Black Shape of Nexus: Negative Black
Exile On Mainstream, 2012
Nocojšnja Tolpa bumov nas bo popeljala po temačnih vodah nemškega kolektiva Black Shape Of Nexus, ki z novo plato, izdano pri založbi Exile On Mainstream, ponuja debelo uro hrupnega sludge dooma. Plošča nosi naslov Negative Black in je bila izdana na dvojnem vinilu.
Black Shape of Nexus ali skrajšano B.SON so aktivni že od leta 2005 in od začetka jih je njihova pot vodila čez skrajne in temačne glasbene pokrajine. Negative Black je njihov vrhunec v ustvarjanju, saj je ta plošča najbolj mračna in polna hrupnih mor. Zasedba je bila v začetku osnovana kot navaden povprečen sludge bend, ampak se je razvila v morbidno pošast, ki straši z zlobnim hrupom. Za sabo imajo solidno število izdaj, čeprav je to njihov drugi album, se je bend izkazal z izdajo dveh split plošč; prva je bila s Crowskin, druga s Kodiak. Leta 2008 so izdali plato z naslovom Microbarome Meetings, kjer pa gre za bolj improviziran drone doom, tega pa ne moremo šteti za album v pravem pomenu. Nova plošča Negativ Black združuje vse prvine, v katerih se je bend preizkušal na svoji ustvarjalni poti; veliko je torej počasnega sludge dooma in prav toliko hrupnega drona.
B.SON je kolektiv, sestavljen iz šestih članov, in vsak posameznik dobro prispeva k rušilni zvočni celoti. Prav produkcija na Negativ Black je dokaj brezhibna, saj je zvočni zapis zelo izpiljen, tako da ima vsak inštrument prostor v zvočni sliki in popolnoma izkoristi svoj potencial. Res pa je to stvar okusa, saj se je nekako doom/sludge trend razdvojil na bende s čisto in estetsko produkcijo, kot so v tem primeru B.SON, ter na tiste bende, ki jim je všeč umazana „nespolirana“ produkcija. Na plošči Negative Black se to dobro obnese, ker je sama esenca zelo hrupno umazana. Dejstvo pa je, da so Black Shape Of Nexus bend, ki ga je treba doživeti v živo, saj so oboroženi z „vintage“ ojačevalci in boksi. Prav tako imajo nojzersko sekcijo in vokalist se poslužuje zanimivega mikrofona, ki je videti kot nekakšna pasja ovratnica, poleg tega pa še manipulira svoj glas z raznimi efekti. Že če govorimo o vokalu, lahko rečemo, da je na plošči vokal sekundarnega pomena, ampak ko je prisoten, je grob in morbiden. Kričanje ali globoko kruljenje je v igri tam, kjer mora biti, vokal bi lahko bil bolj prisoten, ampak v celoti se ga sploh ne pogreša.
Plošča je dokaj razgibana, saj, kot je bilo prej omenjeno, je to nekakšen skupek vrlin, v katerih so se Nemci preizkušali v svojem ustvarjanju. Plošča ima veliko „nojzerskih“ trenutkov, ki so spretno vstavljeni v daljše komade. Hrupovanje je prisotno skozi večino plošče, ampak se umakne v pravih trenutkih, to so na primer bolj kitarski doom deli, ki pa so izjemno počasni in razvlečeni. Takrat se popolnoma izkaže potencial kitar, ki v svoji monotoniji najde prave trenutke za težko opazne finese. Slaba polovica plošče je osredotočena na bolj sludgerske dele, ki so osnova benda, ampak so v večini dokaj povprečni, in malo je kitarskih riffov, ki bi bili vredni kakšne posebne pozornosti. V tem primeru nekako prispevajo k pestrosti vokal in nojzerski vložki.
Plošča traja slabih osemdeset minut, kar pa je na nek način preveč, saj bend izkaže svoj potencial že v prvi polovici. Na trenutke dobiš občutek, da se vse skupaj preveč vleče, in kontekst izgubi smisel ter moč. Res pa je, da tak občutek dobiš, če celotno ploščo poslušaš od začetka do konca. V primeru, da se posvetiš le enemu komadu, je občutek drugačen, in tudi tista dva komada, ki trajata vsak približno dvajset minut ali več, ustvarita pravo zvočno mučenje in depresijo. Prav ta sonična morija je prvina te plate in B.SON uspešno pričarajo vzdušje deprimirane pogube.
Black Shape Of Nexus so aktiven bend in napovedujejo že nov split z angleškimi Lazarus Blackstar. V pričakovanju tega pa bomo prisluhnili njihovi zadnji plošči Negative Black, izdani letos pri založbi Exile On Mainstream.
Dodaj komentar
Komentiraj