Nürnberg: Adkaz
Young And Cold Records, 2024
Beloruski postpunk dvojec Nürnberg sta basist in vokalist Jurij Luhavtsov ter kitarist Aleh Sautin. Skupaj ustvarjata glasbo v stilu zgodnjega angleškega postpunka, v katerega pa primešata depresijo in eksistencializem postsovjetskega vzdušja svoje matične države. Tovrsten zvok sta prvič predstavila leta 2018 na dolgometražnem prvencu Skrivaj. Album je postal del novega vala postpunka v vzhodni Evropi, ki so ga sprva zagnali prav tako beloruski Molchat Doma s prvencem Etaži. Omenjeni val se je razširil do ušes oboževalcev postpunka, Nürnberg pa sta v naslednjih letih ubrala številne turneje in koncertovala po vseh kontinentih. Kasneje, leta 2020, sta izdala še drugo studijsko ploščo z naslovom Paharda.
Septembra lani sta poleg domačih Pavlov nastopila na Metelkovi v Ljubljani, v klubu Gromka, kjer sta glasbeni repertoar s prvenca in kasnejših kratkometražnih izdaj večer popestrila še z igranjem dveh novih skladb, ki sta jih načrtovala za novo izdajo. To sta osmega februarja letos tudi uradno zapisala na album Adkaz in ga izdala pri nemški založbi Young And Cold Records.
Glasba na albumu Adkaz se še vedno drži uvodno opisanega mešanja vplivov in tem, ki ga je dvojec skrojil za prvo ploščo Skrivaj, zvočno pa se aktualna plošča bolj približuje stilu, ki sta ga Jurij in Aleh ubrala na svojem drugem albumu, Paharda. Preskok s prvenca je bil na albumu iz leta 2020 zaznamovan z dodatkom sintetizatorja že prej ustaljeni zasedbi električnega basa, šeststrunske kitare in programirane perkusije. Ta element je postal skoraj ikoničen del glasbe dvojca in tudi vrstnikov Molchat Doma, ki vzdušje neposredno črpajo iz zvoka glasbil, povezanih s popularno elektronsko glasbo osemdesetih let prejšnjega stoletja. Uporabo teh glasbil so prevzeli in na svoji lanski dolgometražni izdaji Intra Apogeum predstavili tudi španski dark postpankerji Belgrado.
Kljub morebitni monotonosti zvočne podobe, ki je v vsaki skladbi z albuma Adkaz prisotna v obliki klišejskih drum fillow, muzika dvojca Nürnberg še vedno ostaja posebna glasbena umetnost, polna enostavnih molovih lestvic na basu, ki jih dopolni z raznimi efekti prepojena kitara in občasno tudi sintetizator. Tovrstno komponiranje gre dvojcu očitno dobro od rok, kar potrdi tudi glasba sama. Album sprva daje vtis bolj premišljenega toka, pomanjkanje kakršnihkolih prehodov med samimi skladbami pa to misel hitro ovrže. Iz nabora izstopa peta skladba, Adliha, katere z nojzom prepojen uvod dvigne pričakovanja po skladbi, ki morda ne bi ubrala istih elementov kot ostale, vendar se po uvodnih nekaj sekundah to pričakovanje sesede.
Album Adkaz kot tretji studijski album beloruskega dvojca Nürnberg prinaša novo glasbo, za katero se zdi, da se vsekakor znajde v vodah zdaj že skoraj zamrlega vala podobnih postpunk izdaj. Kot ena prvih zasedb izbranega žanra bi se na aktualni plošči lahko dokazala z bolj pustolovskim pristopom in predstavila bolj dovršen izdelek. Kljub dobro pripravljeni glasbi, predvsem na basu in kitari ter z dobro studijsko produkcijo album ne vzbuja občutka, da gre za glasbeno poživitev onkraj izranega stila oziroma žanra.
Dodaj komentar
Komentiraj