Zelenjava v otroški hrani

Zelenjava v otroški hrani

Aktualno-politična novica

Komercialna otroška hrana je pogosto osladkana s sadnimi pripravki, da bi prikrili grenak ali neprijeten okus nekaterih vrst zelenjave. Ameriška znanstvena skupina je v reviji Appetite objavila članek, v katerem so raziskovali vsebnost zelenjave in zakrivanje njenega okusa v komercialno proizvedeni otroški hrani.

Zakaj sploh pride do maskiranja okusov? Otroci v zgodnji fazi spoznavanja hrane niso navajeni na okuse nekatere temno zelene zelenjave, kot so na primer brokoli, špinača in ohrovt. To lahko vodi k zavračanju omenjene zelenjave med odraščanjem ali kasneje v odrasli dobi. Sprejemanje in prilagajanje določenih okusov je mogoče le s ponavljajočim se srečanjem in vztrajanjem pri hranjenju otroka s takšnimi živili.

Otroška hrana v trgovinah ne sledi smernicam, ki bi omogočale navajanje otrok na zelenjavo manj prijetnega okusa, saj s sladkostjo maskira okus, na katerega bi se moral otrok navaditi. Zelenjava je ena izmed najpomembnejših, a velikokrat preziranih oziroma premalo zaužitih živil v človekovi prehrani. S tem namenom se povečuje interes za povečanje ozaveščanja uživanja zelenjave med otroci, saj bi s tem dosegli boljše prehranske navade, ki bi jih mlajše generacije lahko prenesle v odraslo obdobje.

Z raziskavo so želeli pridobiti vpogled v stanje trga in kako določene sestavine vplivajo na končno senzorično oceno izdelka. Ugotovili so, da ima večina izdelkov primešane različne vrste sadja ali zelenjave, predvsem rumenih in rdečih odtenkov, na primer jabolko ali korenček.

V raziskavi so uporabili kvantitativno deskriptivno senzorično analizo dvaindvajsetih vzorcev otroške hrane s temno zeleno zelenjavo za otroke, starejše od sedem mesecev. Enaindvajset vzorcev je bilo komercialnih, eden pa je bil pripravljen v njihovem laboratoriju. Enajst članov panela je ocenjevalo izdelke v treh paralelkah in jim določilo skupno število štirinajstih opisnikov, vse od opisnika okusa, arome in teksture.

Okuševalci so določili visoko stopnjo sladkosti, nizko vsebnost zelenjave in višjo vsebnost sadja. V večini primerov je senzorična analiza pokazala, da v izdelku prevladuje prva navedena sestavina na označbi. Malo izdelkov je vsebovalo zelenjavo temno zelene barve ali pa ta ni bila prevladujoča.

Zelenjava ni priljubljena zaradi grenkobe, za povečevanje všečnosti pa jo največkrat kombiniramo s soljo in maščobo. Rezultati raziskave so zaskrbljujoči, saj z maskiranjem okusa zelenjave promoviramo njeno nevšečnost.

 

Klorofil v zelenjavi navdihuje Jano.

Aktualno-politične oznake: 

facebook twitter rss

 

RŠ praznuje 51 let! Če bi radi spodbujali kakovostne radijske vsebine tudi v postabrahamski dobi, potem kliknite na

 

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness