Nedeljsko
Glasba
Channel Zero, ob 20.00: Sadhus, Half Gramme of Soma
SADHUS (Sludge, Doom / GR)
Štiričlanska doom metal zasedba iz Aten Sadhus je točno pet let po izidu drugega albuma Big Fish izdala svoj tretji album Illegal Sludge, ki je izšel na založbah Ouga Booga in Mighty Oug. Illegal Sludge je kot nevaren in zelo opojen viski, narejen v ilegalni destilarni. Temačni riffi, ki spominjajo na The Sabbathian, v kombinaciji z udarnim ritmom in težko mešanico bluesovskega sludge zvoka z ekstremnim crusterskim vokalom ne bodo le omamili poslušalcev, temveč zadovoljili brbončice vseh ljubiteljev dooma in sludga.
HALF GRAMME OF SOMA (Stoner Rock / GR)
Half Gramme of Soma je stoner rock skupina iz Aten. Do sedaj imajo za seboj 3 izdaje, ki združujejo heavy rock sound s širokim spektrom vplivov skupin kot so 1000 mods, Naxatras, Elder, Stoned Jesus, Samsara Blues Experiment in Nightstalker. S svojimi rojaki Sadhus imajo kar nekaj skupnih točk saj si poleg prostora za vaje in opreme delijo tudi basista.
* Vstopnina: 12 €
Kulturni dom Gorica, ob 17.30: Zlatko Kaučič: Objemi z ekipo: Urban Kušar, Žiga Ipavec, Gal Furlan, Timi Vremec, Jošt Drašler, Jan Jarni, Anton Lorenzutti, Jure Boršič, Eduardo Raon, Elsa Martin, in posebnim gostom Torbenom Snekkestadom
Urban Kušar, Žiga Ipavec, Gal Furlan: bobni, tolkala
Timi Vremec: električna bas kitara
Jošt Drašler: kontrabas
Jan Jarni, Anton Lorenzutti: električna kitara
Jure Boršič: saksofon, klarinet
Eduardo Raon: harfa
Elsa Martin: vokal
Torben Snekkestad: saksofon
Zlatko Kaučič: vodstvo, glasba
Vila Vipolže, ob 14.00: Oktober Jazz 2024: Erik Friedlander's The Throw
Violončelist Erik Friedlander prihaja v Novo Gorico z novim albumom Dirty Boxing, s katerim se ‘podaja v glasbeni ring’, pretvarja ‘umazani boks’ v očarljivo izkušnjo, ki raziskuje nepričakovane vzporednice med disciplinirano umetnostjo glasbe in strateškim bojem mešanih borilnih veščin.
S svojimi glasbenimi sopotniki ponuja močne glasbene preplete intenzivnosti in gracioznosti s pridihom borbenega duha, s čimer ustvarja zvok, ki vas bo zagotovo osupnil in tudi malce iztiril. Čustvena globina albuma Dirty Boxing priča o moči ustvarjalnosti in neraziskanih povezav med glasbo in fizičnostjo borilnih športov. To je album, ki ne le izziva norme, temveč tudi slavi lepoto združevanja različnih svetov.
Vsi člani skupine The Throw so spoštovani glasbeniki ‘downtown scene’. Pianist Uri Caine je znan kot izjemni leader raznih skupin, kateremu je lastno mojstrsko predelovanje skladb klasične zapuščine. Nastopal je z glasbeniki, kot so Dave Douglas, Arto Lindsay in John Zorn. Kontrabasist Mark Helias je igral z originalnimi člani skupine Ornetta Colemana in številnimi glasbeniki povezanimi z AACM, izdal pa je tudi šest samostojnih albumov. Bobnar Ches Smith je sodeloval z različnimi umetniki, kot so Fred Frith, The Secret Chiefs in rock skupina Xiu Xiu. Piše tudi za manjše in večje jazzovske zasedbe, pod svojim imenom pa je izdal albume solo tolkal.
Erik Friedlander, violončelo
Uri Caine, klavir
Mark Helias, kontrabas
Ches Smith, bobni
* Vstopnina: 25 €
Odri in podobno
PLAC je še odprt.
Jalla Jalla, od 15.00 do 17.00: Brutal Sunday (delavnica kovanja)
Vsako nedeljo ob 15. uri se lahko preizkusiš v kovanju. Za vso opremo in material poskrbimo mi. Pri kovanju bo za varno delo in ustvarjanje poskrbel naš Črt.
Velika kavarna, Glavni trg 1, Maribor, ob 11.00: MFRU30 – Diskurzivni konec tedna in zaključek festivala
Zasnova letošnje edicije MFRU z naslovom Prazne police se je začela z razmislekom o urbanem razvoju ter z vprašanjem, kako spodbujati procese skupnostne regeneracije neizkoriščenih delov mesta. Opazujemo lahko, kako prostori komercialnih dejavnosti nenadoma postanejo neprimerni za delovanje – morda zato, ker zraven ni parkirnega mesta ali pa se je v neposredni bližini nedavno odprl nov velik nakupovalni center, ki preusmerja ciljne skupine kupcev. S tem se spreminja gospodarsko tkivo mesta, kar otežuje okrevanje in regeneracijo celotnih območij. Kljub temu, da so taki prostori pogosto neizkoriščeni desetletja, je njihovo komercialno namembnost zelo težko odmisliti in jim pripisati novo funkcijo. Umetniški in kulturni procesi so pogosto katalizatorji takšnih soci–urbano–ekonomskih prenov, ki se začnejo s širjenjem domišljije celotne skupnosti. Kako spodbuditi takšne prakse ter se hkrati izogniti procesom gentrifikacije in ponovne komercializacije tovrstnih prostorov?
11:00 / Prazne police in V fokusu /
zaključno javno vodstvo s kuratorjema
Mini teater, ob 20.00: Umetnost preživetja
Umetnost preživetja pod drobnogled vzame zgodbo, ki je pod drobnogled vzela zgodbo – nadaljujemo tisočletno človeško tradicijo lokaliziranja, rekontekstualiziranja in iskanja novega, morda celo boljšega znotraj že obstoječega.
Kratko zgodbo “Tisti, ki ostanejo in se borijo” je vplivna afrofuturistična avtorica N. K. Jemisin napisala kot odgovor na presenetljivo obskurno štorijo svetovno znane znanstvenofantastične pisateljice Ursule K. Le Guin, ki nosi naslov “Tisti, ki zapustijo Omelas”. V obeh primerih gre za kontemplacijo limit človeške domišljije. Avtorici raziskujeta, koliko si je človeštvo sposobno predstavljati utopijo. Medtem ko Le Guin sugerira, da si občo lepoto in dobroto lahko zamišljamo samo, če je nekje prisotno tudi trpljenje, in da se ljudje raje sami umaknemo, če se s sistemom ne strinjamo, kot pa da bi ga poskušali spremeniti, Jemisinina zgodba implicira, da utopije pravzaprav – ni.
Jemisina zgodba, ki je globoko zakoreninjena v specifični kontekst s sistemskim rasizmom prepojenih Združenih držav Amerike, vendarle odzvanja tudi pri nas. Kakšne utopije si lahko predstavljamo in kaj je družba pripravljena storiti za utopijo? Kako na našo kolektivno imaginacijo in akcijo vplivajo množični mediji in socialna omrežja? Kje je tisto zlato ravnotežje med svobodo govora in sovražnim govorom? Ga sploh lahko vzpostavimo – in ohranjamo? Ali pa je razmišljanje o utopijah utopično?
Kino
Kinodvor
Mala dvorana, ob 17.00: Sestre v savni
Anna Hints / Estonija, Islandija, Francija / 2023 / 89 min / estonščina
V intimnem, globoko empatičnem dokumentarnem prvencu Anne Hints in varnem mraku tradicionalne dimne savne ženske delijo svoje najgloblje skrivnosti in najbolj osebne izkušnje. Evropska filmska nagrada za najboljši dokumentarec.
Zgodba: Na estonskem podeželju se v dimni savni ob jezeru sredi gozdiča v teku leta srečuje skupina žensk. Skupaj se potijo, kopajo in si pripovedujejo o življenju, o lepih, smešnih, bolečih in travmatičnih izkušnjah. S pomočjo starodavnega obredja in občutka skupnosti iz svojih teles izpirajo bolečino, strah in sram.
* Vstopnina: 4 €
Dvorana, ob 18.00: Bojevita kraljica noči
Matej Vranič / Slovenija / 2024 / 80 min / slovenščina / 7+ (!!)
Dinamična naravoslovno-raziskovalna zgodba o skrivnostnem življenju ene največjih evropskih sov – sove kozače.
* Vstopnice: 3,20 €
Dvorana, ob 19.00: Ingeborg Bachmann: potovanje v puščavo
Margarethe von Trotta / Švica, Avstrija, Luksemburg, Nemčija / 2023 / 111 min / italijanščina, nemščina, francoščina
Film o burnem razmerju med Ingeborg Bachmann, eno največjih nemško pišočih pesnic 20. stoletja, in slavnim dramatikom Maxom Frischem; zgodba o ženski in njeni neustavljivi želji po svobodi – tako v karieri kot v ljubezni.
Zgodba: Ona je Avstrijka, on Švicar; ona je pesnica, on dramatik; ona brezkompromisna, toda ranljiva; on drzen, a nekoliko konservativen. Ko se Ingeborg Bachmann in Max Frisch poleti leta 1958 prvič srečata v Parizu, sta oba že mednarodni zvezdi literarnega sveta. Naslednja štiri leta preživita v strastnem, a odprtem razmerju med njegovim rojstnim Zürichom in njenim ljubljenim Rimom. Toda harmonijo vse bolj načenjajo poklicna in osebna trenja …
* Vstopnice: 6,3 €
Mala dvorana, ob 19.50: Stekleničarji
Nemanja Vojinović / Srbija, Slovenija / 2023 / 84 min
Vizualno osupljiv opazovalni dokumentarec Nemanje Vojinovića je poklon živahni, pomembni, a nevidni skupnosti. Ekološki vestern, posnet na setu nekdanje zibelke evropske neolitske civilizacije, nastavi ogledalo sodobni kulturi množične potrošnje.
Zgodba: Nedaleč od Beograda se na nekdanjem arheološkem najdišču starodavne vinčanske civilizacije razprostira eno največjih smetišč v Evropi. V apokaliptični pokrajini, kjer oblaki strupenih plinov in orjaške jate galebov zastirajo nebo, se nenavadna skupnost zbiralcev plastenk, »stekleničarjev«, spopada z izzivi nevarnega dela in grožnjo modernizacije, zaradi katere lahko delo kmalu izgubijo.
* Vstopnina: 4 €
Kinoteka – Svetovni dan avdiovizualne dediščine
Dvorana Silvana Furlana, ob 19.00: Kultura je naš posel
Kratki filmi:
‘L’occupation des sols’
Une Tentative de Définir la Notion de Transition
Sladko življenje (voden ogled)
Likovna umetnost
FränZ ünd KoFöN [del]
Umetnost kot kritika. Kdaj je umetnost kritika? 4. Ko se umetnik igra z vso resnostjo
Marshall McLuhan
Dvorana Silvana Furlana, ob 20.30: Dial H-I-S-T-O-R-Y
Režija: Johan Grimonprez | Država: Belgija | Leto: 1997
Film iz leta 1997 je briljanten filmski esej, vešč montažni film in eksperimentalen dokumentarec, ki spremlja zgodovino ugrabitve letal. Ustvarjen je iz širokega nabora arhivskih podob, od novičarskih posnetkov, korporacijskih in učnih filmov do domačih videov, v offu pa lahko slišimo odlomke iz knjig Beli šum in Mao II Dona DeLilla, ki sta film navdihnili. Uživajoč v pisateljevem motu »Dom je spodletela ideja« nas Johan Grimonprez popelje na igrivo subverzivno potovanje od romantičnega ugrabitelja-revolucionarja 60. in 70. let prejšnjega stoletja do ciničnih, anonimnih paketnih bomb 90. let. Newyorški skladatelj in glasbenik David Shea je napisal originalno glasbo za to pospešeno potovanje skozi eksplozivno zgodovino 20. stoletja. Skoraj trideset let kasneje je film spet nadvse relevanten. V kontekstu geopolitičnih turbulenc nas spomni, kako lahko mediji izbruhnejo v naši zasebni sferi in ustvarijo tesnobo in strah.
//
Dodaj komentar
Komentiraj