JAKAUNDKIKIUNDKIKIUNDJAKA: JakaundKikiundKikiundJakaund…

Recenzija izdelka
27. 8. 2011 - 19.00

EatThis Production, 2011

 

Izdaja dvojne plošče tolkalske glasbe se že na prvi pogled zdi kar pre-ambiciozen projekt. Seveda takoj izskoči dejstvo, da je dvojni album JakaundKikiundKikiundJaka izbor slabih dveh ur najboljših momentov deseturnega sešna improvizacij. Ta podatek je še kako pomemben ob pretresanju koordinat zvočnih nastavkov njunega izraza, pomemben pa je tudi ob premisleku diskografskega izdelka kot takega. Ali ta stoji?

Anže Kristan In Jaka Berger kot JakaundKikiundKikundJaka torej pretežno improvizirata tolkalske duete. Bergerja kot improvizatorja poznamo bolj, in sicer iz njegovih srečanj z domačimi in tujimi improvizatorji, iz dela s klubskima maratoncema Radical Improvisation Duo z Markom Karlovčcem, bolj nedavno tudi iz projekta Collision v duu ali triu. Anže Kristan je tu zame večja neznanka, poznamo ga kot člana Komba Zlatka Kaučiča ter zasedbe Strojmachine, v kateri igra tudi Berger. Delujeta v svojih besedah po načelih svobodne improvizacije v okviru razrahljanega kompozicijskega koncepta. Svobodno improviziranje, ki najpogosteje sloni na čistih zvočnostih, je tu zelo ohlapno razumljeno. Največkrat nam je zvok skozi ploščo ponujen preko raziskovanja razpuščenih ritmičnih motivov. Ti se večino časa opirajo na vsaj delno iz prepoznavnih asocijacij izpeljane vzorce, ki glasbeni igri polagajo pod. Taka metodika se skoraj z vsakim komadom ponovno prikaže in tu je verjetno zaznati omenjeni razrahljani kompozicijski koncept. Tak scenosled postavlja resne izzive razumevanju njune improvizacije. Najbolj odprte pasaže so tiste, kjer je kot podlaga nad-plastenim posegom naključno ropotajoče trepetanje kakega bingljajočega zvočila. Sicer je v igranju Kristana in Bergerja prepoznati mnoštvo vplivov, dosti svobodnjaškega jazza, tribalističnih ritmov in takih ali drugačnih krauterskih izpeljank. Njuna spretnost v postavljanju fluidne in konsistentne narative je vse prej kot vprašljiva. Ravno tu se kažejo najmočnejše kvalitete njunega improviziranega toka.

Ko se ritmom s plošče prepuščamo skozi njihov tek in tako osrediščimo nek utemeljujoč pulz, je za kolikor pozornosti pač premoremo plošča v vsej svoji dolžini zelo stoječa stvar. V kolikor pa bi v njunem izrazu poskušali iskati konceptualne note ali pristno raziskovanje, četudi ohlapnih, kompozicijskih konceptov, se je verjetno bolje obrniti kam drugam. Tolkalski dueti so v smislu linearnih zvočnih trčenj lahko idealno okolje eksperimenta in izziva. JakaundKiki pa nam ponudita predvsem plastenje in relativno preprost dialog. Upravičujeta smiselnost štirih rok nad inštrumenti, vendar jih ne izkoristita v vsem njihovem potencialu. Tu projekt dvojne plošče po svoje pade, saj preprosto nima dovolj povedati. Mojemu osebnemu okusu najbolj ustrezajo komadi drugega ploščka izdaje, saj je na njih prisotnih več izvorov zvoka, v zvočno materijo se prikrade celo nekaj vokalnih vragolij in en sempl. Za razpuščeno poslušanje, ki je tu po mojem mnenju najprimernejše, je več variacije gotovo bolj vzdržne.

Prostor, v katerem je potekalo snemanje in ki je naveden kot glavni navdih improvizacijam, je na posnetkih zaznati skozi specifičen naravni reverb. Ta je eden zanimivejših teksturnih atributov zvoka plošče. Kar pa po svoje tudi precej pove o dosežkih izpeljanega zvočnega raziskovanja.

Suvereno zastavljena plošča, ki s pre-ambicioznim nastavkom na več načinov vleče pozornost stran od pravih in zavidljivih suverenosti dua, žal po mojem mnenju pade kot uspešen diskografski izdelek. Vendar pa po drugi strani vzbuja apetite po zgoščeni koncertni obliki njunih izvajanj, saj kaže na očitno uigranost ter temelje za zanimivo živo poslušalsko izkušnjo. Torej je kljub moji prejšnji sodbi nek diskografski smisel dosežen, če vas bosta JakaundKikiundKikiundJaka le uspela zmamiti na kak njun živ nastop.

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness