Zemlja, 1. del
Moamer Gadafi: Zelena knjiga
Prevod: Društvo cinikov (2008–2009)
Ponovitev vsak ponedeljek in petek opoldne – po drugi molitvi.
* * * * * * * * * * * * * * *
2. knjiga: Ekonomske osnove tretje svetovne teorije
ZEMLJA (1/3)
Zemlja ni nikogaršnja lastnina. Vsakdo pa ima pravico do njene uporabe in koristi, ki izhajajo iz njenega obdelovanja, kmetovanja na njej ali živinoreje. Te dejavnosti naj bi potekale v času človekovega življenja in življenja njegovih dedičev, z njegovimi lastnimi napori, brez izkoriščanja drugih, ne glede na to, ali za to dobijo plačo ali ne, potekala pa naj bi samo v obsegu zadovoljevanja svojih lastnih potreb.
Če je dovoljeno lastništvo nad zemljo, imajo delež na njej samo tisti, ki tam živijo. Zemlja ostaja večno na svojem mestu, medtem ko se njeni uporabniki sčasoma spreminjajo glede na poklic, storilnost in svojo prisotnost.
Cilj nove socialistične družbe je ustvariti skupnost, ki bo srečna, zato ker je svobodna. Slednje je možno doseči z zadovoljitvijo materialnih in duhovnih potreb človeka, to pa pride preko osvobajanja teh potreb od zunanjega gospodovanja in nadzora nad njimi. Zadovoljevanje teh potreb mora biti doseženo brez izkoriščanja ali zasužnjevanja drugih, saj bi s tem prišlo do protislovja s cilji socialistične družbe.
V novi družbi človek dela zase, da si zagotovi svoje materialne potebe, lahko dela za socialistično korporacijo, pri produkciji katere je partner, ali pa izvaja javna dela v prid družbi, ki mu priskrbi materialne potrebe. Ekonomska aktivnost v novi socialistični pomeni produkcijsko aktivnost z namenom zadovoljevanja materialnih potreb. To nikakor ni neproduktivna dejavnost ali dejavnost, ki potem, ko zadovolji materialne potrebe, išče dobiček in ohranitev presežka. Slednje je nemogoče znotraj pravil novega socializma.
Legitimen namen posameznikove ekonomske aktivnosti je zgolj zadovoljevanje lastnih potreb. Bogastvo sveta ima namreč na vseh področjih svoje meje, isto pa velja tudi za bogastvo vsake posamezne skupnosti. Noben posameznik tako nima pravice izvajati ekonomske aktivnosti z namenom pridobivanja večje količine tega bogastva kot ga potrebuje za zadovoljitev lastnih potreb, saj vsaka taka presežena količina pripada ostalim posameznikom. Vsakdo ima pravico varčevati pri lastnih potrebah in od lastne produkcije, nikakor pa ne od naporov drugih ali na račun njihovih potreb. Če namreč dovolimo ekonomsko aktivnost, ki bo presegala zgolj zadovoljevanje lastnih potreb, bo določena oseba posedovala več kot potrebuje, to pa se bo zgodilo na račun zadovoljevanja potreb drugih. Prihranki, ki pomenijo presežek posameznikovih potreb, so delež druge osebe pri dobrinah družbe.
* * * * * * * * * * * * * * *
Januarja 2008 se je aktualnopolitična redakcija odločila, da bosta dva izmed novinarjev prevzela prevod Gadafijeve Zelene knjige, ki so ga po poglavjih predvajali vsak drugi ponedeljek po dnevnem informativnem programu. V prvem prispevku so razložili, čemu dolgotrajno prevajanje celotne knjige:
»Prišel je čas, ko je treba na vrhu svetilnika Evropske unije enkrat za vselej in z vso odločnostjo napasti demagoške interpretacije sodobnih demokratičnih sistemov in demokracije nasploh. V ta namen smo se pri Društvu cinikov odločili, da vam bomo v dvotedenskih intervalih v razmislek posredovali poglavja iz Zelene knjige izpod peresa voditelja libijske revolucije, polkovnika Moamerja Gadafija, Božji mir z njim. V svoji knjigi, prvič je bila objavljena leta 1975, Gadafi obravnava reševanje problema demokracije, socializem in pa družbene osnove tretje svetovne teorije. Branja poglavij, ki jih bomo posredovali v javnost, temeljijo na hrvaškem prevodu Zelene knjige iz leta 1992. Pred nami je torej veliko dela, zato se ne bomo obotavljali. Dol z evropsko demagogijo! Živela velika libijska revolucija!«
– arheolog Klerik, 21. 1. 2008
Novembra 2009 se je odvrtel zadnji del in sklenil skoraj dvoleten podvig redakcije. V tem času se je poslušalstvo Radia Študent seznanilo s temeljnim delom libijskega revolucionarnega voditelja, v katerem je bila v preprostem jeziku ubesedena politična filozofija tretje univerzalne teorije, na kateri je temeljila 1973 vzpostavljena Socialistična ljudska libijska arabska džamahirija (1986 po bombardiranju ZDA preimenovana v Veliko socialistično ljudsko libijsko arabsko džamahirijo), katere moto se je glasil enotnost, svoboda, socializem. Po dobrem letu od zadnjega prevoda Društva cinikov, februarja 2011, se je v Libiji pričela državljanska vojna, ZDA in EU sta 25. februarja 2011 proti Libiji uvedli sankcije – na ta dan je aktualnopolitična redakcija na stari spletni strani Radia Študent objavila prevod Zelene knjige v treh delih: politične, ekonomske in družbene osnove tretje svetovne teorije. Marca 2011 je NATO pričel obsežno mednarodno vojaško intervencijo, ki se je zaključila z umorom Gadafija konec oktobra 2011. Dobro desetletje potem se spet – oziroma kar še vedno – borimo proti evropski demagogiji, revolucionarna praksa in teorija z globalnega juga pa sta vse bolj prekriti z raznoraznimi sovražnimi propagandnimi izmišljotinami. Ponovitev celotnega prevoda, ki se bo predvajal od 5. januarja do 19. aprila 2024, je naš prispevek v boju za pogled človeštva.
POLITIČNE OSNOVE TRETJE SVETOVNE TEORIJE
V prvem delu knjige je predstavljen način vzpostavitve resnične demokracije, vladavine ljudstva, z vzpostavitvijo ljudskih komitejev.
EKONOMSKE OSNOVE TRETJE SVETOVNE TEORIJE
V drugem delu knjige je predstavljena ekonomska osnova, ki odpravlja mezdno suženjstvo in vzpostavlja enakovredno delitev pridelkov med vse.
DRUŽBENE OSNOVE TRETJE SVETOVNE TEORIJE
V tretjem delu knjige je predstavljena družbena osnova in opredelitev posameznih skupin oziroma načinov združevanja ljudi.
Dodaj komentar
Komentiraj