12. 3. 2013 – 13.00

Counter Strike iz mesa in krvi

Pred dobrim letom se je na Kickstarterju pojavil projekt Zacharyja Pollocka z idejo, da iz Lego kock sestavi celotno prvo sobo igrice Super Mario. Ta monumentalna reinterpretacija ene izmed najbolj igranih igric Nintendo v velikosti ene Lego kocke na posamezen piksel je z zbrano tretjino zahtevanega zneska na žalost splavala po vodi. Par mesecev kasneje je newyorška MoMa v svojo stalno zbirko uvrstila 14 video igric, med drugim Tetris, Packmana, SIN City in Simse. Otvoritev je napovedana ravno ta mesec.

Kaže, da so video igrice množične kulture v svojem pripovednem, estetskem in konceptualnem smislu dokončno presegle oznako nepotrebnega preživljanja prostega časa in zasedle svoj zasluženi prostor v zgodovini umetnosti. V projektnem prostoru Aksiome je te dni na ogled podoben poskus realizacije spletnega igrišča, ki bi virtualno okolje v celoti postavil v kontekst fizičnega prostora. Aram Bartholl, v Berlinu živeči umetnik in del razvpitega spletnega kolektiva Free Art and Technology Lab – širše prepoznanega kot F.A.T. Lab –, namreč od leta 2011 goji idejo, ki bi mu omogočila izgradnjo replike najslavnejše Counter Strike mape dust oz. de_dust v naravni velikosti. Torej takšni, kot jo prepozna virtualni igralec. Drugače rečeno – Barthollov življenjski cilj je zgraditi betonski muzej Couter Striku na prostem.

Vprašanje, zakaj se je Bartholl odločil ravno za komercializacijo objekta, je na mestu – smisel igrice se skriva ravno v poznavanju njenega prostora, v taktičnem premikanju znotraj dokaj majhnega spletnega igrišča, ki je ključnega pomena za igralčevo preživetje in posledično zmago. Umestitev v fizični prostor umetniku tako predstavlja presečišče virtualnega sveta z resničnim skozi realizacijo digitalne kulturne dediščine mnogih generacij. Ta bi v svoji obliki, namenjeni zgolj za pogled od znotraj in ne od zunaj, hkrati predstavljala vir arhitekturnega nesmisla, za fanatične igralce Counter Strike pa nekakšno romarsko središče. Če že ne pribežališče.

Prvoosebni streljačini je posvečen dobršen del razstave GO!GO!GO!. Poleg 3D natiskane makete mape dust se na projektorju predvajajo zbrani Youtube posnetki različnih ljubiteljskih interpretacij omenjenega prostora. Obiskovalec si lahko iz kartonskih kartic izreže očala s Counter Strike pogledom, torej tisto podaljšano virtualno roko z avtomatičnim orožjem, ki se v igrici nahaja v desnem spodnjem delu ekrana. Navodila za uporabo sicer predpisujejo, da se z njimi ravna previdno, saj utegnejo v realnem svetu povzročiti val neprimernega vedenja.

Za ljubljansko razstavo je Bartholl napovedal tudi postavitev „Stonehenge“ betonskih zabojev na skrivni lokaciji, a je zaradi nepredvidenih vremenskih razmer projekt prestavljen na nedoločen čas. Škoda, Slovenija tako ostaja izven zemljevida Counter Strike monumentov, ki jih umetnik sicer postavlja po vsem svetu, služijo pa kot neke vrste tolažilna nagrada zanj in za celotno igričarsko skupnost, dokler dust ne dobi prave naravne oblike.

Razstava GO!GO!GO! je sicer prva solo predstavitev Arama Bartholla na naših tleh in na ogled postavlja tudi kopico njegovih preteklih del, v katerih kot konceptualni umetnik skozi intervencije v javni prostor problematizira razvoj kibernetskega prostora in internetne politike zbiranja podatkov.

Eden izmed najbolj prepoznavnih je projekt Dead Drops. Bartholl USB ključ s prostim dostopom do podatkov zacementira v steno na javnem prostoru, uporabnikom pa tako omogoči anonimno dostopanje in izmenjavo podatkov, ki se na ključu nahajajo. Obiskovalci si lahko ogledajo tudi video dokumentacijo nore javne intervencije skupine F.A.T. Lab, kjer se z imitacijo Googlovega Street View avtomobila podijo po Berlinu in počnejo neumnosti.

O zasedbi F.A.T. Lab pa več naslednjič. V Ljubljano čez dobra dva tedna namreč prihaja že tretji predstavnik tega spletnega DIY fenomena, ki v polju javne domene in s prostodušnim hekanjem vsakdanjega življenja postavlja nove smernice razvoja popularne kulture, Evan Roth. Drugi, James Powderly, se je v začetku lanskega leta v Tobačni 001 predstavil s projektom Slikolizniki. Do takrat pa v duhu F.A.T. Laba: „Release fast, release often and with rap music!“ In naj živi Counter Strike!

Koliko betona je potrebnega za realizacijo mape dust, se še vedno sprašuje Tina Dolinšek.

Avtorji del
Institucije
Kraj dogajanja

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.