Madžarski fotografi, slovenski miti in Plošča
Na Balassijevem inštitutu v Ljubljani bo potekala otvoritev fotografske razstave Balázsa Deima. Gre za mladega madžarskega umetnika, ki je leta 2013 diplomiral iz fotografije na Univerzi Kaposvár. Pred dvema letoma se je s članstvom v tako imenovanem Društvu madžarskih fotografov pridružil največjim sodobnim madžarskim umetnikom na področju fotografije. Trenutno živi in ustvarja v Budimpešti, razstavlja pa po vsem svetu.
Fotografska serija, ki bo razstavljena v Ljubljani, sodi med Deimova najnovejša dela. Naslovljena je Vesolje, saj avtor ustvarja podobe vesoljskega potovanja na podlagi vsakdanjih predmetov. Deim stremi po revitalizaciji banalne realnosti, ki se v naši vsakdanji interakciji vselej prepleta z domišljijo in osebnimi spomini. Nekaj več o razstavi nam je zaupala kustosinja Špela Pipan:
V Vodnikovi domačiji se danes odpira razstava ilustratorke Maje Poljanc. Na ogled bo njeno magistrsko delo, za katero je umetnica prejela Prešernovo nagrado ALUO in posebno pohvalo žirije na 13. Slovenskem bienalu ilustracije. Njen projekt je naslovljen Encyclopedia Mythologica Slovenica – gre za prvo vizualno enciklopedijo slovenskih bajeslovnih bitij, ki jo sestavlja preko 100 različnih ilustracij. Nekaj o ideji za svojim projektom nam je povedala Poljanc:
Avtorica nam je podala še nekaj informacij o nastajanju in sestavi svojega projekta:
V Vodnikovi domačiji bo razstavljenih več kot 40 del iz avtoričine zbirke. Otvoritev razstave bo popestrila pripovedovalka Špela Frlic, ki bo predstavila eno izmed temačnejših zgodb slovenskega bajeslovja. 29. 6. pa se lahko udeležite tudi vodenega ogleda z avtorico ilustracij, na katerem boste izvedeli nekaj več o posameznih upodobljenih bitjih.
Galerija Kamera v Kinu šiška bo razstavljala instalacijo Staša Vrenka, ki nosi ime Plošča. Vrenko trenutno zaključuje magistrski študij kiparstva na ALUO-ju v Ljubljani. Ukvarja se z interdisciplinarno umetniško prakso, skozi katero si prizadeva odkriti medijsko specifiko raznih materialov. V svojih delih pogosto raziskuje razsežnost zvoka, poleg tega pa eksperimentira tudi s terenskim snemanjem in kinestetiko.
Nepresenetljivo boste na razstavi, naslovljeni Plošča, videli ploščasti objekt, za katerega vemo, da je aluminijasti odlitek razgibanih betonskih tal. Tekstura aluminijaste plošče se bo prek sistema vzvodov, jermenov, laserja in ogledala prenašala na steno, kjer bo prikazana v slogu, podobnem vektorski grafiki.
Idejo za Vrenkovim projektom je natančneje opredelila Maja Burja v svoji spremni besedi k razstavi:
“Nastala grafična vizualizacija spominja na digitalno podobo, a je proizvedena povsem mehansko. Ustvarjene sledi omogočajo prevajanje materialnosti v vrsto zvočnega ali vidnega zapisa, ki uhaja simbolizaciji. Dobimo nekodificirane vrednosti, ki so pravzaprav materialna osnova vseh vrst elektronskih in digitalnih medijev, ki so običajno razumljeni kot povsem nematerialni sistemi.”
Kulturne novice je pripravil Arne.
Dodaj komentar
Komentiraj