Gastarbeiterska vrzel Evropske unije
Evropski ministri za delo so včeraj na dvanajsturnem zasedanju sprejeli dogovor o spremembah direktive o napotenih delavcih iz leta 1996. Dosežen dogovor pa predstavlja osnovo za nadaljnja pogajanja v Evropskem parlamentu, ki bodo sledila v naslednjem mesecu. Napoteni delavci so tisti, ki jih delodajalec za največ 30 mesecev pošlje na delo v drugo državo članico Evropske unije. Trenutno zanje velja, da jim delodajalec lahko izplačuje plačo v skladu s standardi v državi izvora, ki je po navadi nižja od plač v državi, kjer delajo. Predlog spremembe direktive o napotenih delavcih skuša nasloviti tovrstni socialni damping.
Osnovne točke dogovora ministrov urejajo zagotovitev enakih plač napotenih in lokalnih delavcev za opravljanje enakega dela ter zmanjšanje možnosti napotitve s 30 na največ 18 mesecev. Spremembe pa začasno izključujejo področje cestnega transporta, vsaj do posodobitve pravil na področju cestnega prometa znotraj Evropske unije.
Direktiva o napotenih delavcih ureja temeljne pogoje delovanja napotenih delavcev v prostoru Evropske unije vse od njenega sprejetja leta 1996. Ta omogoča, da delodajalec v okviru projektnega dela pošlje delavca na delo v drugo državo znotraj Evropske unije.
Govorili smo z Goranom Lukičem iz Delavske svetovalnice, ki takole opiše trenutne pogoje, pod katerimi delujejo delavci v okviru aktualne direktive napotenih delavcev:
Izjava
Včerajšnje srečanje je potekalo predvsem v luči delitve med zahodnimi in vzhodnimi državami Evropske unije. Medtem ko so predlog reforme, predlagan s strani Evropske komisije v lanskem letu, podprle Francija, Nemčija, Belgija, Nizozemska in Avstrija, se je vzhodni blok držav članic, ki napotuje delavce, zavzemal za manjše spremembe na področju napotenih delavcev. Največja razhajanja so se pojavila predvsem glede časovne omejitve napotitve delavcev in glede vpeljave sprememb za cestni transportni sektor. Ministri so na koncu pristali na to, da se obdobje dela napotenih delavcev zmanjša s trenutnih 30 mesecev na 12 mesecev, pri čemer so odobrili možnost podaljšanja za dodatnih 6 mesecev na podlagi uradnega obvestila ponudnika storitev.
Nekoliko več težav pa je predstavljalo iskanje kompromisa na področju cestne transportne dejavnosti. Ministri so na koncu pristali na kompromis, da se področje cestnega transporta izogne potencialnim spremembam vse do posodobitev pravil cestnega prometa znotraj Evropske unije.
Izločitev področja mednarodnega cestnega transporta iz nove ureditve napotenih delavcev je utemeljena z argumentom, da naj bi tovrstne spremembe močno vplivale na transportno industrijo v državah članicah s cenejšo delovno silo. Več o izpostavljeni izjemi doda Severine Picard iz Federacije evropskih sindikatov:
Izjava
Področje mednarodnega cestnega transporta pa ni edina pomanjkljivost včerajšnjega dogovora ministrov. Sogovorka Severine Picard opozarja na pomanjkanje zaščite delavcev:
Izjava
Lukič ob obravnavanih temah na včerajšnjem srečanju ministrov opozarja, da obstajajo še druge težave. V prvi vrsti tako izpostavlja prav pomanjkanje transparentnosti, predvsem pri zagotavljanju ustreznega zavarovanja delavcev.
Severine Picard kot glavni doprinos včeraj usklajenih predlogov sprememb izpostavi zagotovitev enakih plačilnih pogojev napotenih delavcev, medtem ko pri ostalih točkah ne vidi občutnih sprememb.
Izjava
Nekoliko bolj zadovoljna nad včerajšnjim dogovorom ministrov pa je slovenska evropska poslanka Tanja Fajon, ki rezultat včerajšnjega srečanja komentira sledeče:
Izjava
Picard opozarja, da se ob včerajšnjem dogovoru ne smemo prenagliti. Slednji je namreč zgolj ena točka na poti reforme direktive. Temeljitejša podoba sprememb direktive o napotenih delavcih bo znana šele po obravnavi v Evropskem parlamentu naslednji mesec. Če bodo spremembe sprejete, pa jih lahko v izvedbi na državni ravni pričakujemo šele po štirih letih prehodnega obdobja.
Izjava
Dodaj komentar
Komentiraj