Dekadenz/PERC/HADONE
Publika bar klub, Ljubljana, 17. 6. 2022
V Publika Bar Klubu so v petek, 17. junija, pokali zidovi ob močnih in hitrih elektronskih udarcih kolektivov Medikament in Renesansa. Tovrstna glasba je svoj vrhunec doživela v pandemičnem svetu, na domači sceni s pomočjo kolektivov, kot sta Tektonika in Kibernet Kriminalität. V evropskem prostoru je razburjen techno našel svoje zatočišče v francoski serijalki in kolektivu Possession, ki ga je pretekli petek zastopal rezident HADONE, ob njem pa so nastopili JKS in TIGERHEAD z b2b setom ter PERC. Program sta dopolnila tudi lokalna Schvas in Dario Belucci.
Petkova recenzentska odprava se je pričela ob pozni enajsti uri. Že na poti okoli Akademskega kolegija se je izpod slednjega čutilo divje udarce. Pred vhodom v klub se je nabirala dolga in temna vrsta ljudi, zunanja kadilnica ob vhodu pa je skoraj izpolnila svojo kapaciteto. Po vstopu se je pričelo spuščanje po mračnih stopnicah, vse dokler nismo prispeli v skoraj poln klubski prostor.
Obetavno glasbeno ozračje je uspešno otvoril nastop JKS in TIGERHEAD, ki sta se gibala med 4x4 techno tooli, breakbeatom in elektrom, žal pa publika njunega seta ni najbolje sprejela. Ob širokem glasbenem spektru je delovala precej zmedeno, posledično pa se je z glasbenim variiranjem plesišče praznilo. Kakor v preteklem Božidarju tudi tokrat tehnična oprema ni bila v skladu z glasbenim težnjami, istočasno pa je na težje zlitje z zvokom vplivala skoraj nenehna osvetlitev.
Poleg umetnikov je ob mešalni mizi slonel tudi starejši varnostnik in s svojim nezainteresiranim ter obsojajočim pogledom večal občutek nelagodja. Organizatorji dogodka trdijo, da je stik z rejv kulturo ključen, zaradi česar so zabavo premaknili iz komercialnih prostorov Hale L56 v kletni prostor kluba Publika. Takšno izhodišče pa absolutno ni v skladu z dejstvom, da je celoten večer naokrog moril fotograf. Nasprotno je v neprestanem fotografiranju več kot uživalo občinstvo, saj je fleš iz mobilnih telefonov prihajal z vseh koncev kluba.
Nekaj čez polnoč je duo JKS in TIGERHEAD zamenjal HADONE. S svojo glasbeno izbiro je nemudoma presekal ustvarjeni elektro okoliš. Njegov zvok je bil sestavljen iz fuzije nerazločne hrupnosti in utripajočega basa. Postopoma se je zvočna krajina pričela gibati izključno v surovem težkokategornem technu in ravno ta zvok je priklical vse zunanje kadilce, množica pa se je med nastopom tako vse hitreje približevala prvi vrsti. Prvovrstno bojevniško četo so sestavljali podvrženci berlinske techno subkulture. Ta se dandanes v Ljubljani in drugod po svetu sooča s popularizacijo, zaradi vse večje prisotnosti družabnih platform pa postaja brezpomenska.
Najmočnejši izraz izpraznjenosti se kaže v enolični glasbeni neširini, sestavljeni iz podivjanih BPM konjev, in posledično z vedenjem, ki ga premore občinstvo. Čeprav je bil dogodek zložen iz samooklicanih pripadnikov berlinske scene, se je zdelo, da se ti ne zavedajo osnovnih prvin elektronske glasbene scene v Berlinu in nasploh. Posamezniki so z nošnjo jermenov in verig izkazovali pripadnost sceni, a delovali precej kontradiktorno njenim načelom ob nenehnem ustvarjanju selfijev in videov ter posledično izpadli komično. Nič kaj manj komično so delovale tudi drag plesalke, ki niso preveč pripomogle k rasti sprejemanja LGBTQI+ elektronske skupnosti, saj je nastop izpadel občutno neavtentično prisiljen.
Zaključni del seta je HADONE začinil s techno breakbeatom, vsepovprek nametanimi vokali in nekaterimi izmed klasičnih Panoraminih koračnic. V poznih jutranjih urah pa je pred mešalko stopil večplastni glasbenik PERC. Glasbeno ponudbo večera je umetnik razširil z EBM-om. Občinstvo, več kot nestrpno v pričakovanju dodane surovosti, je bilo do neke mere zadovoljeno z agresivno glasbeno podlago, končno ekstatična množica pa se je zelo hitro znašla nazaj v realnosti. Iznenada je bila izpodrinjena na stran, saj je prostor pred umetnikom zavzela večja skupina noro nabitih potnih moških brez zgornjih majic. Ta je v nadaljevanju večera uspešno preglaševala in prekrivala široki glasbeni spekter PERCa.
Glasbeni izbor, sestavljen brez odvečnih melodij, je petkovo noč popeljal v številne hipnotične stadije z brezkompromisnimi in nespreminjajočimi se udarci. Čeprav se je glasbeno udejstvovanje pričelo precej obetavno, nastop ni bil raznolik. Ljubljansko podzemlje ni bilo preplavljeno s kolektivnim duhom obiskovalcev, temveč s kriki, telefonskimi fleši in sočasno mešanico vonjav pretiranega testosterona ob zaužitih toksinih. Čeprav je bil dogodek obljuden z varnostniki, noben od njih ni niti poskusil odstraniti dvomljive, profitnes moške skupine. Sočasna zvočna enoličnost PERCa pa je vplivala na prezgodnjo zaključitev recenzentske poti.
Techno glasbena scena je v Ljubljani čedalje bolj popularna s pomočjo berlinskih vizualnih estetik, deljenja rave vsebin na socialnih omrežjih in veseljaškega glasbenega nabijanja. Podobno vzporednico s petkovim občinstvom lahko vidimo tudi v novonastalem kolektivu Anubis Underground, pri katerem so del idejne zasnove predstavljene komercialne vrline. Ljubljanska techno scena, vzpostavljena v času korone, temelji na vzponu hard techno kulture. Čeprav je bil lineup sestavljen iz širokospektralnih svetovnih umetnikov, je ravno komična publika v Publiki uničila katarzično glasbeno udejstvovanje.
Dodaj komentar
Komentiraj