11. 6. 2025 – 17.00

Lahko bi zletela in ujela bovške sanje

Audio file
Vir: Wikimedia Commons, Damjanleban, CC BY-SA 2.5
Iniciativa Varujmo Bovško opozarja na slabo upravljanje z bovškim letališčem
Vir: Malenki (Wikimedia Commons)
Audio file
3. 7. 2024 – 17.00
Ustavno sodišče je razveljavilo del člena odloka kobariške občine, ki ureja plovbni režim na reki Soči

Civilna iniciativna Varujmo Bovško je pred dvema dnevoma opozorila na slabo gospodarjenje občine Bovec z lokalnim letališčem, s katerim upravlja podjetje Aviofun. Pri iniciativi so namreč mnenja, da občina od upravljavca prejema prenizko najemnino. Bovško letališče so zgradili po drugi svetovni vojni in se je od 80. let prejšnjega stoletja uporabljalo kot športno letališče. Člani Posoškega aerokluba Tolmin - Letališče Bovec so takrat letališče ponovno uredili, poravnali vzletno-pristajalno stezo in postavili hangar. Aeroklub je uredil tudi dostop do elektrike in vode ter postavil bencinsko črpalko za letala.

Tako je letališče obratovalo do leta 2009, ko se je občina s partnerji prijavila na razpis Evropskega sklada za regionalni razvoj za krepitev povezovanja manjših letališč v Jadranskem območju. Za projekt posodobitve letališke infrastrukture na športnih letališčih v Sloveniji, Srbiji, Črni gori, Bosni in Hercegovini ter na Hrvaškem, poimenovan A3-Net, so prejeli štiri milijone in pol evrov sredstev. Od tega je bovška občina kot nosilka projekta prejela 2,3 milijona evrov. V okviru projekta so na letališču postavili novo stezo ter zgradili novo upravno stavbo in hangar. Podrobneje evropski projekt opiše nekdanji predsednik iniciative Varujmo Bovško Fedja Klavora.

Izjava

Ob predstavitvi načrta projekta se je del občanov, ki je preureditvi letališča nasprotoval, povezal v iniciativo Bovško polje. V iniciativi so nasprotovali lokaciji načrtovanih novih hangarjev in ograditvi letališča ter zahtevali, da letališka steza ostane travnata, čemur so bovški občinski svetniki tudi ugodili. Izpostavili so tudi, da občina ni pripravila finančne presoje posodobitve projekta. Nasprotovanje projektu predstavi sogovornik.

Izjava

Audio file
6. 11. 2023 – 17.00
Financiranje in obratovanje smučišča Kanin

Preurejeno letališče so odprli leta 2014, Aeroklub Bovec pa je z letališčem upravljal do začetka leta 2017. Avgusta je klub, ki je letališče urejal prostovoljno, občino obvestil, da bi radi z upravljanjem prenehali. Občina je izvedla javni razpis, na katerega se je prijavilo zgolj koroško podjetje Aviofun, ki je letališče naslednje leto tudi prevzelo. Župan občine Valter Mlekuž je takrat na prošnjo podjetja skladno s pravilnikom najemnino znižal za 50 odstotkov, češ da občina ne bi zaklala upravljalca že na samem začetku.

Konec leta 2021 je koroškemu podjetju pogodba potekla, na novi razpis za upravljanje letališča pa se je ponovno edini prijavil Aviofun, ki je bil nato tudi izbran. Pred koncem razpisa je skupina občanov, ki jim ni vseeno, predsednikom krajevnih skupnosti poslala dopis, v katerem so zahtevali zaustavitev selekcijskega postopka. Kot razloge so navedli pretiran hrup ter prekomerno število letov in padalskih skokov. Na občini se niso odločili za končanje postopka, zaradi česar so občani zbrali 353 podpisov proti podpisu nove pogodbe. Podpisniki so opozarjali na urnik letov in zahtevali, da se opravi javna razprava, česar župan Mlekuž ni želel storiti. Po posvetu nasprotnikov pogodbi in župana ter upravljavca se je slednji zavezal k prilagoditvi delovanja. Ker pa občina pogodbe ni razveljavila, je iniciativa sprožila tožbo. Več Klavora.

Izjava

Oktobra leta 2022 je nato občina pripravila javno razpravo o upravljanju z bovškim letališčem, s katero so pri iniciativi želeli določiti strategijo za letališče. Do zaključka redakcije z občine nismo prejeli odgovora. Klavora komentira, da v pogovorih o zahtevah iniciative občina ni želela sodelovati.

Izjava

Audio file
10. 12. 2020 – 17.00
Letos ne bo smučanja. Ali pač?

Podjetje za hangariranje štirih letal za gašenje air tractor na letališču od Uprave za zaščito in reševanje prejema okoli enajst tisoč evrov mesečno, medtem ko Aviofun bovški občini plačuje 3.200 evrov mesečno za najemnino. Od tega okoli 1.100 evrov za najem prostorov računa tudi javnemu zavodu za turizem Dolina Soče. Pri podjetju Aviofun trdijo, da si s tem pokrivajo letne stroške, ki znašajo okoli sto tisoč evrov. Ob tem je direktor podjetja Damijan Cehner, ki je v času priprave oddaje pilotiral letalo, dejal, da nesorazmerna najemnina moti samo tiste, ki imajo preveč časa. Kot pove podpredsednik iniciative Varujmo Bovško Matjaž Černuta, je vzrok za nedavna opozorila iniciative prav zadnja pogodba s podjetjem Aviofun. 

Izjava

Air tractorji so izven požarne sezone, ki traja od sredine maja do sredine septembra, parkirani na bovškem letališču, v času sezone pa na brniškem letališču. Černuta pove, da je bil eden izmed air tractorjev na letališču parkiran zunaj hangarja in zgolj pod nadzorom videokamere.

Izjava

V Bovcu so nekoč zgolj športno letališče preobrazili v prostor za maksimiziranje dobička od turističnih dejavnosti. To pa se počne, kot izpostavljajo pri iniciativi, na račun kakovosti življenja občanov in varovanja narave.

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

Napovedi