14. 4. 2022 – 10.00

Odvoz BritOFFa

Audio file

Državni svet je včeraj soglasno s 26 glasovi za izglasoval veto na novelo zakona o cestah, ki ga je državni zbor sprejel prejšnji teden. Predlagatelj novele, ministrstvo za infrastrukturo, je kot osnovni razlog za novo besedilo zakona navedel nujnost, da se v slovenski pravni red prenesejo evropske direktive, ki določajo varnostne zahteve na področju cestne infrastrukture. Poleg tega naj bi bile nekatere določbe v zakonu zastarele, nove rešitve pa je bilo treba uskladiti s sorodno zakonodajo. Spremembe, ki so za državni svet problematične, so povezane s sedmim členom zakona, s katerim se ureja odstranitev poškodovanih ali pokvarjenih vozil z avtocest in hitrih cest. 

Sporna je novost, da bodo pokvarjena osebna vozila z avtocest lahko odstranila samo tista podjetja, ki izpolnjujejo pogoje za odstranjevanje velikih tovornih vozil. Po predlagani ureditvi bi odvoz vseh vozil lahko opravljali le koncesionarji upravljavca, torej Darsa. Trenutna ureditev Darsu omogoča, da za tovorna vozila, ki so težja od 3,5 tone, določi pravila, tehnične zahteve, postopke in najvišjo ceno za odvoz. Če bi sprejeli novelo, bi bil Dars pristojen tudi za vsa druga vozila, poleg tega pa bi lahko izbral izvajalce odvoza. 

Zakon upravljavcu avtocest omogoča, da izvajalca odvoza vozil izbere z javnim razpisom, koncesijsko pogodbo pa lahko z določenim izvajalcem sklene za največ pet let. Na razpisu se določijo tudi najvišje cene, ki jih smejo izvajalci odvoza vozil zaračunati za odstranitev vozila. Ministrstvo za infrastrukturo utemeljuje novosti s tem, da gre pri odstranjevanju vozil s cest za specifiko dela in da je nujno, da se obseg izvajanja te storitve omeji na ozek krog izvajalcev. 

Obrtniška zbornica Slovenije, ki je državni svet pozvala h glasovanju o vetu na sprejeti zakon, je prepričana, da bodo spremembe povzročile dodaten kaos na naših cestah. S koncesionarji, ki so do zdaj odvažali samo tovorna vozila, naj bi imeli na zbornici neprijetne izkušnje, problematiko pa z Darsom rešujejo že nekaj let. Po njihovih besedah se dogajajo situacije, ko, citiramo: »Celotna procedura odvoza pokvarjenih ali poškodovanih vozil traja nerazumno dolgo, pri čemer izvajalec zaračuna vse delovne ure.«

Dars podpira sprejeto določbo zaradi prepočasnega odvoza zunanjih izvajalcev. Do zdaj so vozniki sami poskrbeli za odvoz vozila samo, če je bilo vozilo na odstavnem pasu in če so ga odstranili takoj. Če vozilo stoji na voznem ali prehitevalnem pasu, pa naj bi osebna vozila z avtocest odstranjevali pooblaščeni izvajalci Darsa. 

Kljub nestrinjanjem pa so vse strani že dosegle sporazum. Obrtna in gospodarska zbornica ter Dars so se odločili za oblikovanje posebne delovne skupine. Državni svet pa je ob izglasovanem vetu izrazil tudi nezadovoljstvo z zakonodajnim postopkom. Želeli bi, da bi se lahko izglasoval veto samo na določen člen zakona in ne na celotni zakon, saj bi bila tako procedura veliko krajša. 

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.