KUDC0
1. GLASBA
Hostel Celica // 20.00 // Leon Matek
Kantavtor Leon Matek se je na slovenski glasbeni sceni pojavil konec osemdesetih let prejšnjega stoletja z rokovsko skupino Prepozno za krokodile. Svojo pot je nadaljeval z Mirkom Seškom v tandemu in kasneje skupini Juhej in Vuhmepiš, ki je bila v devetdesetih “glasnik danes precej razširjene mešanice folk kantavtorstva, aluzij na ljudske viže, rocka, bluesa in še česa” (Radio Študent). Sledilo je triletno muziciranje v duetu LeonzMinko z bosansko harmonikašico Hazemino Đonlić, potem pa je leta 2007 Matek z albumom Zrno stopil na solistično pot. Nadaljeval jo je z leta 2011 izdanim albumom Most, na katerem je ob kitari igral tudi orientalsko glasbilo saz baglama, s katerim je svojo glasbo obogatil s pridihom in teksturami Balkana ter Orienta. Konec leta 2018 je izšel Matkov zadnji album Srce imaš tako veliko na katerem najdemo “lepo število izjemnih pesmi, ki poslušalca osvojijo bodisi z bolečo iskrenostjo bodisi s šaljivo zajebancijo, a hkrati album ponuja tudi premišljeno sestavljeno celoto, ki spretno povezuje trpko in veselo plat človeškega bivanja … pa še marsikaj vmes” (Radio Študent).
Vstop prost!
Zorica // 20.00 // 2# Boogie'n'swing večer
Vse in vsi plesa željne/željni ponovno vabljeni v torek ob 19.00 v Zorico, kjer bo poskrbljeno za pravo glasbo ... swing, boogie, balboa, linfy hop, rn'r ... ni da ni!
Pridi in zapleši!
Ps. Na začetku večera pa kot običajno tudi kratek taster za prve plesne korake.
Klub CD // 20.00 // Damir Imamović
Damir Imamović se vrača v Ljubljano prav na prizorišče, kjer je leta 2011 zaključil takratni festival Druga godba z nepozabnim solo nastopom. In če pri nas spremljamo njegovo strmo vzpenjajočo se uspešno pot, je bilo že od samega začetka zunaj držav nekdanje Jugoslavije drugače. Pravzaprav sta največ zanimanja poželi njegovi zadnji izdaji - Singer of Tales in The World and All That It Holds. Slednji je album izvirnih in tradicionalnih pesmi, ki sta ga producirala Joe Boyd in Andrea Goertler (z Imamovićem sodelujeta že od leta 2014) ter spremlja epski roman Aleksandra Hemona o istospolni ljubezni, vojni in razseljenosti ter nemirnem svetu. Imamović in Hemon sta izbrala pesmi za Hemonov roman in v tandemu sestavila pripoved Imamovićeve plošče. Z uporabo izvirnih skladb, starih sefardskih pesmi in prenovljenih klasik sevdaha je Imamović kanaliziral teme romana skozi ganljive in otožne izvedbe, a tudi s kančkom razposajenosti.
18€ (12€ s popustom)
2. LITERARNI VEČERI IN ODPRTJA RAZSTAV
Channel Zero // 20.30 // Napalm. & Utrujeni psi
Deveta izdaja novih knjig Črne skrinjice!!!
Dva nova prvenca. Dve intenzivni, neposredni pisavi, ki ne poznata oproščanja. In ti nikakor ne pustita dihati. Pridi in se poplavi s tono ostrih besed/britev.
Napalm. Lenarta Sušnika
in
Utrujeni psi Jureta Besnega Danteja Bernika
Vstopnina: 5 evrov
LUD Literatura // 18.00 // Strašen Kitajec
V LUDi knjigarni se predstavlja Uroš Zupan z zbirko zgodb Strašen Kitajec:
Tina Kozin (ki bo vodila pogovor z avtorjem) je o knjigi v spremni besedi napisala "… lahko tudi neposredno zapišem: črtice in kratke zgodbe Uroša Zupana so me navdale z navdušenjem. Z njimi je (ob bralcih, seveda) pridobil tisti segment naše kratke pripovedi, ki je zelo deficitaren. Tisti, ki stavi na humor, satiro, ironijo, pri nekaterih predstavnikih tudi na ludizem; tisti, ki nastaja iz primarnih pripovednih vzgibov: iz čiste radosti do pripovedovanja, fabuliranja kot takega, ki se ne ozira na literarne konvencije, če pa že se, se kvečjemu zato, da jih zasuka, preobrne, pokaže njihovo nemoč ob domišljiji, ki si da duška in si pusti prosta krila."
Galerija P74 // 19.00 // Razstavi Lucije Klauž in Lize Jutre Norčič
Lucija Klauž: nikoli se ne vrnem na isto mesto, vsakič se spotaknem ob nekaj drugega (opišem naj, kje sem? vidim drevesa in železniške tire. ampak mogoče je bilo to včeraj.)
Z digitalnim vmesnikom in povečavo je svoj pogled približala oddaljeni krajini in zajete podobe s tem izmaknila iz celote, neznatni, nenačrtni premiki telefona pa odvzamejo nadzor nad njihovo končno podobo. Trenutek ob pritisku na sprožilec nikoli ni tisti, ki ga umetnica izbere. Nabor fotografij, ki jih kot niz spremljamo v videu, preneha biti dokument videnega, kar se potencira z vstavljanjem fotografij v različne programe za sešitje panoram, katerih organizacijo prepusti računalniškemu programu. S tem se zgodi premik iz prostorskega v časovno sosledje. Izvorna dokumentacija poti in krajine tako postaja vse bolj razdrobljena, vse dlje stran od realne pokrajine. S premeščanjem in reorganizacijo izhodiščnega materiala avtorica preizkuša možne načine rekonstrukcije prostora, skozi katerega prehaja.
Liza Jutra Norčič: Tišina, ki jo dolgujemo
V zadnjem letu se študentka slikarstva Liza Jutra Norčič ukvarja predvsem z vprašanjem (navideznega) nesmisla ali natančneje – kako se ta preko procesov ponavljanja in pomnoževanja intenzivira in postopoma pridobiva smisel. Zanima jo, kako naključje, človeška psiha ter počutje vplivajo na mehansko opravilo sistematičnega in/ali ritmičnega ponavljanja brezosebnih potez in kako nato končni produkt pridobiva na osebnih, avtobiografskih lastnostih. Obdobje krize umetniškega izražanja znotraj slikarstva jo je vodilo k poseganju po drugih medijih in nastanku del, ki jih zaznamuje site-specifičnost in pogosto nastajajo v dolgotrajnih, repetitivnih procesih, tudi z določeno mero absurda. Njene prostorske intervencije so največkrat efemerne narave. Povod za zasnovo razstave je bila kratka pesem palestinsko-izraelskega pesnika Marwana Makhoula, ki se glasi:
“Da bi lahko pisal poezijo, ki ni politična, bi moral poslušati ptice. Da pa bi jih lahko slišal morajo vojna letala utihniti.”
Razstavi bosta na ogled do 6. februarja.
3. KINO
Dvorana Kinodvora // 17.30 // Adamant
Adamant je edinstven dnevni center: plavajoča zgradba ob obrežju Sene v središču Pariza. Odraslim z duševnimi motnjami ponuja prostor, kjer se lahko svobodno izražajo, družijo in znova najdejo stik s svetom. Tam lahko berejo, klepetajo ob kavi, poležavajo na kavču, kuhajo marmelado, se udeležijo slikarske delavnice ali sodelujejo pri organizaciji filmskega festivala. Dokumentarec nas vabi, da spoznamo paciente in osebje, ki se – kot pravi eden izmed njih – vsako jutro znova odločijo, da bo »danes dober dan«.
Skupaj s francoskim dokumentaristom Nicolasom Philibertom se vkrcamo na nenavadno ladjo, pribežališče za odrasle z duševnimi motnjami, da bi v družbi presenetljivo nadarjenih in iskrivih posameznikov razmišljali o skupnosti, svobodi in pomenu umetnosti v vsakdanjem življenju.
PREMIERA
Dvorana Kinodvora // 20.45 // Popolni dnevi
Hirayama se zdi povsem zadovoljen s preprostim življenjem čistilca stranišč v Tokiu. Živi v skromnem stanovanju, polnem starih kaset, knjig in fotografij. Njegovi dnevi potekajo v mirnem in ustaljenem ritmu: zjutraj vstane, si pristriže brke, poskrbi za svoje rastline, obleče modri kombinezon in sede v kombi. Na poti v službo posluša glasbo, med odmori fotografira drevesa, zvečer bere … Niz nepričakovanih srečanj pa postopoma razkrije več o njegovi preteklosti.
Wim Wenders se vrača v Tokio, da bi posnel ganljivo filmsko pesem o iskanju lepote v drobnih trenutkih vsakdanjega življenja.
Dvorana Silvana Furlana Slovenske Kinoteke // 17.00 // Toto heroj
V grenko-sladki komediji, polni domišljije, absurda in vratolomnih časovnih elips, gledalec privzame izkrivljen pogled glavnega junaka, ki se pred resničnostjo in odgovornostjo zateka v fantazijski svet.
Thomas, stanovalec doma za ostarele, se z grenkobo ozira na pretekle dni. Že od otroštva je prepričan, da so ga ob rojstvu zamenjali s sosedovim sinom Alfredom, ki odtlej živi njegovo – privilegirano – življenje. Film je leta 1991 na festivalu v Cannesu prejel nagrado za najboljši prvenec.
Dvorana Silvana Furlana Slovenske Kinoteke // 20.00 // Delo osvobaja
Peter (Musevski) je star približno štirideset let, po izobrazbi je strojni tehnik. Zaradi vstopa Slovenije v EU so njegovo tovarno zaprli in s prijatelji ostane brez dela. V oporo mu je žena Vera (Nataša Barbara Gračner), družina normalno deluje naprej. Peter hodi na zavod za zaposlovanje in tudi drugje išče službo. Njegova samozavest in samospoštovanje sta načeta. Začne sumiti, da ga žena vara. Ko se zdi, da so to samo strahovi v njegovi glavi, se izkaže, da se žena res sestaja z drugim. Peter takoj zahteva ločitev. Vera pristane. Peter ostane sam, saj Vera s seboj odpelje tudi hčer. V trenutku obupa se odloči, da se bo obesil. Ko že visi na vrvi, pozvoni soseda in ga reši. Peter konča na psihiatriji. Potem se njegovo brezperspektivno življenje nadaljuje; vsak dan zavod za zaposlovanje in bife, v katerem se sestaja s prijatelji. Musevski je za igralsko interpretacijo Petra prejel vesno za glavno moško vlogo.
Dodaj komentar
Komentiraj