THE CRADLE: THE GLARE OF SUCCESS
NNA Tapes, 2019
Glasba, umetnost sta včasih dovolj. Milenijski ustvarjalci se pogosto znajdemo pod pritiskom, da naših stvaritev v poplavi umetniških del nihče ne bo opazil, če se ne bomo izpostavljali na družbenih omrežjih in večerov preživljali z mreženjem na umetniških dogodkih. Redki so srečneži - srečni so redkeži -, ki se požvižgajo na takšne stresne realnosti in svoj čas preživljajo v ustvarjanju. Paco Cathcart alias The Cradle je našim poslušalcem najverjetneje neznan ustvarjalec, a ob bogatem opusu dvaintridesetih albumov, kratkometražcev in undercover poezije, kar je vse Paco naložil na Bandcamp, je v njem potencial zaznala že marsikaka založba. Od teh našim zvestim poslušalcem najbrž najbolj znana, NNA Tapes, ki je pod svoje okrilje vzela na primer že disco pankurje Guerilla Toss, pustolovskega elektroničarja Oneothrix Point Never, art pop divo Julio Holter in internetno post-ambient posebnost Booker Stardrum, je z The Glare of Success tokrat poskrbela za že drugi Pacov album.
Preteklo delo projekta The Cradle teče od absolutno improviziranih eksperimentalnih norosti mimo zaslajdanega bluza do zasanjanega popa, pocestnih terenskih posnetkov New Yorka in dlje. Včasih pa Paco na Bandcamp naloži tudi kake sumljive štiklce, ob katerih se v zavihku lyrics skriva poezija. In tudi ko Paco Cathcart ne ustvarja solo avtorske glasbe ali poezije, čas preživlja v družbi muzike. Je del glasne punk sleš zatežene rock zasedbe Big Neck Police in je snemalec zvoka – zaslužen recimo za posnetke večine diskografije punk tria Palberta.
Omenili smo že, da je The Glare of Success Pacova druga izdaja pri založbi NNA Tapes. In če si vzamemo trenutek, ugotovimo, da tokrat obravnavana izdaja vsebuje materiale s Pacove prve plošče, izdane pri NNA v letu 2018, plošče Bag of Holding. Nova kaseta, ozaljšana s Pacovim kolažem, je namreč sestavljena iz izoliranih inštrumentalnih in vokalnih elementov omenjenega predhodnega dolgometražca. Detektivsko razpoloženemu poslušalcu je to nemara jasno že, ko v zloženki kasete Glare of Success odkrije naslovko albuma Bag of Holding. Z aranžiranjem iz akustičnega v dubovsko se je Paco, sicer pristaš analognega snemanja, tejpov, zastonjske opreme in GarageBanda, v preteklosti že igral na EP-ju Basketball is Beautiful. Prvine duba je nenazadnje preizkušal tudi z albumi Body Found Dub in At First Light, nabrejkane elektronike pa se je lotil denimo s kaseto Endless Room for Error.
Paco Cathart torej z The Glare of Success stopi nekaj korakov nazaj ter si ponovno ogleda in temeljito preposluša predhodno ploščo projekta z mistično folksy orkestracijo godal in pihal dolgoletnega sodelavca, Pacovega cimra in prijatelja Sammyja Weissberga. Mikajo ga tudi delikatne vokalne harmonije, ki so jih za Bag of Holding prispevale članice že omenjenega punk tria Palberta. A tisto, v čemer zazna nov potencial, si vzame neobremenjen s tem, kar je bilo prej, in tako ustvari popolnoma nov zvočni pejsaž. Album odpre razvlečen vibrato skladbe Victorious Dub, ki se mu kmalu pridruži vokal. Ta po barvi vleče na tistega iz projekta Tune Yards, vstopi pa z besedilom I don't want to make the right choice. In pravih odločitev dejansko ne potrebuje - kar se je na Bag of Holding sestavljalo v fantastične zgodbe, to z The Glare of Success požene v ritmično manijo. Ta je na trenutke nervozna, kot v primeru nabrejkane The Name of Willis Reed, ali sumljivo reggaejevska, kot v skladbi Dub of Holding, lahko pa je tudi prijetno melanholična, kot se nam prikaže v skladbi Day's End Dub. Paco se ne boji čustvovanja, ni ga strah drznih dramaturških posegov in z elektronsko manipulacijo se počuti enako domače kot z načrtno nečistimi kantavtorskimi posnetki.
The Cradle je plod močnih prijateljstev, ljubezni do zvoka in neumorne radovednosti. Paco Cathcart ne potrebuje virtualne potrditve, potencial blišča uspeha ga ne zaslepi. Glasba - sama zase - je včasih dovolj.
Dodaj komentar
Komentiraj