13. 12. 2011 – 19.00

EXTRAWELT: In Aufruhr (Cocoon Recordings, 2011) (ponovitev 20.12.2011 ob 00:30)

Vir: Naslovnica

Extrawelt se z novo ploščo ne podrejata sodobnim trendom elektronske glasbe saj trende raje podrejata sebi oz. svojemu glasbenemu jeziku. Le ta je z novo ploščo še bolj artikuliran, definiran ter udaren. Hkrati pa ostaja zasidran v zvočni unikatnosti, ki jo člana dueta razvijata od sredine devetdesetih skozi različne projekte. Disko, osemdeseta, devetdeseta in vsa različna retro estetika, ki se dandanes vrača na plesišča, se na plošči In Aufruhr subtilno integrira v nesramno mehke beate ...

* Nemčija je prava velesila technoidne glasbe in le redko kateri scenodržci imajo tako pomembno vlogo kot Arne Schaffhausen in Wayan Raabe, ki skupaj stojita za imenom Extrawelt. V štiričetrtinsko plesno glasbo ju je potegnila zgodnja goa scena, ki je v začetku devetdesetih v Nemčiji vzcvetela preko legendarnega Voov festivala. Po nekaj letih DJ-anja sta Arne in Wayan že producirala skupaj s kralji temačnega psihedeličnega zvoka X-Dream. To sodelovanje je obrodilo sadove, saj sta kasneje skupaj z Marcusom Maichelom iz zasedbe X-Dream ustanovila projekt The Delta, ki velja za fundament temačno tehnoidnega psy trancea oziroma eno izmed revolucij v psihedelični trance glasbi. Z leti sta se preko različnih projektov oddaljevala od prvotnih vplivov, vmes sproducirala kopico unikatnih techno hibridov in v letu 2005 pristala pri projektu Extrawelt. Z mega hitom Soopertrack sta svetu še enkrat sporočila, da z njima definitivno ni šale.



Extrawelt že od samega začetka sledita trendom plesne elektronske glasbe in na ta način sledita kolektivnemu žanrskemu razvoju. V nasprotju z veliko večino producentov pa se Extrawelt ne podrejata trendom, ampak jih spretno uklanjata v sebi unikatno zvočnost in kompozicijo. Sledenje različnim trendom tako v primeru Extrawelt pomeni eklektični glasbeni izraz. Ta je na eni strani v koraku s časom, na drugi strani pa plava v brezčasju umetnin, ki se izogibajo prostorsko-časovnim predalčkom. Glasba Arneja Schaffhausena in Wayana Raabeja tako na široko oscilira okoli osrednjih, nenadjebljivo mehko spojenih basovskih elementov in vanje potunkanih perkusij, kar je tisto, po čemer lahko v trenutku prepoznamo zvok dueta Exrawelt. Sama pot glasbenega kroženja oziroma žanrskega paberkovanja pa na plošči In Audruhr črpa iz Trentemoller-jevske čustveno prepojene elektronike, Kanzleramt-ovkega “fat drajva”, minimala, 808 techna, 303 acida, jungla, indie-tronkarske topline, IDM-arskih zakvačkov ter različne aktualne retrospektive ala osemdeseta, ki se še posebej odraža v komadu Pontiac.



Za ploščo In Aufruhr lahko rečemo, da več kot uspešno preleti aktualno dogajanje na področju sintetičnih beatov. Ustavi se v Detroitu, Londonu, Parizu ter Berlinu, vsa ta velemesta pa klonijo pod taktirko unikatnega Extrawelt zvoka. Glede na aktualno, v preteklost zazrto produkcijo pa je eklektičnost plošče posuta še s sladkim prahom nostalgičnega sentimenta. V kombinaciji z občutkom za zvok in kompozicijo, ki Arneja in Wayana razkriva kot latnentna trensarja, izdelek In Aufruhr rezultira v enega izmed najboljših albumov letošnjega leta. Na prvo uho sem bil sicer mnenja, da je album In Aufruhr preveč generičen izdelek znotraj utemeljene Extrawelt estetike in da plošči, z izjemo vrhunsko refiniranega zvoka, manjka predvsem vsebine. Že z drugim poslušanjem pa sem spremenil mnenje, saj se je bila zgodba prisotna ne le v posameznih komadih, temveč se je spretno vila čez celotni album. Legendarni lastnik založbe Cocoon Recordings, Sven Vath, je prav gotovo ponosen na dotično izdajo.



pripravil Tadej Droljc

 

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.