7. 1. 2024 – 19.00

Filip Bukrshliev Trio: All The Sad Words in The Beggar's Dictionary

Audio file
Vir: Naslovnica

SJF Records, 2023

 

Ušesa tokrat dražimo z enigmatično fuzijo med sodobno freejazzovsko estetiko in postrockersko motiviko. Album All the Sad Words in the Beggar's Dictionary je kreativni glasbeni izbruh, pod katerega se podpisuje trio Filipa Bukršlijeva. Plošča je izšla oktobra lani pri makedonski založbi SJF Records, ki veliko prostora namenja klasičnemu in improviziranemu jazzu in tudi tistemu, ki je ga glasbeniki spajajo še z drugimi žanri. Trio sestavljajo Filip Bukršlijev s kitaro, Andrea Mirčeska s kontrabasom in Slavčo Kocev z bobni in tolkali.

Razvidno je, da trio deluje pod vodstvom Filipa Bukršlijeva, makedonskega skladatelja, kitarista in improvizatorja, ki je znan predvsem po sodelovanju v zasedbah Taxi Consilium, Svetlost + Odron Ritual Orchestra, Strog Post, Aspirin Moon, Setstat in Fighting Windmills ter v projektih Jordana Kostova. Andrea Mirčeska, znana tudi kot prva dama makedonskega jazza, je večkratna prejemnica nagrade Golden Oryx za najboljšo mlado jazz glasbenico. Tolkalist Slavčo Kocev je v Makedoniji prepoznaven in priljubljen ustvarjalec v polju jazzovske improvizacije. Trio je začel sodelovati leta 2021, ko je ponudil prvenec A Disc Jockey's Crisis of Conscience.

Audio file
28. 11. 2023 – 20.00
Oddaja 100 decibelov gre na jug! Vsak drugi torek o novostih na Balkanu.

Album All the Sad Words in the Beggar's Dictionary diha skozi taktilnost, haptičnost in tudi iskanje vizualnega dojemanja glasbe. Od samega začetka, v skladbi I Am Not What You See and Hear, se glasbeniki potopijo v zvok, ki ni pripravljen s pomočjo terenskih posnetkov, temveč z inštrumenti, vendarle pa v njem slišimo odzven naravnih procesov. Slišimo ptice, ki letijo z enega drevesa na drugega, in tudi nežno čivkanje kot napoved dneva. Vizualizacija glasbe, ki se ob poslušanju poraja, se skozi album spreminja. Osmi komad, The Secret Symmetries in a Nondescript Life, denimo uprizarja poletni večer na odmaknjenem območju med borovci.

Osnova albuma je minimalizem, prepleti se odvijajo po korakih, iz strune v struno, iz rifa v rif, hkrati pa je glasba dinamična in gibljiva. Pojavlja se občutek energije v obliki vetra, ki nekam vodi, a nima točno določene destinacije. To se odvija dobesedno, v inštrumentalnem smislu, kot tudi na metaforični, idejni ravni, težko namreč predvidimo, kam nas bo dinamika albuma odpeljala. Ne glede na prevlado jazza v mastnih in globokih kitarskih rifih pa vendarle prepoznamo ozadje bolj rockersko usmerjenega pristopa glasbenikov k ustvarjanju glasbe.

Minimalizem na albumu All the Sad Words in the Beggar's Dictionary večkrat izzove občutek umirjenosti. Včasih je to konstanta, mestoma pa tudi odgovor na predhodno razburjenost. Ne glede na melanholijo, ki se nenehno sprehaja skozi album, je fuzija, na kateri album temelji, občutno igriva, tudi pravljična, na trenutke pa nedvomno prepričljiva v tem, da se identificira s filmsko glasbo. 

Na vzdušje albuma kot tudi na občutek potrebe po umesenju zvoka je zagotovo vplivalo območje, na katerem je glasba nastajala. Glasbeniki so muziko pripravljali v majhni vasici Trpejca ob Ohridskem jezeru sredi poletja leta 2022. Trio Bukršlijev, Mirčeska, Kocev kombinacijo tega časovnega obdobja in prostora opiše kot čas prijetnih temperatur vode in zraka. Minimalizem se je na ploščo prikradel skozi doživljanje vsakdana – hrane, ljudi, ki so jih glasbeniki srečevali, družbe in vsebin, ki so jih lahko bili deležni. Rezultat pa je uravnotežen, dinamičen, pa tudi vetroven in, iskreno, po nekem nenavadnem občutku, tudi evforičen glasbeni odtis. 

 

Leto izdaje
Institucije

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.