Roke stran od mesta!

Oddaja
16. 1. 2018 - 16.30

Ustne umetnosti:

 

[A] Infoshop ob 19:00: veganski kuharski večer?

Jalla Jalla ob 20:20: Parjenje kačjih pastrijev v mraku II/IV. Štirje pesniški večeri v Jalli Jalli. Pozno zvečer. Kratek pogovor in branje. Ob izbranih klubskih žganicah. Govorili bomo. Se drli. Morebiti ječali. Kaj pa veš. Pridi in preveri. Večer se odsvetuje tistim, ki so vezani na zadnje avtobuse. In na tiste, ki imajo občutljive notranje organe. Ta pesniška branja niso otrokom prijazna.

Lukas Debeljak je gost drugega večera poezije v Jalli Jalli.

Večer bo moderiral Dejan Koban. Pridite!

 

Ušesne umetnosti:

 

Slovenska filharmonija, Dvorana Marjana Kozine ob 19:30: Skladateljice

Letni koncert APZ Tone Tomšič Univerze v Ljubljani

Zborovodja: Jerica Gregorc Bukovec

Vstopnina: 10, 8* EUR
 

Galerija bar Trenutek ob 20:00: Free Pajzl Art: Duo Aritmija

Duo Aritmija je nadaljevanje skupine Aritmija, ki je pri Celinki objavila že dve plošči 'Gonilna sila' (2007) in 'Aritmija Live' (2010). Zasedbo Aritmija sta leta 2002 kitarista
Tilen Stepišnik in Šemsudin Džopa – Dino ustanovila kot duo, sta pa jo kmalu okrepila najprej s tolkali, potem pa še z bas kitaro in violino. Skupina je tako svoj prvi CD posnela v petčlanski, drugega pa v šestčlanski zasedbi. Dve leti nazaj pa je
kitarski dvojec znova začel opirati svoje aranžmaje zgolj na dve kitari. Po sedmih letih sta ponovno odkrila energijo, širino in kompaktnost, ki jo ustvarita sama in ki temelji na njunem osemletnem tesnem glasbenem sodelovanju. Poleg skupine Aritmija pa dvojec sestavlja tudi instrumentalno in aranžersko jedro skupine Sedef, s katero sta prav tako do sedaj izdala dva CD-ja. Potem ko sta nekaj časa razmišljala o studijskem posnetku novega materiala, sta se po lanskoletni (prvi) izkušnji nastopanja na ulici, ki ju je povsem navdušila, odločila na
ulici posneti tudi material za novo ploščo. Odkrila sta, da ulični nastopi iz njiju izvabijo še več energije kot klasični nastopi. Sklenila sta, da želita to energijo ujeti tudi na svoji plošči, ampak hkrati zagotoviti tudi zvočno kvaliteten izdelek. Tako sta se lansko poletje skupaj s tonskim tehnikom Simonom Debelcem odpravila na več uličnih lokacij: Šuštarski most, Hribarjevo nabrežje, Plečnikove arkade, ter posnela material, iz katerega sta izbrala 11 skladb, ki sta jih zvočno obdelala v sodelovanju z Janezom Križajem, enim najboljših slovenskih mojstrov za obdelavo zvoka. Z njegovo pomočjo sta ustvarila kakovosten zvočni izdelek, ki je pa še zmeraj ohranil energijo, ki sta jo
ujela na ulici. Zaradi zgoraj naštetega se je duo odločil posvetiti novo ploščo "Ulica" uličnim glasbenikom.
Tudi tretji CD skupine prinaša podoben glasbeni stil kot prejšnja dva. Zvrst glasbe, ki nam jo pričarata njuni kitari, bi lahko opisali kot "world music", saj je fuzija različnih stilov, najbolj pa se naslanja na melodiko in ritmiko etno balkanskega izročila, z
načinom ritmiziranja pa vpletata tudi flamenko glasbo, čutiti pa je tudi elemente jazz ter country glasbe. Tokratni CD prinaša največji delež avtorskih skladb, poleg obeh kitaristov sta skladbi prispevala tudi Ernest Fejzić ("Taira") in Hajredin Dino Murtezani ("Ples lastovk").

Brez vstopnine

 

Klub CD ob 20:00: Ana Pupedan & Jani Kovačič: Besne pesmi

Mešanica šansona, ljudske glasbe in rocka v sodobni protestni pesmarici

Simon Avsec, glas, violina, mandolina, orglice;  Boštjan Požar, električna kitara, glas; Peter Žnidaršič, bas kitara, glas; Marko Doles, bobni, glas; Jani Kovačič, glas

Jani Kovačič je pri Založbi Radia Študent izdal dvojno koncertno ploščo Besne pesmi, ki je nastala v sodelovanju z zasedbo Ana Pupedan. Na vprašanje, na kaj je besen, je odgovoril: »Na kaj nismo besni? Po petindvajsetih letih se počutimo izigrane in prevarane. Predvsem pa smo nazadovali in smo zdaj nekje ob koncu 19. stoletja. In še padamo. Nočemo, da je naša prihodnost preteklost.« Kovačič je znan po ostrem jeziku, ki neusmiljeno biča in jasno odslikava naš vsakdan. Z zasedbo Ana Pupedan se je srečal na ljudskih vstajah in protestih in odločili so se za nadgradnjo tamkajšnjega ad hoc sodelovanja. »V turbulentnih mesecih ljudske vstaje smo se odločili, da bomo napravili nove pesmi za take priložnosti, komade našega besa in jeze, cinizma in optimizma, veselja in obupa ter predvsem človeškega vitalizma in obešenjaškega humorja. Ker ne vemo, kaj bo, moramo biti pripravljeni na vse,« je dejal.

»Mešanica šansona, ljudske glasbe, rocka in drugih žanrov se strne v sodobno protestno pesmarico, glasbeni dokument današnjega časa, dokument upora. Besno, sproščeno in duhovito sodelovanje.« (Mladina)

 

Očesne umetnosti:

 

Cankarjev dom:

Linhartova dvorana ob 17:00: Sen kresne noči

Predstava za otroke

Čarobni muzikal o mladosti in njeni norosti, zmešnjavah in relativnosti ljubezni po Shakespearovo

Muzikal Sen kresne noči v izvedbi English Student Theatra je mladostna glasbena predelava najbolj priljubljene Shakespearove romantične komedije o ljubezni in zmešnjavah, ki jih ta lahko povzroča. Shakespeare skozi like, razpete med iluzijo in resničnostjo, dokončno postavi pod vprašaj iluzijo o tragični in večni ljubezni. Jezik muzikala je sodobna angleščina, začinjena z ravno pravo mero Shakespearove poetike in jezikovnega mojstrstva. Muzikal ponuja pester vpogled v zgodovino glasbe, kakor tudi v sodobno popularno glasbo, kreativne kombinacije očarljivih zimzelenih jazzovskih standardov, dobrega starega rock'n'rolla, latinskih in brazilskih ritmov ter sodobnega popa. Priporočamo ga kot zanimivo dodatno učno snov pri pouku angleškega jezika, glasbenem pouku in gledaliških krožkih. Muzikal je primeren za dijake in šolarje druge in tretje triade. Traja dve uri in pol z odmorom, ima dve dejanji in je v angleškem jeziku s podnapisi.

Dogajanje je postavljeno v sodobno svetovno metropolo, kjer se veliki naftni mogotec in diktator Tezej pripravlja na poroko s Hipolito, kraljico še zadnjega domorodskega ljudstva ob izlivu reke Amazonke. Tegobe prve velike ljubezni pa preganjajo štiri mladostnike. Hermija je zaljubljena v Lisandra, Helena pa v Demetrija. Nenadoma se Demetrij ogreje za Hermijo, predvsem zaradi njenega nesramno bogatega očeta, mafijskega šefa Egeja, ki Demetrija naravnost obožuje. Hčerko sili v poroko z njim in jo postavi pred kruto dejstvo: če ne bo ubogala očeta, gre lahko v samostan ali v smrt. Hermija in Lisander se odločita za beg, prijateljica Helena pa njun načrt izda Demetriju, ki hoče nesojeno nevesto nazaj. Sočasno se prepir zaneti tudi v vilinskem kraljestvu tropskega deževnega gozda, kjer se kralj Oberon in kraljica Titanija prepirata zaradi Oberonovega skoka čez plot in njegovega nezakonskega sinčka. Oberon naroči svojim pažem Spakcem, naj začarajo Titanijo, da se bo zaljubila v prvo bitje, ki ga bo srečala. Po spletu Oberonovih čarobnih posredovanj se v tropskem deževnem gozdu, kjer se pobeglim zaljubljencem in vilinski kraljici pridružijo še amaterski igralci, ki pripravljajo poročni program, na kresno noč zgodi prava ljubezenska zmešnjava. Na koncu se vse uredi. Mladostniki so poparčkani, kot je treba, Titanija in Oberon se pobotata, Tezej pa se s pomočjo čarovnije iz tiranskega diktatorja spremeni v budističnega meniha, ki Hipoliti dovoli vrnitev k svojim Amazonkam.

Vstopnina: 8 EUR

Dvorana Duše Počkaj ob 18:00: William Shakepeare: Zimska pravljica

Produkcija V. semestra AGRFT (dramska igra in gledališka režija)

Prevod, Oton Župančič

Adaptacija besedila, Jernej Potočan, Maša Pelko, Nina Kuclar Stiković 

Režija, Maša Pelko 

Dramaturgija, Jernej Potočan, Nina Kuclar Stiković

Scenografija, Aleksander Vujović 

Kostumografija, Nina Čehovin

Glasba, Jernej Potočan, Beti Strgar

Brezplačne vstopnice

 

Mali oder LGL ob 17:00: Akvarij

Predstava za otroke

Vodna pustolovščina v preprostem jeziku znanosti in predmetnega gledališča prikazuje zgodbo o Malem in Velikem, o potovanju, srečevanju in poslavljanju. Dogajanje poteka v steklenem tanku, podobnem akvariju, kjer predmeti oživijo med brbotajočimi .

Vodna pustolovščina v preprostem jeziku znanosti in predmetnega gledališča prikazuje zgodbo o Malem in Velikem, o potovanju, srečevanju in poslavljanju. Dogajanje poteka v steklenem tanku, podobnem akvariju, kjer predmeti oživijo med brbotajočimi mehurčki, pretakajo se skrivnostne tekočine in rojevajo zvoki življenja.

Elementi kombinirane otroške igre ustvarjajo nov svet iz praznine in dolgčasa. Igranje je raziskovanje in vaja za polno življenje. Je trdo otroško delo, ki krepi osredotočenost in razvija osebne veščine. Igrivo učenje, navdihnjeno v kopalni kadi in na poletni plaži kot prostorih otroške igre, začinjene s ščepcem kemijskega laboratorija, skuša najmlajšim gledalcem pojasniti, da no prijateljstvo lahko živi v srcu, da so vezi nevidne in da je (za)misel najdragocenejše seme razvoja. Obenem pa jim želi približati znanost na ravni praktičnega poskusa, ki vzpostavlja slikovite prostore nenavadne naravoslovne pustolovščine z ekološko razsežnostjo.

Vstopnina: 5.00 €

 

Slovensko mladinsko ob 19:00: Idioti, Lars von Trier

Prevod: Silvana Orel Kos

Režija: Nina Rajić Kranjac

Igrajo: Ivan Godnič, Benjamin Krnetić k. g., Anja Novak, Maruša Oblak, Romana Šalehar, Blaž Šef, Stane Tomazin, Dario Varga

Živimo v skupnosti, ampak vsak je v svojem lastnem akvariju. V čem je smisel, da imamo družbo, ki postaja vse bolj bogata, če zaradi tega nihče ni srečnejši? Borili smo se za svobodo, ko pa smo jo dobili, je nismo za nič uporabili … Zato se poglabljamo v nekaj lepega in predvsem nekaj resničnega. Zato moramo s točke nič na novo zagledati pot. Poskusiti videti tisto, kar smo že pozabili, da je mogoče videti ... Postati idiot je pot k bistvu lepote človeka. Biti idiot je luksuz, je znak napredka … Idioti so ljudje prihodnosti … Mater, da res! (Peter v Idiotih)

Vstopnina: 15,50 EUR / 9,50 EUR (dijaki, študentje, upokojenci)

 

MGL:

mala scena ob 20:00: Vse o ženskah, komedija

Ta lahkotna "ženska" komedija popularnega hrvaškega dramatika Mira Gavrana v režiji Barbare Hieng Samobor bo zagotovo všeč vsem, ki si v gledališču želijo razvedrila in sprostitve po napornem vsakdanjiku. Tri igralke, vsaka v vlogi petih, po značaju in problemih zelo različnih žensk v starosti od treh do dvaindevetdesetih let, bodo v najrazličnejših življenjskih situacijah razkrivale ženski princip sveta. Spoznali jih boste kot dobre in malo manj dobre prijateljice, posesivne in požrtvovalne matere, hvaležne in nehvaležne hčere, ljubeče in sovražne sestre, zveste in nezveste žene, preračunljive in opeharjene ljubice, užaloščene in poskočne vdove, povsem ali pa tudi ne povsem zakrknjene samske ženske, iskrene in zahrbtne sodelavke, bolj ali manj spretne karieristke, pa tašče, svakinje, tete, babice, prababice … Cela paleta ženskih likov, čeprav ne gre pozabiti, da se vse vrti predvsem okrog - moških. Ogled priporočamo vsem ženskam, ki bi rade podrobneje spoznale vzvode svoje psihe, pa tudi vsem moškim, ki bi želeli globlje prodreti v to večno jim uganko - žensko dušo. Tisti, ki boste želeli, se boste ob gledanju lahko tudi malo zamislili, saj ne gre pozabiti, da je v vsaki komediji vedno vsaj kanček resnice. Vendar vam zagotavljamo, da ob iskrivih in duhovitih dialogih lekcija ne bo prenaporna, za smeh pa vsekakor jamčimo.

 

Mini teater ob 20:00: Zapiranje ljubezni

Zapiranje ljubezni je konec zgodbe. Zgodbe o paru, ki poskuša končati in zapreti skupno zgodbo.

RAZPRODANO

 

10KA klub smeha ob 20:30: Večer Novega #13

Stand up

Tokrat bodo nastopajoči: Bratislav Ljoljic, Dušan Tomič, Ervin Sisic, Peter Šanović, Pevc Anton, Andrej Podbevšek

Vstopnina: 3EUR

 

Photon - Center za sodobno fotografijo ob 19:00: Borut Peterlin: Očetova zgodba / A Father's Tale

Borut Peterlin velja zadnja leta za enega najbolj agilnih ambasadorjev vračanja k analogni fotografiji, zlasti tehniki mokrega kolodija na steklu. Z novim projektom Očetova zgodba in istoimensko monografijo se januarja in februarja 2018 ponovno predstavlja v Photonovih galerijah v Ljubljani in na Dunaju.

Brez vstopnine

 

Galerija Vžigalica ob 19:00: Siniša Labrović: Privatno

Tematska razstava

Siniša Labrović, družbenopolitično trenutno najbolj angažirani hrvaški umetnik (rojen v Sinju leta 1965), je leta 2000, še kot profesor hrvaškega jezika in književnosti, prvič performativno reagiral na brisanje zgodovine in na nacionalistični ikonoklazem sistematičnega uničevanja partizanskih spomenikov na Hrvaškem, in sicer z akcijo, poimenovano Previjanje ranjenca.

Z zaščitniško gesto je vstopil v polje performansa, ki je njegovo glavno izrazno sredstvo za samokritiko in družbeno kritiko. Umetnikov samorefleksivni komentar brezciljne, moralno razrahljane družbe in politike, ki na umetnike s prstom kaže kot na državne parazite, se jasno kaže v njegovih javnih reakcijah: Stado.org (2005), Umetnik liže pete publiki (2005), Umetnik pase travo (2007), Umetnik plava na suhem (2008), Umetnik poceni prodaja svojo kožo (2010), Dvoboj za naslov prvaka Ministrstva za kulturo Republike Hrvaške (2010), Glorija (2013), Srečno staro leto (2017), Privatna lastnina (2017) in drugih. Njegova dolgotrajna načelna drža in boj s politiko, ki vodi k vse slabšemu socialnemu položaju neodvisne umetniške scene in kulture ter k načrtnemu razraščanju nacionalizma na Hrvaškem, je Labrovića izžela in osamila do te mere, da si želi umika iz neposrednega ukvarjanja z družbenopolitično stvarnostjo.  

Odločitev, da se umakne v intimo svojega bivališča, je umetniku življenje zreducirala na golo funkcionalnost biološkega obstanka in banalno predmetnost zaprtega življenjskega okolja. Čeprav se Labrović zaveda javnega, ki vedno vdira v privatno, meni tudi, da privatno prav tako vdira v javno. Zato se zateka v intimizem kot obliko protisistemske umetnosti.

Beg v varnost doma umetnik razume kot umik v znano strukturo, stanovitne hierarhije, zaščiteno nadzorovano okolje, kjer se vzpostavijo razmere za larpurlartistično avtonomnost umetnosti, odmaknjene od realnosti; to velja tudi za galerijo, ki naj bi bila Labroviću vrsta umetniku domačnega okolja. Poleg performansa je Siniši Labroviću kot umetniški izraz in izjava najbližja prostorska instalacija. Skozi samoironijo in humor uporablja svoje telo in predmetne označevalce svojega socialnega položaja in samoizolacije, da gradi instalacije iz opek, polivinilastih vrečk, pohištva, rabljenih brisač, stekla, knjig, hišnih svetilk in druge opreme. Obrabljenost, materialnost, mehkoba, izlizanost, odpadlost in krhkost, ki jih najdemo tudi v italijanskem umetniškem gibanju arte povera, so tokrat lastne tudi instalacijam Labrovića. Za razstavo si je dal kot zapornik lastne eksistence trajno zapisati bolečino izoliranosti na lastno telo, ki je zaradi močne prezence vedno glavni in nepogrešljiv nosilec njegovih umetniških izjav.  

Brez vstopnine

 

Ravnikar - Galerijaprostor ob 19:00: Nina Čelhar: Svetlo na svetlo

Umetnica mlajše generacije Nina Čelhar je ena izmed najperspektivnejših slovenskih slikark, kar vztrajno dokazuje s samostojnimi in skupinskimi razstavami tako v domačem kot tujem kulturnem okolju. Svojo prepoznavnost dopolnjuje z zbirkami (med drugim ESSL in RIKO) in mednarodnimi nagradami, med katerimi izstopa predvsem ESSL Art Award CEE.

Umetnost ji predstavlja prostor samorealizacije in način življenja, ki ga s slikanjem osmišlja. S slikanjem raziskuje novodobno arhitekturo in bivanjske prostore ljudi, ki jih istočasno spreminja, ko slike predaja ljudem lačnim umirjenosti. Ob velikokrat upodobljenem (notranjem ali zunanjem) prostoru ohranja tudi miselnega, ki ga lahko gledalec izkoristi za prespraševanje lastnega bivanja, ali pa se (za)ustavi ob udobni alternativi: oddihu, napolnjenim s prijetno sproščenostjo, minimalizmom in spokojnostjo.

Razstava Svetlo na svetlo nagovarja obiskovalca s celostno 'bivanjsko izkušnjo', ki ga vodi od dvostranega pogleda na pročelje hiše do vpogleda na steno interierja in njegovih posamičnih izsekov na manjših platnih. Z vsebinsko in barvno enovitostjo zasleduje občutek varnosti, miru in zavetja, hkrati pa razstavljena dela zaradi svoje izpraznjenosti puščajo prostor za posameznikove tavajoče misli. Umetnica pravi, da išče idealen prostor sodobnega človeka, medtem ko išče idealen prostor zase, prav izčiščene poglede in poglobitve o tem pa ponuja obiskovalcu. Sam si seveda mora tega želeti in biti pripravljen prepustiti se hrepenenjem in harmoniji čopiča, ki ga vihti Čelharjeva, ter vzdušju, ki se razdaja v galeriji R.

Nina Čelhar (1990) je iz slikarstva diplomirala na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani, kjer trenutno končuje podiplomski študij. Eno leto je svoje znanje izpopolnjevala na Hochschule für Grafik und Buchkunst v Leipzigu v Nemčiji. Leta 2012 je prejela nagrado ALUO za izjemne študijske dosežke, leta 2015 pa posebno nagrado ESSL Collector’s Invitation. Sodelovala je na mnogih samostojnih in skupinskih razstavah v Sloveniji, Nemčiji, Avstriji, Grčiji, Italiji in na Finskem. Njena umetniška dela so vključena v pomembne javne in zasebne umetniške zbirke (ESSL, Imago Mundi, Luciano Benetton Collection, RIKO, Miklova hiša, Galerija Božidar Jakac, Univerza v Ljubljani).

Brez vstopnine

 

Eipprova ulica 9 ob 19:30: Meta City Symptoms 56:Plinths, Francisco Tomsich

Likovna razstava

Meta City Symptoms - Materialni Pogoji Produkcije:

Serija minljivih in konkretnih umetniških dogodkov v javnih, zapostavljenih, neznanih, izpodrinjenih ali pozabljenih prostorov, ki jih izvaja mednarodna umetniška skupina s sedežem v Ljubljani, Sloveniji.

Brez vstopnine

 

KOŽ ob 18:00: Peter Topič:Pasti odraščanja s sodobno tehnologijo, predavanje

V spreminjajočem se in negotovem svetu so mladostniki zmedeni glede vrednot, pogosto se v njem ne znajdemo najbolje niti starši. Mladostniki odgovore zato iščejo tudi v vznemirljivem svetu digitalnih naprav in interneta, kar včasih zmedo le še poveča. Lahko ukrepamo že preventivno in jasno omejimo rabo digitalnih naprav ter jo prilagodimo starosti otrok, poleg tega pa rabo digitalnih medijev uravnotežimo z drugimi dejavnostmi.

Brez vstopnine

 

Vodnikova domačija Šiška, ob 19:00: Od olimpijade do begunskega čolna

Samia Yusuf Omar (1991–2012) je bila somalijska tekačica, udeleženka poletnih olimpijskih iger 2008 v Pekingu, kjer je izpadla v predtekmovanju teka na 200 metrov. Pogoji za trening v razrušenem Mogadišu so bili nemogoči, poleg tega so mesto obvladovale paravojaške milice, ki so ženskam prepovedovale ukvarjanje s športom. Grozile so ji s smrtjo, zato je najprej poskusila trenirati v sosednji Etiopiji, kjer pa ni bilo nič bolje. S teto sta se odločili prebegniti v Evropo, kjer je Samia Yusuf Omar želela najti trenerja in se pripraviti, da bi dostojno zastopala svojo domovino na londonskih olimpijskih igrah 2012. Iz Libije sta z drugimi begunci odrinili na prepolnem gumenjaku, ki mu je kmalu zmanjkalo goriva. Aprila 2012 je blizu italijanske obale utonila, stara 21 let.

Nemški stripar Reinhard Kleist je v risoromanu Sanje o olimpijadi predstavil njeno življenjsko zgodbo, ki bo služila za osnovo pogovora 16. 1. 2018 v Vodnikovi domačiji. Prevajalka in dramaturginja Mojca Kranjc, ki je knjigo prevedla v slovenščino, ter novinarja Ervin Hladnik Milharčič in Igor E. Bergant bodo, izhajajoč iz risoromana, z urednico knjige Anjo Golob razpravljali o temah begunstva, športa ter aktualne politične situacije doma in v svetu. Med pogovorom se bomo poskušali tudi v živo povezati z Mogadišem, da bi dobili kar se da neposredno sliko tamkajšnjih razmer po najstrašnejšem terorističnem napadu na somalijskih tleh oktobra 2017, v katerem je umrlo več kot tristo ljudi, več sto pa je bilo ranjenih.

VSTOPNINA: 2 EUR
(Ob nakupu knjige s kupljeno vstopnico popust 2 EUR. Kdor ima knjigo že od prej in jo prinese s sabo, ima brezplačen vstop.)

 

Trubarjeva hiša literature:

18:00 Religija in umetnost naših staroselcev – Jošt Snoj (predavanje)

Naredili smo pot od sakralne votline prazgodovine do »megalitske« votline neolitika in piramide egiptovske civilizacije. Zdaj prihajamo k svetišču na prostem, na višinah. Govorili bomo o verovanju in umetnosti staroselcev od naših krajev do Švice.

19:30 Obrazi Nizozemske in Belgije v sedmi umetnosti – Als twee druppels water/Damoklejeva temnica (filmska projekcija)

Film je posnet po romanu W.F. Hermansa 'Damoklejeva temnica'. Zgodba se odvija na Nizozemskem, med drugo svetovno vojno v času nemške okupacije. Dobrosrčen Ducker je prodajalec cigaret. Nekega večera na njegovem vrtu slučajno pristane padalec, tajni agent Dorbeck, ki so ga poslali zavezniki. Izkaže se, da sta si Ducker in padalec Dorbeck podobna kot jajce jajcu. Ločiti ju je mogoče le po barvi las. Ducker sledi Dorbecku v boju proti okupatorju. A vendar je po koncu vojne obdolžen izdaje države, medtem ko Dorbeck, ki bi ga lahko branil, skrivnostno izgine. Ali bi lahko šlo za eno in isto osebo? Film bo uvedel literarni komparativist Matjaž Marinič. Po predvajanju sledi pogovor. Večere organizira Lektorat za nizozemski jezik in kulturo Filozofske fakultete v Ljubljani v sodelovanju z Veleposlaništvom Kraljevine Nizozemske v Sloveniji in Trubarjevo hišo literature.

 

Bežeče prireditve:

 

Kinoteka:

18:00 Večer SFA: Dokumentarec kot reciklaža arhivskih dokumentov: ko se stara kuharica znajde ob starem avtomobilu

Arhivistika ni dolgočasna veda, Žiga Virc, Slovenija, 2010, digitalni format, 20’
Iz prvih let avtomobilizma na Kranjskem, Urška Djukić, Slovenija, 2017, digitalni format, 14’
Od jajca do jabolk ali Od začetka do konca, Urška Djukić, Slovenija, 2017, digitalni format, 14’
Program sta pripravila Zgodovinski arhiv Ljubljana in Slovenski filmski arhiv pri Arhivu RS.

20:00 Retrospektiva: Filmi po izboru Siegfrieda Kracauerja/Ob izidu Filmske čitanke: Otvoritev

Zahodna fronta 1918 (Westfront 1918. Vier von der Infanterie), G. W. Pabst, Nemčija, 1930, DCP (posneto na 35mm), 1.19, čb, 96', svp

Eden redkih protivojnih filmov, posnetih v weimarski republiki, in eden prvih filmov, ki so ga nacisti prepovedali. Protagonisti so trije nemški vojaki in poročnik, ki se v zadnjih mesecih prve svetovne vojne borijo na francoski fronti. Film odlikujeta za tiste čase presenetljivo učinkovita raba zvoka (gre sicer za Pabstov zvočni prvenec in obenem za prvi zvočni film o vojni) in neolepšan prikaz vojnega dogajanja: pomanjkanje in stiska tako na fronti kot tudi v zaledju, redki trenutki veselja in sprostitve, mučno čakanje v strelskih jarkih, napadi s topništvom, tanki in bojnimi plini, fizično in psihično pohabljanje vojakov ter stalna prisotnost smrti.
"Ne spomnim se, da bi bila vojna, in sicer pozicijska vojna v zadnji, najgrozljivejši fazi, v filmu že kdaj prikazana tako realistično. /…/ /V/ režiji G. W. Pabsta /je/ nastal del vojne dejanskosti, kakor si je ni do zdaj drznil rekonstruirati še nihče." - S. Kracauer

 

Kinodvor:

19:30 Kvadrat (The Square), Ruben Östlund / Švedska / Nemčija / Francija / Danska / 2017 / 151'

Provokativna satira švedskega režiserja Rubena Östlunda (Višja sila) preiskuje stanje zaupanja v družbi, ki jo zaznamujeta naraščajoči individualizem in razkroj družbene empatije. Zlata palma v Cannesu in nagrade Evropske filmske akademije za najboljši film, komedijo, režijo, scenarij, igralca in scenografijo.

Mala dvorana ob 20:00:

Človek delfin (Dolphin Man), Lefteris Charitos / Grčija / Kanada / Francija / 2017 / 78'

Dokumentarec o življenju in zapuščini Jacquesa Mayola, pionirja prostega potapljanja, ki je navdihnil kultni film Velika modrina.

 

Komuna:

18:15 Madame (Madame), Amanda Sthers, komična drama, Francija, 91'

20:00 Velika igra (Molly's Game), Aaron Sorkin, kriminalna drama, 140'

 

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness