2. 10. 2023 – 19.00

Jalen Ngonda: Come Around and Love Me

Audio file
Vir: Naslovnica

Daptone, 2023

 

V Tolpi bumov predstavljamo glasbo Jalena Ngonde, novinca v svetu soula. O njem se zdi, da je v teh vodah že nekaj časa, sodeč po veščinah, s katerimi kombinira različne podzvrsti soula. Mladi Američan je namreč septembra letos izdal svoj prvenec in s tem pomembno prispeval k opredelitvi sodobnega neosoula, ki črpa iz soul klasikov preteklosti, hkrati pa je muziki vdahnil svežino.

Od njegovega štirinajstega leta, ko je začel pisati pesmi, do vloge podpornega sopotnika na turnejah različnih dam soula, denimo Laure Mvuli, Marthe Reeves in Lauryn Hill na jazz festivalu v Montrealu, ter razprodanih koncertov, je minilo nekaj časa, medtem pa je Ngonda pazljivo oblikoval svoj zvok. Ta zvok utemeljuje predvsem na Motown klasikih, ki jih je poslušal na ploščah svojega očeta.

Ko poslušamo album, se res težko izognemo vtisu, da se za temi vokali skriva Marvin Gaye ali Otis Redding. Čeprav je celoten album odslikava in utelešenje avtentičnega soula, Ngonda upravičeno trdi, da to, kar ustvarja, ni zgolj stara glasba in da glasbe ni treba vedno ustvarjati zgolj tako, da bi zvenela sodobneje. To popolnoma drži, kajti kot dodaja, on vendarle ustvarja nekaj, kar prej ni obstajalo. V svet soula prinaša lasten pogled na vsakdanjost in občutke, pretočene v emotivno glasbeno izkušnjo, h kateri teži vsak soulovski izvajalec. To podkrepi še z izbalansirano ritem sekcijo in s svojim glasom širokega razpona poudarja najpomembnejšo lastnost soula – intenzivne, čustveno nabite vokale. 

Sam proces ustvarjanja albuma je potekal tako, da se je okrog določenih akordov počasi oblikoval cel komad, pri tem pa se je glasbenik močno naslanjal na svoje najljubše soul glasbenike in poskušal doseči učinek njihovega načina komuniciranja in prenašanja čustev na občinstvo. 

Že v prvem, naslovnem komadu Come Around and Love Me najdemo sledi komada What's Going On Marvina Gaya, kar je navsezadnje tudi bila Ngondova ideja. V komadih, kot sta na primer Lost in It Takes a Fool, čutimo rahločutnost čikaškega soula, po drugi strani pa ritmičnost filadelfijskega soula v skladbah That's All I Wanted From You in Come Around and Love Me. Z omenjenimi in drugimi podzvrstmi soula mu je uspelo združiti odlično ritem sekcijo in gospelovsko petje ter maksimalno izkoristiti pevske sposobnosti.

Včasih so verzi tisti, ki narekujejo tok določenega komada. Besedila, ki so predvsem ljubezenska in so tipična za ta žanr, se dotikajo izpovedi o zlomljenem srcu, toda tudi o njegovih radostih. Ne glede na temo je povsod prisotna izčiščena sentimentalnost brez kakršnekoli patetike, specifična za zasedbe zlatega obdobja soula, kot sta denimo The Dells in The Delfonics.

Jalen Ngonda s prvencem v soul ni prinesel kakšne revolucionarne novosti, vendar je zagotovo ustvaril pravo soulovsko sladico, ki jo je vredno poslušati. Come Around and Love Me je popolnoma uravnotežena celota, ki spominja na stari dobri soul in ohranja njegov izviren zvok. Zaradi distinktivnega glasu in očarljivih aranžmajev, ki jih slišimo na albumu, lahko rečemo, da se je Ngonda s prvencem izkazal za vrednega imena naslednika legend soula. Po njihovem zgledu je ustvaril zvok po svoji meri in odkril formulo za lastno soulovsko fantazijo, ki se je šele začela.

 

Leto izdaje
Avtorji del
Institucije

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.