Slikanje glasbe
V današnji in poslednji Kulturni diagnozi letošnjega leta se bomo dotaknili snemanja videospotov v Sloveniji. K pogovoru smo povabili Ester Ivakič, filmsko režiserko in vizualno umetnico, ki se ob siceršnjem snemanju kratkih filmov ter pripravah na snemanje celovečernega filma priložnostno ukvarja tudi s snemanjem videospotov. Kot režiserka in scenaristka je ob boku režiserja in scenarista Matevža Jermana sodelovala pri izdelavi zloglasne, javnost polarizirajoče vizualne podlage za skladbo Tipi so pičke hip hop in trap kolektiva Smrt boga in otrok. Za koprski kvartet NoAir je posnela videospot z naslovom Igrá, s katerim se je prebila tudi v finale natečaja za najboljši domači videospot festivala Tresk #11. Za dvojec Bombyx Lori je prispevala videospota za dva štikla, in sicer Alien ter Dance; kot asistentka režije pa je ob boku Matevža Jermana sodelovala pri snemanju spota za komad BBY novomeške glasbene skupine MRFY.
Ester Ivakič je diplomirala na Visoki šoli za umetnost v Novi Gorici, magistrski študij pa nadaljevala na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo na Univerzi v Ljubljani. Ob sicer bolj klasično strukturiranem magistrskem študiju se ji je ponudila priložnost sodelovanja pri snemanju njenega prvega videospota.
V Sloveniji finančna sredstva za snemanje videospotov, ki dandanes kraljujejo na spletnem gigantu Youtube, v največji meri prispevajo glasbene založbe ali avtorji glasbe sami. Ob manjših sredstvih za vizualno promocijo morajo biti glasbeniki in avtorji videospotov pripravljeni na številne kompromise.
Ester Ivakič je pri izdelavi videospotov sodelovala tudi s produkcijsko hišo, Filmskim društvom Temporama. Pri naslednjem, nekoliko manjšem projektu se bo snemanja lotila z manjšo zasedbo s kolegico Anne Tassel, ki bo prevzela vlogo direktorice fotografije.
V Sloveniji videospote snema zlasti krog filmskih ustvarjalcev in vizualnih umetnikov, pri čemer tovrstno udejstvovanje vsaj po izkušnji naše sogovornice spada zlasti v obstransko dejavnost.
Pri izdelavi videospotov, podobno kot pri filmih, sodeluje veliko število različno izbrušenih posameznikov. Priprave pa poleg zarisa scenarija, nabora direktorjev fotografije, produkcije, igralcev, snemanja, montaže in postprodukcije zajemajo tudi izbiro lokacije snemanja.
Ester Ivakič meni, da glasbe sicer ni nujno podpreti z vizualno podobo, čeravno sama ob videospotih doživi drugačno vizualno interpretacijo glasbe, ki jo uspe navdušiti in inspirirati.
Promocijski vrednosti videospotov sicer ne gre oporekati. Na spletnem gigantu Youtube, kamor se je iz MTV-ja z vzponom medmrežja premestilo težišče predvajanja videospotov, kraljuje zlasti glasba, ki je podprta z vizualno podlago. Vseeno naj bi ta po besedah Janeza Janše tudi v slovenskem prostoru občasno vendarle uspela preseči piarovstvo in štiklu odstreti novo dimenzijo.
Foto: Ostrenjepogleda
Dodaj komentar
Komentiraj