Stanje slovenskih cest
Zaključil se je evropski projekt SENSoR, ki je v državah južne in vzhodne evrope ocenil stanje cest in obcestne infrastrukture ter stopnjo tveganja prometnih nesreč. Rezultati raziskave so bili pričakovano katastrofalni. Če so avtoceste še količkaj varne, je nekaj manj kot 60 odstotkov regionalnih cest na Slovenskem bilo označenih za slabe oziroma zelo slabe, povrhu vsega pa se je ta država odrezala najbolje v primerjalni analizi s preostalimi 12 državami.
Sam projekt SENSoR nam komentira Jure Kostanjšek iz Avto-moto zveze Slovenije:
Od dvanajstih držav vključenih v raziskavo se je najbolj odrezala prav Slovenija, a pri nosilki raziskave - Avto-moto zvezi Slovenije - opozarjajo, da so razlike med zahodno in vzhodno Evropo precejšne. Nadaljuje Kostanjšek.
Na rezultate raziskave se je odzvalo tudi ministrstvo za infrastrukturo. V pisni izjavi so poudarili, da se zavedajo slabega stanja cestne infrastrukture, zato se bo novi minister zavzemal za dodatna sredstva za državne ceste v rebalansu proračuna leta 2015. Po sedaj sprejetem proračunu je za gradnjo novih cest namenjenih slabih 43 miljonov evrov, za tekoče vzdrževanje 38 tisoč kilometrov obstoječih cest pa slabih 60 miljonov. Glede dodatnih vlaganj v cestno infrastrukturo bo ministrstvo sledilo Strategiji razvoja Republike, ki je trenutno še v fazi osnutka. Kostanjšek nam poda bolj konkretne ukrepe, ki bi jih morali sprejeti, da se izboljša stanje.
Ukrepe, ki bi na kratek rok izboljšali varnost na slovenskih cestah, nam našteje Kostanjšek.
Pomembno je, da se ceste obnavlja sproti, saj ob daljšem propadanju stroški popravil naraščajo nesorazmerno. Kako je z obnavljanjem cestne infrastukture?
Za zaključek nam je Kostanjšek kot zanimivost podal še nekaj novih trendov v gradnji cest.
Dodaj komentar
Komentiraj