Voda na luni

21. 6. 2018 - 7.05

Meteorit z Lune, najden v puščavi v severozahodni Afriki, močno namiguje na velike zaloge vode na Luni. Znanstveniki z Univerze v Tohoku so odkrili, da je meteorit večinoma sestavljen iz moganita, minerala, ki za nastanek potrebuje vodo.

S pomočjo satelitov je bila na Luni voda najdena že v mnogih oblikah - v obliki ledu na Luninih polih, v obliki -OH molekul, vezanih na minerale v permafrostu nikoli obsijanih pobočij, in v drugih oblikah hidratiziranih mineralov.

Znanstveniki z Univerze v Tohoku pa so opravili raziskave trinajstih različnih lunarnih meteoritov z različnimi sestavami. S pomočjo mikro-Raman spektroskopije, natančne spektroskopijske metode zaznavanja sestave vzorca, in  drugih raziskovalnih metod, kot sta elektronska mikroskopija ter sinhotronska disperzivna difrakcija, so v vzorcih meteoritov odkrili vsebnost minerala moganita.

Moganit je posebna struktura molekul SiO2, ki je bila s koezitom in stishovitom najdena v meteoritu z visoko vsebnostjo kalija, redkih zemeljskih kovin in fosforja. Glede na lastnosti meteorita so znanstveniki pokazali, da je meteorit najverjetneje nastal na sončni strani Lune ob prisotnosti vode, ki je bila skrita v obliki ledu pod Lunino površino.

Količina vode v zgornji plasti Lunine povrhnjice se tako ocenjuje na nekje 6 litrov na kubični meter. Če so ocene vode na Lunini površini točne, bi to pomenilo, da bi bodoče kolonije na Luni imele izvor vode. Vendar ocene ne morejo biti potrjene, dokler ne bodo sonde dodatno pregledale sestave Lunine površine.

Iz bazenov ledu na Luni se je javljal drsalec Nejc.