BritOFF Facebookovih dobičkov
Žvižgaštvo znotraj podjetja Facebook očitno prihaja v modo. Konec prejšnjega tedna je namreč nov žvižgač podjetje obtožil, da so zavestno odobravali sovražni govor in druge ilegalne aktivnosti. Žvižgač razkriva, da vodilni v podjetju pogosto niso želeli upoštevati uredniških pravil o sovražnem govoru in spodbujanju nasilja, ker so se bali, da bi s tem nase priklicali bes Donalda Trumpa ali njegovih zaveznikov.
Novi žvižgač tako samo potrjuje, kar je pred njim že razkrila nekdanja zaposlena Frances Haugen, ki trdi, da podjetje postavlja dobiček pred javno varnost. Spomnimo, Haugen je razkrila dokumente, ki navajajo, da je Facebook prikrojil svoje algoritme, da so striktneje uveljavljali uredniško politiko samo v kratkem obdobju pred ameriškimi predsedniškimi volitvami, ko pa so bile te mimo, so nazaj vključili stare, do sovražnega govora manj rigorozne algoritme, ki prinašajo višje dobičke.
Višje dobičke pa si je Facebook zagotovil tudi z zavajanjem svojih investitorjev s podatki o rasti števila novih mladih uporabnikov. Večji delež Facebookove tržne vrednosti namreč sloni na pričakovanjih, kakšna bo njegova uporabniška baza v prihodnosti, ta pa se dejansko krči. S prilagajanjem analitičnih podatkov je tako Facebook za trenutne oglaševalske storitve lahko računal več.
Facebook pa žal ni edino mainstream socialno omrežje s podobnimi problemi. Mikroblogersko socialno omrežje Twitter je namreč opravilo interno raziskavo, ki je pokazala, da so njihovi algoritmi pristranski do politikov in novičarskih portalov z desnega političnega pola. Desno usmerjeni twiti se tako na časovnicah pojavljajo pogosteje. To je bilo sicer uporabnikom jasno že dlje časa.
Dodaj komentar
Komentiraj