Pritličje
1. GLASBA
Hupa Brajdič // 20.00 // Taktišče #8
Novo leto, znova tražimo takte. Za spremembo začnemo ob 20.00, kar bo najbrž praksa skozi celoten mesec Januar.
1. set:
Andrej Fon - saksofon, klarinet,....
Samo Kutin - hurdy gurdy
2. set:
'Zlitina'
Mišel Kosi - synth, flavta
Janez Sagadin - bobni, tolkala
3. set:
Tisa Neža Herlec - glas
Jošt Drašler - kontrabas
Obvezen prostovoljni prispevek stane manj kot povprečni dve pivi v ljubljanskem baru.
Akademija za glasbo // 19.30 // Solo e da camera: LEONARDA KAVEDŽIĆ, sopran in PETER GRDADOLNIK, bariton
SPORED:
Franz Schubert (1797–1828):
Im Frühling, D 882 (E.Schulze)
An den Mond, D 193 (L.Hölty)
Gretchen am Spinnrade, op. 2, D 118 (J. W. Goethe)
Rastlose Liebe, op. 5, št. 1 (J. W. Goethe)
Lojze Lebič (1934):
ŠTIRI KOSOVELOVE PESMI
Tih večer
Skica na koncertu
V somrak zvoni
Opolnoči
Fernando Obradors (1897–1945):
Canciones clásicas:
Al amor (Cristobal de Castillejo)
Con amores, la mi madre (Juan de Anchieta)
Del cabello mas sutil (anonymous)
Chiquitita la novia (anonymous)
* * * * *
Franz Schubert (1797–1828):
Schwanengesang, D 957
1. Liebesbotschaft (Ludwig Rellstab)
2. Kriegers Ahnung (Ludwig Rellstab)
3. Frühlingssehnsucht (Ludwig Rellstab)
4. Ständchen (Ludwig Rellstab)
5. Aufenthalt (Ludwig Rellstab)
6. In der Ferne (Ludwig Rellstab)
7. Abschied (Ludwig Rellstab)
Miroslav Vilhar (1818–1871):
Moja le bo! (Miroslav Vilhar)
Fran Serafin Vilhar (1852–1928):
Ukazi (France Prešeren)
Mornar (France Prešeren)
Vstop prost!
.: izven Slovenije...
Klub Močvara, Zagreb // 21.00 // CRRNT Collective
CRRNT Collective (izgovorjava kot current v angleščini) je skupina mladih nadobudnih glasbenikov, ki so jih v danski København prinesli vetrovi z razno raznih koncev sveta in smeri neba. Od začetkov našega kolektivnega delovanja leta 2021 si prizadevamo ustvarjati platformo za predstavljanje manj zastopane, žanrsko razgibane umetnosti ter jo povezali z občinstvom, ki si ga po našem mnenju zasluži. S tem razlogom neumorno organiziramo dogodke, izdajamo glasbo in prek različnih kanalov nagovarjamo k posluhu vsakogar odprtih in radovednih ušes.
Prostovoljni prispevki se začnejo pri 3€.
2. TEATER
PTL // 20.00 // Vita Osojnik: Prostor z razgledom
Vsak solo te trilogije je v ozadju imel izjavo, ki jo je avtorica uporabila za vodilo.
Vodilo prvega sola je bilo Nisem telo, nisem niti um.
Vodilo drugega sola je bilo Jaz sem nič in nihče.
Vodila tretjega sola so Sem v stanju, v posebnih okoliščinah, v katerih je nekdo ali nekaj v
specifičnem trenutku. Sem oblika. Sem situacija.
Samo sedim poleg in pustim, da čas leti.
3. KINO
Pritličje // 18.00 // Festival kratkega palestinskega filma Nazra
Nazra Palestine Short Film Festival (Festival kratkega palestinskega filma Nazra) od leta 2017 organizira gostujoči festival kratkih filmov o Palestini. Glavni cilj organizatorjev ni samo prispevati k širjenju pomembnega dela palestinske kulture, temveč tudi spodbujanje razprave o vprašanjih kot so človekove pravice, dostop do informacij in vloga filma kot orodja za izmenjavo znanja.
Ogledali si bomo:
Paper Boat, Mahmoud Abu Ghalwa, Palestina, 2016, 15’
One Minute, Dina Naser, Jordanija, Belgija, 2015, 10’27˝
No Exit, Mohanad Yaqubi, Palestina, 2016, 11’30˝
Memory of the Land, Samira Badran, Španija, 12’50˝, 2017
Ayny My Second Wye, Ahmad Saleh, Palestina, Jordanija, Nemčija, 2016, 10’39˝
Congratulations for the New Wall Paint, Wisam Aljafari, Palestina, 2016, 7’
Vsi filmi imajo podnapise v angleškem jeziku.
Opisi filmov:
𝐏𝐚𝐩𝐢𝐫𝐧𝐚𝐭𝐚 𝐥𝐚𝐝𝐣𝐢𝐜𝐚, 𝐌𝐚𝐡𝐦𝐨𝐮𝐝 𝐆𝐡𝐚𝐥𝐰𝐚, 𝟏𝟓’, 𝐏𝐚𝐥𝐞𝐬𝐭𝐢𝐧𝐚 𝟐𝟎𝟏𝟔
Zavetišče v Gazi med bombardiranjem leta 2014. Mlad par čaka v majhni klavstrofobični sobi. Ženska je noseča. Toda, kako naj bi bila v teh razmerah pripravljena dati življenje človeškemu bitju? Kako sprejeti otroka v svet, ki ga je zatemnila neskončna vojna? Bodoči oče je izgubljen v spominih na svoje otroštvo. Razmišljanje o svobodi, suženjstvu in predaji, ki ga podpira čustvena napetost.
𝐄𝐧𝐚 𝐦𝐢𝐧𝐮𝐭𝐚, 𝐃𝐢𝐧𝐚 𝐍𝐚𝐬𝐞𝐫, 𝟏𝟎'𝟐𝟕˝, 𝐉𝐨𝐫𝐝𝐚𝐧𝐢𝐣𝐚, 𝐁𝐞𝐥𝐠𝐢𝐣𝐚, 𝟐𝟎𝟏𝟓
Film temelji na resnični zgodbi o pokolu v Šudžaji v Gazi leta 2014.
Poleti 2014, med napadom na Gazo, se v soseski Šudžaja 37-letna ženska, Salma, s hčerko Aljo zaklene v svojo hišo, da bi se zaščitila pred napadi od zunaj, dokler ne prejme sporočila, ki jo obvešča o njeni skorajšnji usodi.
𝐍𝐢 𝐢𝐳𝐡𝐨𝐝𝐚
Dve generaciji, dve vojni in dve izgubljeni duši v predoru, ki na postaji čakata na avtobus, ki nikoli ne bo pripeljal mimo, zgodba odraža realnost zapravljenega življenja, ki čaka, da bi spremenilo svojo usodo, in misli, da se bo življenje spremenilo s pobegom, in kolikor daleč gresta, življenje še vedno ohranja glavno bistvo vojne, življenje, ki obstaja v času med dvema nabojema, dvema kroglama ... dvema vojnama ...
𝐒𝐩𝐨𝐦𝐢𝐧 𝐧𝐚 𝐝𝐞ž𝐞𝐥𝐨
Film Spomin dežele predstavlja umetniško in tesnobno vizijo človeškega stanja pod jarmom različnih oblik nasilja ter kolektivnega spomina in identitete kot oblik odpornosti.
Film se dogaja v Palestini in spremlja pot glavnega junaka, ki je ujet na kontrolni točki – bistvenem mehanizmu izraelske okupacije – in išče izhod iz resničnosti, medtem ko njegovo telo prebadata strukturno in fizično nasilje, agresivno in samovoljno, ki preprečujeta svobodno gibanje in napadata njegov obstoj.
𝐀𝐲𝐧𝐲, 𝐦𝐨𝐣𝐞 𝐝𝐫𝐮𝐠𝐨 𝐨𝐤𝐨
Film Ayny temelji na tragičnem dogodku, ki ga je režiser pred desetimi leti doživel v Askarju, enem najstarejših begunskih taborišč blizu mesta Nablus na palestinskih zasedenih ozemljih.
Dva mlada fanta pobegneta iz materinega varstva in lovita ravnotežje na robu nevarnosti vonje, da bi igrala glasbo na glasbilu, o katerem sta vedno sanjala.
Č𝐞𝐬𝐭𝐢𝐭𝐤𝐞 𝐳𝐚 𝐧𝐨𝐯𝐨 𝐬𝐭𝐞𝐧𝐬𝐤𝐨 𝐛𝐚𝐫𝐯𝐨, 𝐖𝐢𝐬𝐚𝐦 𝐀𝐥𝐣𝐚𝐟𝐚𝐫𝐢, 𝟕', 𝐏𝐚𝐥𝐞𝐬𝐭𝐢𝐧𝐚, 𝟐𝟎𝟏𝟔
V begunskih taboriščih so stene hiš od znotraj last lastnika hiše, od zunaj pa so skupne, vsakdo lahko na njih napiše, kar želi. V filmu glavni junak poskuša ustvariti zasebnost svoje hiše, ko prepleska steno.
Dvorana Kinodvora // 15.00 // Pretekla življenja
Otroška prijatelja Nora in Hae Sung sta se prisiljena ločiti, ko njena družina emigrira iz Južne Koreje. Dve desetletji pozneje zdaj odrasla pisateljica živi v New Yorku s svojim ameriškim možem Arthurjem, Hae Sung pa sklene, da jo bo za nekaj dni obiskal …
Film, ki ga je navdihnilo režiserkino resnično življenje, svojo pripoved lahkotno, nežno in prefinjeno spleta do nepričakovano silovitega čustvenega vrhunca.
Dvorana Kinodvora // 17.30 // Okus strasti
1885. Kuharska mojstrica Eugénie na idiličnem francoskem podeželju že dvajset let kuha za znamenitega sladokusca Dodina. Skupaj ustvarjata jedi, ki zadovoljijo tudi najbolj zahtevne brbončice. Medsebojno občudovanje se sčasoma razvije v romantično razmerje, toda Eugénie je rada svobodna, zato si nikoli ni želela poroke. Nekega poletnega dne pa se Dodin odloči, da bo prvič kuhal za svojo ljubljeno …
Ljubezensko pismo (francoski) gastronomiji preraste v odo življenju z vsemi njegovimi preprostimi – in malo manj preprostimi – užitki. Film je Tran Anh Hungu (Norveški gozd) prinesel nagrado za najboljšo režijo v Cannesu. Odsvetujemo ogled na prazen želodec.
Dvorana Kinodvora // 20.15 // Popolni dnevi
Hirayama se zdi povsem zadovoljen s preprostim življenjem čistilca stranišč v Tokiu. Živi v skromnem stanovanju, polnem starih kaset, knjig in fotografij. Njegovi dnevi potekajo v mirnem in ustaljenem ritmu: zjutraj vstane, si pristriže brke, poskrbi za svoje rastline, obleče modri kombinezon in sede v kombi. Na poti v službo posluša glasbo, med odmori fotografira drevesa, zvečer bere … Niz nepričakovanih srečanj pa postopoma razkrije več o njegovi preteklosti.
Wim Wenders se vrača v Tokio, da bi posnel ganljivo filmsko pesem o iskanju lepote v drobnih trenutkih vsakdanjega življenja. Film z nostalgičnim soundtrackom, ki vključuje klasike Louja Reeda, Patti Smith in Nine Simone, je Kojiju Yakushoju prinesel nagrado za najboljšega igralca v Cannesu.
Dvorana Silvana Furlana Slovenske Kinoteke // 17.00 // Usoda
V 12. stoletju je znameniti filozof Averroes (1126–98) v Cordobi ustanovil šolo mišljenja, ki je pravi zametek evropske renesanse. Film sledi njegovi pozni biografiji, ko so se razplamteli poskusi inkvizicije, s katerimi so skušali zatreti svobodomiselnega starca in njegove somišljenike. Duhovno in družbeno zmedo izkoristijo muslimanski fundamentalisti, ki želijo prevzeti oblast. Učenci Averroesa sledijo skupnemu cilju, da filozofovo delo ubranijo pred uničenjem in ohranijo njegovo intelektualno zapuščino za naslednje rodove.
Dodaj komentar
Komentiraj