26. 9. 2025 – 18.00

YS: Burn

Audio file
Vir: Naslovnica
Downtempo mast iz Berlina

Pace Yourself, 2025

 

Dvojec YS sestavljata Leon Wan oziroma El Professionel in Nipuna Jayasekera. Album Burn je izšel pri založbah Pace Yourself, katere prva izdaja sovpada s prvencem dvojca – Music Angel, in ERF Records, platformi, za katero, predvidevamo, stoji prav dvojec. Do tega trenutka je namreč avtor vse glasbe, izdane pri založbiIstočasno se je skozi petletno diskografijo dvojca izkazal določen žanrski razcep med njunimi izdajami pri vsaki od založb. Pri izidih na založbi Pace Yourself se je dvojec Wana in Jayasekere osredotočal bolj na plesišče, medtem ko sta za izdaje na ERF prišparala glasbo, osredotočeno na grajenje zvočnih krajin. Dejstvo, da je njuna zadnja plošča Burn izšla pri obeh založbah hkrati, se zdi smiselno. Prav ta album je po žanrski pretočnosti najbolj izstopajoč izdelek v njuni diskografiji. 

Dvojec je skupni izraz prvič ponudil pred petimi leti s kratkometražcem Music AngelJasno slišni so vplivi electra, ghettotecha ter celotnega polja žanrov med bassom in hiphopom. Hkrati v kratkometražni izdaji čutimo močan estetski vpliv ambientalne glasbe in eksperimentalnih pristopov. Zaradi tega izdelek žanrsko nikoli ni enoznačen, kar pa je tudi stil, ki sta ga glasbenika ohranjala v nadaljnjih produkcijah. Leto kasneje sta izdala dvokomadni izdelek v sodelovanju z umetnikom Alexom Bienstockom. Fokus sta tedaj preusmerila v grajenje zvočnih krajin iz vzorčenih posnetkov, ki pritiče tako eksperimentalnim hiphop krogom kot tudi trenutnemu trendu melanholične mešanice drilla, rapa in ambientalne glasbe v stilu Rainyja Millerja in Iceboyja Violeta. Zatem je leta 2023 pri založbi Pace Yourself sledil prvi dolgometražec Brutal Flowers, ki je zaplaval v vode zlomljenih ritmov drum and bassa in downtempa ter prostranih ambientalnih odmevov. Bolj k plesišču usmerjena Wan in Jayasekera sta se odločila uporabiti več breakov in se s tem nekoliko oddaljila od hiphopovske estetike plošče Music Angel.

Sledil je kratkometražec Non Partial pri ERF Records, na katerem sta se zopet poigravala s prisotnostjo govorjene besede. Bodisi gostujočega emsija bodisi arhivski posnetek govora sta umestila v cerebralne zvočne prostore, znotraj katerih poslušalec izgubi orientacijo in se prepusti sanjam, ki jih vzbuja glasba. V komadu Still Here sta gostita Roberta Manosa, poznanega po rednih sodelovanjih z drum and bass dvojcem Seba & Paradox. Pred dvema tednoma sta torej izdala album Burn, nadaljevanje albuma Brutal Flowers iz leta 2023, le da sta tokrat ustvarila občutek še bolj upočasnjenega in mastnega downtempa, poleg tega pa sta odplavala še v povsem lastne zvočne smeri.

Burn tako ni žanrsko enoznačen izdelek. Dvojec estetsko z njim posega po celi diskografiji. Slišimo nabrejkane ritme in hiphop perkusijo, medtem ko basovski zvoki spominjajo na britansko soundsystem sceno in newyorški illbient. K temu se v zvočno sliko prikradejo ambientalni elementi, ki se v nastalem kontrastu z ritmičnimi elementi obnašajo podobno kot pri kakšnih zgodnejših komadih dvojca Autechre. Vendar je to le utrinek misli. Hitro zaznamo, da sta Wan in Jayasekera presegla žanrskost in začela razvijati lasten glasbeni izraz iz zametkov, ki sta jih gradila na prejšnjih izidih. Album zelo lepo goji dvojnost trdne, mastne in saturirane perkusije ter nežnih meglic zvoka, kar lahko slišimo denimo v komadu Trying, ki rahlo spominja na nekatere kose v diskografiji Skee Maska. YS z žanrskim preigravanjem zvok pripeljeta do tega, da poslušalčev um ne zbeži v kategorizacijo, pač pa jo skupaj z glasbo nenehno prerašča. 

O albumu Burn lako zato govorimo kot o prvem koraku dvojca YS k iskanju lastne zvočne identitete. Če sta s prejšnjimi štiri izdelki izkazala izjemno naklonjenost do levosučnih idej znotraj plesne glasbe, vključevanja več žanrskih estetik in raziskovanja medsebojnih odnosov, ustvarjenih v tem medprostoru, sta z novo ploščo naredila premik v smer, v kateri so vse prejšnje izdaje postale temelji nadaljnjega iskanja lastnega zvočnega izraza. Wan in Jayasekera izkazujeta zdravo ravnovesje med zgodovinsko žanrsko razgledanostjo in produkcijsko inovativnostjo, zatorej lahko od njiju v prihodnosti zagotovo pričakujemo še večje žanrske premike.

 

Leto izdaje
Institucije

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

Napovedi