Profil učenca
Žižek je svoj članek o Koelnskem karnevalu zaključil s sporočilom, da je nauk celotnega dogodka ta da ne zadošča dati zgolj glas izobčencem takim kot so, temveč, da jih je potrebno izobraziti v njihovo svobodo. Ta magdalenca je padla v moj čaj in me ponesla na šolske hodnike, ki so letos na novo okrašeni z izbranimi pridevniki: »odprtomiselni, razmišljujoči, uravnovešeni, raziskovalci, komunikativni, vedoželjni, načelni in skrbni.« To so besede, ki označujejo profil učenca programa mednarodne mature. Nalepljene so na šolske omarice, v angleščini in slovenščini, da lahko spremljajo in efektivno vtiskajo dijakom in dijakinjam v spomin pravo smer v postajanju intelektualno telo.
Čeprav se vam morda zdi, da se zafrkavam, je to precej resna stvar v kurikulumu tako imenovanega IB programa. Razrednik oziroma razredničarka mora oddajati poročila o napredku učencev in učenk pri doseganju čim večje skladnosti s prej opisanim profilom. Priložiti mora tudi fizične dokaze kot so na primer plakati, fotografije, prej omenjeni napisi, ki so jih na omarice prilepili dijaki in rešeni vprašalniki o kvalitetah. Vse to kulminira v tekmovanju v najboljšem profilu IB učenca, za katerega lahko vsak odda ustvarjalni izdelek, ki na nov in inovativen način kaže razumevanje prej naštetih atributov. In zakaj je sploh vse to potrebno? Poleg obvladanja snovi želi program mednarodne mature razviti mednarodno misleče ljudi, ki prepoznavajo svojo skupno človeškost in dolžnost, da varujejo planet, zato da lahko prispevajo k stvaritvi lepšega in mirnejšega sveta.
Podoben projekt kot IB ima tudi LPP. Njihova spletna stran je okrašena s citati iz priročnika Busbontona – človek čuvaj svoje mesto samo enega imaš! Stara, a hočeš moj zic? Dajmo dvignimo ritke. Ej voznik a bi kšno reku? – zdele ne, najprej moram izpolniti svojo dolžnost – vozit. To je ta načelnost! Še več, prav tako kot uravnovešen in komunikativen, lahko postaneš tudi inštruktor bus bontona. Nadgradnja je le v tem, da IB program LPPjevo brošuro za petošolce prenese na dijake in dijakinje 3. in 4. letnika. Cilj je, da bi mednarodni dijaki postali najboljša alternativa osebnim avtomobilom. Idealni profil učenca je pravzaprav metanbus – pozitivno učinkuje na življenjsko okolje in vsebuje znanje organske kemije. Vsebnosti ogljikovega monoksida, dušikovih oksidov in ogljikovodikov so v takih dijakih izredno nizke.
Poleg napisov na hodnikih, dijake in dijakinje na dodatne vrednote v njihovem profilu opominja tudi razredničarka – ne smejo manjkati pri pouku, si zmišljevat izgovorov, ne smejo špricat testov, morajo biti akademsko pošteni, biti internacionalno miselno naravnani in se pri ustnih izpitih sklicevat na anglofonsko kulturo, kar me pripelje nazaj do Žižkovega članka, v katerem izhaja iz Badioujevega koncepta treh prevladujočih subjektivitet v današnjem globalnem kapitalizmu. Prvi so zahodni, civilizirani, srednjerazredni, liberalni subjekti, drugi so pripadniki nezahoda ali Orienta, ki so obsedeni z željo po pripadnosti Okcidentu in zato obupano posnemajo civilizirani način življenja prvih. Tretji pa so fašistični nihilisti, katerih zavidanje zahodu se spreobrne v frustracijo, ki vodi v čisti izraz Freudovega (samo)uničujočega nagona smrti. Kam se torej uvrščamo slovenski dijaki, dijakinje, Lojze Peterle in Ivan Oman ki si želimo, če ne danes pa vsaj po 10ih letih švicanja, ustrezati profilu učenca švicarskega mednarodnega programa? Tukaj prilagam izjavo profesorja kulturne antropologije Rajka Muršiča, ki je bila v osnovi uporabljena za oddajo o evrocentrizmu v učnem načrtu.
Izjava se nahaja v posnetku oddaje
Slovenski dijaki in dijakinje smo torej posnemovalci in frustriranci, ki se vidimo v kategoriji zahodnih liberalnih demokratov, orientalce pa kot subjekte, gnane z željo po naših vrednotah. V begunskem taborišču zopet Sirijec vidi sebe kot izobraženca in Afganistanca kot drugokategornika, ta Eritrejca in tako naprej, ne nujno v tem vrstnem ali geografskem redu. Kako v tem mnoštvu vednosti o meji med zahodnjaki in po zahodu hrepenečimi, razločimo pravi profil učenca? Glede na Badioujeve kategorije lahko ali stremimo k posnemanju vrednot IB programa ali pa smo frustrirani, ker ne najdemo pravega cilja, s katerim bi se identificirali, kar vodi v radikalizacijo.
Zahodnega liberalnega subjekta nenehno skrbi, da bi padel iz svoje sredine, drugi je lahko samo slaba kopija zahodnega človeka, tretji pa je samo nasilni frustrat. Noben od njih ne more biti nosilec družbenih sprememb. To pa je v popolnem nasprotju s predpisi tekmovanja za najbolj ustrezni profil učenca, ki mora predpisane vrednote reproducirati na kreativen način. Po Nietzscheju je prav volja do moči tista ustvarjalna sila, ki neki formi, praksi, stvari ali besedi vtisne pomen. Sinteze pomenov, ki jih predstavljajo vrednote IB programa in kategoriziranje subjektivitet so zgodovinski produkt razmerij moči, nasprotujočih si sil. Tako posnemovalec kot frustriranec v svojem ponavljanju, kritiziranju in rušenju predstavljata eno izmed moči, ki dodaja k interpretaciji pomenov in s tem prinašata družbene spremembe. Ampak odstopimo sedež starejšim - s kritiziranjem vrednot mednarodne mature sem le še en posnetek profila učenca, ki vstopa v deklarativno odprto in razmišljujoče obdobje metanskih avtobusov.
Komadi:
KLT by Whiteman feat. GF - 25. marec
KLT by Whiteman feat. GF - Rehab
KLT by Whiteman feat. GF - Subvencija
https://www.facebook.com/KLT-by-Whiteman-535658543206286/?fref=ts
DIJAŠKA RUBRIKA AVDICIJA
Zavod Radio Študent razpisuje avdicijo za voditelje in voditeljice tedenske dijaške rubrike. Torej, če si v šolskem letu 2016/2017 dijakinja oziroma dijak in šolski kurikulum ne izpolnjuje vseh tvojih interesov, pošlji na @email, @email in @email
- kratko predstavitev sebe, svojih interesov in dejavnosti, s katerimi se trenutno ukvarjaš
- do 2 strani dolg komentar »Kaj zate predstavlja oziroma pomeni beseda dijaško?«
Prijave na avdicijo so možne do 10. februarja.
https://www.facebook.com/jak.dijak
Dodaj komentar
Komentiraj