kitara

Lars Johan Kvaternik – bobni

Martin Vasle – klavir

Anže Istenič – trobenta

* zaželen prostovoljni prispevek

 

 

Drugod:

 

Mladinski center Celje, ob 20.00: Demm, Uporabniki

 

Na drugem Ba kanalu sezone 2024 bomo moshali na punk/metal koncertu dveh zasedb, DEMM in Uporabniki!

DEMM

Jan, Tilen, Marko in Urban. 4 najboljši kolegi, ki jim ustvarjanje glasbe pomeni več kot samo druženje. Energična kitarska rokenrol glasba, podkrepljena z besedili o vsakdanjih mislih in situacijah v njihovem študentskem življenju.

Uporabniki

Uporabniki/Users je glasbena skupina, ki igra heavy metal, trash metal in hard rock. Ustanovljena je bila leta 2021 v Mariboru. Trenutno snema svoj prvenec Return to center, ki bo predvidoma izdan v drugi polovici letošnjega leta.

Na razpisu so nas prepričali tudi z delom svojega odgovora, kaj želijo doseči s svojo glasbo:

"[Z] vključevanjem elementov drugih zvrsti [nam je cilj] narediti metal bolj dostopen za začetnike."

Jošt Skale – kitara, vokal

Žan Naglič – kitara

Gregor Rozman – bas

Kristjan Pader – bobni

***

Časovnica:

19.00 – vrata

20.00 – DEMM

21.00 – Uporabniki

* Vstop je prost. Priporočen prostovoljni prispevek 10 €.

 

 

JAZZ CERKNO – Star plac, Cerkno, od 17.30 dalje: Jazz Cerkno: Jasna Jovićević, Rok Zalokar Zhlehtet, Sofia Jernberg & Alexander Hawkins, Darius Jones Trio

 

Vozni red:

𝑔𝑙𝑎𝑠𝑏𝑒𝑛𝑎 𝑠̌𝑜𝑙𝑎 𝑜𝑏 17:30

𝐉𝐚𝐬𝐧𝐚 𝐉𝐨𝐯𝐢ć𝐞𝐯𝐢ć 𝐈𝐋𝐋𝐔𝐒𝐈𝐎𝐍 𝐎𝐅 𝐅𝐑𝐄𝐄𝐃𝐎𝐌 (RS)

Jasna Jovićević (pihala)

 

𝑔𝑙𝑎𝑣𝑛𝑖 𝑜𝑑𝑒𝑟 𝑜𝑏 19:30

𝐑𝐨𝐤 𝐙𝐚𝐥𝐨𝐤𝐚𝐫 𝐙𝐇𝐋𝐄𝐇𝐓𝐄𝐓 (SI)

Rok Zalokar (klavir, elektronika), Alja Petric (glas, tolkala), Urška Preis (harfa, efekti), Lenart De Bock (flavta, tenorski saksofon), Boštjan Simon (tenorski in sopranski saksofon), Jošt Drašler (kontrabas), Kristijan Krajnčan (čelo, bobni), Žiga Smrdel (bobni)

𝐒𝐨𝐟𝐢𝐚 𝐉𝐞𝐫𝐧𝐛𝐞𝐫𝐠 & 𝐀𝐥𝐞𝐱𝐚𝐧𝐝𝐞𝐫 𝐇𝐚𝐰𝐤𝐢𝐧𝐬 𝐌𝐔𝐒𝐇𝐎 (SE, GB)

Sofia Jernberg (glas), Alexander Hawkins (klavir)

𝐃𝐚𝐫𝐢𝐮𝐬 𝐉𝐨𝐧𝐞𝐬 𝐓𝐫𝐢𝐨 (US)

Darius Jones (altovski saksofon), Chris Lightcap (kontrabas), Gerald Cleaver (bobni)

 

𝗦𝗣𝗥𝗘𝗠𝗟𝗝𝗘𝗩𝗔𝗟𝗡𝗜 𝗣𝗥𝗢𝗚𝗥𝗔𝗠

𝐏𝐨𝐝 𝐛𝐮𝐤𝐯𝐚𝐦𝐢 geolokacijski zvočni sprehod in instalacija

𝐉𝐚𝐬𝐧𝐚 𝐉𝐨𝐯𝐢ć𝐞𝐯𝐢ć: 𝐃𝐨𝐛𝐫𝐨 𝐣𝐮𝐭𝐫𝐨, 𝐝ž𝐞𝐳𝐞𝐫𝐤𝐞 predstavitev knjige in pogovor

𝐉𝐚𝐳𝐳 𝐢𝐧𝐤𝐮𝐛𝐚𝐭𝐨𝐫 #𝟐: 𝐆𝐚𝐥 𝐆𝐨𝐥𝐨𝐛 𝐓𝐫𝐢𝐨 glasbena rezidenca

𝐓𝐚č𝐌𝐢 𝐁𝐫𝐚𝐬𝐬 𝐁𝐚𝐧𝐝 poulični koncert

𝐏𝐫𝐞𝐩𝐚𝐫𝐢𝐫𝐚𝐧𝐢 𝐤𝐥𝐚𝐯𝐢𝐫 glasbena delavnica za otroke

𝐉𝐚𝐳𝐳𝐨𝐡𝐨𝐝 #𝟑: 𝐈𝐳𝐭𝐨𝐤 𝐊𝐨𝐫𝐞𝐧 voden pohod in koncert

* Dnevna vstopnica: 25 € (glavni oder)

** Koncert glasbene šole: 10 €

 

 

Daleč:

 

Zagreb, AKC Attack, ob 21.00: Abyecta, Krayat, Pinke Panke, Parnepar

 

Špilajo:

Abyecta (Čile)

Krayat (Berlin)

Pinke Panke (Kranj/Kamnik)

Parnepar (Zagreb)

* Vstopnice: 8 €, zastonj za mlajše od 18 let

 

 

 

Odri in podobno

 

PLAC:

11.00–14.00: odprti termin za cirkuško vadbo

9.00–24.00: celodnevna čistilna akcija

19.00: predstava Slišanje glasov

 

 

Plesni teater Ljubljana, ob 20.00: Bor Prokofjev: EQUILIBRIUM/RAVNOVESJE

 

Plesno-gibalni prvenec Bora Prokofjeva Ravnovesje je transformativni performans, kjer ples postane posoda za osebno metamorfozo, v katerem bodo gledalci priča globoki evoluciji samoizražanja in identitete skozi nenehno gibanje. Fizične omejitve in ponavljajoči se zunanji dejavniki na človeka ne vplivajo le na fizični ravni, temveč tudi na mentalni, kar pa lahko povzroči nestabilnosti, s katerimi se spopada plesalec v svojem solu. Prav to pa ga popelje v še ne znane situacije.

Equilibrium pomeni ravnovesje. Skozi nenehno gibanje fizičnega in mentalnega telesa, plesalec potuje po poti iz ravnovesja z namenom, da bi odkril nekaj novega v sebi in to vmestil v svoj equilibrium.

* Vstopnice: 7 €, 5 € (d/š/u)

 

 

Stara mestna elektrarna, 17.–19. 5.: A FLUID PERSPECTIVE S KIRO KIRSCH

 

3-dnevna intenzivna gibalna delavnica

“Pojdi dlje od majhnega do mesta, kjer ni sporočila. Začni tam. Naj bo majhno prvi izmed užitkov, ki prihajajo.”

—Steve Paxton

Kaj je fluidno telo? Kaj je fluidna perspektiva fascije, kosti, dihanja ali strukturiranega gibanja? Vsi vemo oziroma smo bili naučeni, da je telo sestavljeno iz 80% vode, toda ali lahko to izkusimo kot utelešeno in fizično resničnost tako v gibanju kot tudi v izkustvu samega sebe? Na delavnici bomo z našimi telesi in v gibanju raziskovali teoretično znanje in koncepte, da bi utelesili fluidno obliko ter gradili in uživali v fluidnosti gibanja. Raziskovali bomo sekvenčno premikanje večjih kosov proti vedno manjšim segmentom, občutili drsenje in vlečenje plasti tkiv med sabo ter povezovanje z različnimi tekočinskimi sistemi in funkcijami v telesu.

Axis Syllabus je somatski pristop k plesnim in gibalnim tehnikam ter zbirka znanja za učenje, raziskovanje in doživljanje giba. To vključuje premikanje z anatomskimi odnosi, fiziko, biotensegriteto, kontinuirane multidisciplinarne raziskave, analizo gibanja in prenos znanja/izkušenj. Axis Syllabus klasi in delavnice temeljijo na ustvarjanju sodelovalnega učnega okolja in učinkovitega prostora za osebno raziskovanje.

 

 

ŠD Tabor, Ljubljana, ob 20.30: BETON LTD.: ICH KANN NICHT ANDERS

 

Ich kann nicht anders posede publiko v voajeristično neposredno bližino razdejane scenografije, ki govori o apokaliptičnosti, začasnosti, zasilnem bivanju. Vendar ne gre za svet popolnega umika, temveč skrivališče, skozi katerega razpoke do navidez izoliranih performerjev prihaja zunanja družba polna ksenofobije, terorizma in ponavljajočih se kriz. Te razpoke so v samih performerjih, relativno uglednih članih sodobne družbe, iz katerih v okoliščinah izolacijo vzklijejo prav te male perverzije; zaprtost, fašizem, seksizem, narcisoidnost, mizantropija … Ne glede na to, kako izvzeti mislijo, da so, sebi in gledalcem dokazujejo ravno nasprotno.

Fragmentarni kosi predstave nihajo med resnimi političnimi temami, apokaliptično krizo in filozofskimi vprašanji ter zdrsi v vsakdanje banalnosti umivanja, prehranjevanja in obrekovanja. Preigravajo različne citate, si jih izposojajo, ubesedujejo in lepijo v skupen kontekst, da bi lahko izrazili sebe, povedali nekaj, kar bi preseglo banalnost njihovih življenj. Citatnost pripelje tako daleč, da se prevesi v metodo, ki skladno z besedami nemškega literarnega kritika Marcela Reich-Ranickega »besede, besede, besede«, postane temeljni način podajanja sporočila. Nenazadnje citat Martina Luthra preide v naslov. Vse to, da bi zmogli prikazati temeljno nemoč posameznika, najti jasno in smiselno pozicijo delovanja v parcialnem postmodernističnem svetu.

Ich kann nicht anders je uspešnica Beton Ltd. Od premiere leta 2016 je gostovala na več domačih in mednarodnih festivalih in je ena njihovih največkrat odigranih predstav. Leta 2021 je vstopila v projekt Lee Kukovičič FORSALE, dražbena hiša uprizoritvenih umetnosti, kjer je bila razdeljena na 9 lotov in prodana na dražbi. S prodajo se je kolektivu Beton Ltd. pridružil še novo ustvarjeni kolektiv lastnikov posameznih lotov, ki jih druži dolžnost ohranjati predstavo živo.

* Vstopnice: 10 €/7 €

 

 

 

Kino

 

Kinodvor

 

 

Dvorana, ob 16.30: Detektiv Tabo in primer nosoroga

 

Mara Eibl-Eibesfeldt / Nemčija / 2023 / 97 min / podnapisi, angleščina / 7+

Afriška poletna detektivka.

Zgodba: Enajstletni Tabo bi rad postal zasebni detektiv kot v filmih. Ko njegova majhna afriška vasica Hlatikulu vsaj ne bi bila najmirnejši raj v savani! A stvari se postavijo na glavo, ko v sosednjem safari parku umorijo nosoroga zaradi njegovega dragocenega roga. Od vseh možnih kandidatov je osumljen ravno Tabov stric Vusi. Zdaj morata Tabo in njegova nova nemška prijateljica Emma poskrbeti za zapuščenega nosorogovega mladiča, pa tudi raziskati primer in ujeti krivce.

* Vstopnice: 5,20 €

 

 

Mala dvorana, ob 17.00: Robotove sanje

 

Pablo Berger / Španija, Francija / 2023 / 101 min / brez dialogov / 12+

Animirani film, ki brez besed naslika barvito in toplo pripoved o pomenu prijateljstva in njegovi krhkosti. Film je hkrati tudi ljubezensko pismo New Yorku. Nominiranec za oskarja in prejemnik številnih najpomembnejših nagrad za najboljši animirani film leta.

Zgodba: New York, iz zvočnikov donijo udarni ritmi osemdesetih. Pes preživlja večere enolično in osamljeno – večerja iz mikrovalovke, brezciljno preklapljanje TV-programov. Ko zagleda reklamo za robotskega spremljevalca, ne pomišlja dolgo in zavrti telefon. Paket z Robotom je kmalu pred njegovimi vrati. Pes in Robot v trenutku postaneta neločljiva. Nato pa zadnji poletni dan na plaži spremeni vse.

* Vstopnice: 3,20 €

 

 

Dvorana, ob 19.00: Suhe trave

 

Nuri Bilge Ceylan / Turčija, Nemčija, Francija / 2023 / 197 min / turščina

V filmu turškega mojstra Nurija Bilgeja Ceylana (Zimsko spanje) veličastna, prostrana narava postane kulisa za romaneskni potop v globine človeške duše. Nagrada za najboljšo igralko v Cannesu.

Zgodba: Učitelj likovne vzgoje se po počitnicah vrne v zasneženo vas na vzhodu Anatolije, kjer končuje četrto leto obveznega službovanja. Toda sredi še ene neskončne zime začne počasi izgubljati upanje, da bo kdaj pobegnil nespodbudnemu podeželskemu okolju …

* Vstopnice: 6,30 €

 

 

Slovenska kinoteka – Festival V-F-X

 

Dvorana Silvana Furlana, ob 17.00: Naravni vzroki? Retrospektiva romunskega eksperimentalnega filma

 

Osem kratkih filmov. Program je kuriral in ga bo predstavil Călin Boto, programski direktor Mednarodnega festivala eksperimentalnega filma iz Bukarešte BIEFF.

Prišel bo dan: Studio Sahia se ponaša z impresivno zgodovino filmov, ki so bili subverzivno alegorični, kar je dediščina, ki je vedno pre- ali podcenjena. Eno pa je gotovo: film Copela Moscuja je bil preveč za cenzuro komunističnega obdobja. Ker je stavba perutninske tovarne v mestu Bacău, ki je naročila ta film, gostila tudi vrtec za otroke zaposlenih, je bila to priložnost za filmskega ustvarjalca Sahie, da ustvari metaforo, ki izhaja iz podobnosti med njunima metodama »produktivne« vzreje. Dokumentarec je bil leta 1985 pod naslovom »Dan kot vsak drugi« prepovedan, izdan pa leta 1990 kot Prišel bo dan. Ponudi srhljiv pogled na načine, na katere družbe v zadnjem obdobju (ker kapitalizem ni izjema, ravno nasprotno) na novo oblikujejo svoje kulture v imenu pragmatizma in konformizma. Niti Novi človek niti Čisto novi človek nista več humanista.

Dinamična pesem: Naturalistično sanjarjenje Emanuela Țeța obstaja v dveh različicah. Prva je nastala leta 1978 v klubu za amaterski eksperimentalni film kinema ikon, druga pa leta 1982 na vabilo studia Animafilm. Začuda je prva, »amaterska« različica tista, ki je presegla zgodovino. Ko Dinamično pesem vidimo zdaj, po mnogih letih, v njeni drugi, razširjeni, »profesionalni« studijski različici, se pokaže kot eden ikoničnih filmov romunske animacije 80. let prejšnjega stoletja, obdobja prenove in eksperimentiranja. Gre za prikupen, naiven film, ki ni nič manj reminiscenca na status quo, skupna vsem filmom članov kluba kinema ikon, saj ne glede na vsebino oziroma obliko vsebujejo iskren žar domačih filmov, ki občasno pritegne oko. Najstnika v gozdu: zgodba strasti, mladosti, človeške in naravne skupnosti na platnu, ki jo prevzame divja animacija.

Občutljivost rastlin: V tem nežnem dokumentarcu v produkciji dokumentarnega studia Sahia je kamera uporabljena za beleženje, diseminacijo in ovenčanje botaničnega eksperimenta. Znanstveniki se vrnejo k prastaremu vprašanju, ali so rastline resnično zmožne zavestne komunikacije, in preizkusijo njihove fizične (gibanje listov) in bioelektrične odzive pod umetno prisilo. Film pri tem služi kot sredstvo dinamične dokumentacije, kot tak pa je tudi sam del eksperimenta.

Panta Rei: Filmografija Wande Mihuleac ni bila nikoli primerno ovrednotena v širšem kontekstu romunskega filma, pač pa izključno v krogih vizualne umetnosti. Ta njena mojstrovina, ki bi jo lahko uvrstili v žanr počasnega filma, izhaja iz mitičnega tropa narcističnega odseva, ki je bil enostavno prevedljiv v ekološko mišljenje v času neposredne nevarnosti, občutja, ki ga še okrepi soundtrack Octaviana Nemescuja, čutna mešanica oteženega dihanja, tekoče vode in predirljivih instrumentalnih zvokov. Skladbe Kombinacije v krogih (1965), uporabljene kot soundtrack, ni v arhivu Centra Pompidou, a smo jo zaradi velikodušnosti Wande Mihuleac, Erice Nemescu in Irinel Anghel uspeli pridobiti in jo prilagoditi filmu.

Onesnaževanje: Ioan Pleș, enfant terrible kolektiva kinema iz Arada, ustvari nekakšnega umetnega Pac-Mana, umeščenega v podnebno apokalipso, in sicer v igrivem in pozornem tonu, ki odzvanja skozi ves njegov opus. In naj bo še tako muhast, režiser poziva k refleksiji: o filmskem prostoru, naj se ta neskončno širi prek skic in prask, ki jih riše neposredno na filmski trak, ali pa je reduciran na svojo primarno materialnost, okvir, ki se stopi skupaj z liki v njem.

Rekonstrukciji v pokrajini: Čudovita obsesija filmov Wande Mihuleac ima opraviti z nemožnostjo popolnega odseva: voda, zrcalo, dvojček, nič od naštetega se ne zdi idealni dvojnik originalne podobe, pač pa neodvisna realnost, podobna, a ne enaka: rekonstrukcija. V Rekonstrukciji v pokrajini prozorna plošča iz stekla – ekran, kot to razumemo danes, sopostavi gozdnato pokrajino in meglen, steklen odsev za njo. Ženska roka postopoma postavlja majhna zrcala, ki razkrijejo snemalca. Ko se kamera končno osvobodi nestabilne realnosti odsevov in se zasuka nazaj na »resnično« resničnost, zumira na sonce, katerega svetloba prenapolni podobo: kajti »resnična« resničnost ne more biti. Tako kot mnogi zgodnji filmi Wande Mihuleac tudi ta v komunistični Romuniji nikoli ni bil prikazan.

Sonce in njegov dvojnik: Nič ni enostavnejšega od tega, kar sta naredila Florin Tudor in Mona Vătămanu, naša Straub-Huillet: Sonce in njegov dvojnik prikazuje natanko to, kar pravi naslov, podobo sonca, ki jo spremlja druga podoba, sprva drugačna, potem rahlo podobna, pa spet drugačna itn. Fantastična pokrajina, slikovita, a konkretna, posneta na 16-mm filmski trak, kar ji daje materialnost, na videz katere digitalni triki niso vplivali, z vso svojo močjo vzbudi imaginarno in poetiko anticipacije, pri čemer hkrati postavlja problem dvojnika: kaj nebesno, najvišje singularno pomeni za kulturo množične reprodukcije?

Obred za žejo zemlje: Mirel Ilieșiu je bil nenavaden filmski ustvarjalec: izjemno plodovit, zelo spoštovan, včasih globoko znotraj sistema, včasih pa zunaj njega. Ritual za žejo zemlje naj bi bil eden njegovih nekaj kratkih filmov s temelji v romunski folklori. Gre za koreografsko ekstravaganco, osnovano na obredu paparuda, poganskem plesu za dež, ki ga izvajajo mlada vaška dekleta v času suše, in pospremljeno z zelo znano skladbo zbora Madrigal. Toda rezultat je bil videti precej hipijevski, čudno erotičen in bolj poganski, kot bi bilo dovoljeno zgolj v umetniškem in antropološkem smislu. Zato je cenzorska prepoved trajala skoraj tri desetletja.

* Vstopnice: 4,80 €

 

 

Dvorana Silvana Furlana, ob 19.00: Razgledi II

 

Pet kratkih filmov. Program je kurirala festivalska ekipa. Projekcija v prisotnosti avtorjev.

Pravilo št. 5: Natančno sledite svojemu človeku: Natančno sledite svojemu človeku sestavlja kolaž filmskih zank iz prizora vlaka Sherlocka mlajšega Busterja Keatona. En posnetek postane osnova za specifične montažne postopke, s katerimi se rekonstruira filmska pripoved in ustvari nov zaplet.

Why Are You Image Plus? V majhni in revni vasi lokalni svetník nadzoruje območje brezna in preprečuje mrtvim, da bi govorili s svojimi ljubljenimi, ki še živijo. Radovedna mrtva deklica Ima se skuša srečati s svetnikom, da bi ji dovolil govoriti z njeno ljubljeno babico.

Sensitive Content: Mahsa Amini umre, potem ko jo pretepe moralna policija. Sledijo protesti, v katerih se združi na tisoče žensk, ki jih režim močno zatira. Narges Kahlor raziskuje videe teh uporov, objavljene na družbenih medijih, ter se pokloni branilcem in branilkam ljudi, katerih orožja so telefoni.

Raje bi bila kamen: Film prek glasu male Jele pripoveduje o dogodkih, ki so zaznamovali generacijo in določili prihodnost pokrajine v zanemarjeni in redko poseljeni hrvaški regiji Liki. Življenjski pogoji so vplivali na osebna življenja ljudi, ki so živeli tam, njihovo osamljenost, odnose, priložnosti, strahove in upanja. Mala Jela uteleša nekaj članic moje družine, ki jo večinoma sestavljajo ženske – mame, babice, sestre in tete.

The Electric Kiss: The Electric Kiss, ki se naslanja na odlomke iz obskurnih znanstvenofantastičnih filmov, si zamisli svet, podoben našemu, v katerem ljudje priklopijo svoje možgane v nekakšno nevroomrežje, ki povezuje vso človeško zavest. Medtem ko se kiberpankovsko podobje, prekrito z VHS teksturami, izmenjuje z odlomki prizmatičnega vizualnega hrupa (kar je doseženo v prepoznavnem slogu z vnosom posnetkov v samonaučene algoritme strojnega učenja), vznikne določena kvazizgodba: moški z VR naglavnim kompletom, ki je dobesedno in figurativno izgubljen v prostoru, se podvrže skrivnostnemu postopku, da bi omilil slabe učinke te nove tehnologije na um.

* Vstopnice: 4,80 €

 

//

 

Vir slike

 

Avtorji del

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.