Skozi zajčji golaž
27. oktober je v Unescovem koledarju zapisan avdiovizualni dediščini, ki ga bodo danes, 30. oktobra, ob 18. uri, obeležili v Slovenski kinoteki. Arhiv videov in novomedijske umetnosti Postaja DIVA/SCCA – Ljubljana se letos povezuje z Neuer Berliner Kunstverein Video Forum, ki velja za enega izmed najstarejših video arhivov na svetu in deluje že od leta 1972. Arhiv danes hrani že več kot 1600 filmov. Letošnji program je kurirala kuratorka in direktorica Video Foruma Kathrin Becker.
Kathrin Becker je nocojšnji programski izbor poimenovala Od najdenih posnetkov do ponovne uprizoritve, skozi katerega se prikazujejo različne apropriacijske prakse video umetnosti od sedemdesetih let prejšnjega stoletja dalje. V program je Becker vključila najdene avdiovizualne posnetke, videe, ki naslavljajo vzpostavitev razmerij z množičnimi mediji in televizijo, videe, ki se ukvarjajo z arhivskim filmskim gradivom, s ponovno uporabo in uprizarjanjem lastnih preteklih del, ter videe, ki prevprašujejo zgodovino in mitologijo video umetnosti.
Danes, prav tako ob 18. uri, se bo v Parku Tivoli, natančneje na zelenici pri Čolnarni, zgodila t. i. umetniška intervencija v javnem prostoru, poimenovana Freiraum. Projekt mreže Goethe Institutov in partnerskih institucij je mednarodno naravnan in raziskuje vprašanje javnega prostora ter pojmovanja svobode v evropskih mestih. Pojem svobode, ki ga nagovarja projekt v Parku Tivoli, sta v dialogu s kuratorjem Miho Kelemino in kuratorko Hano Ostan Ožbolt zasnovala francoski umetnik Edouardo Burgeat in Boris Beja iz domačih logov. Umetnika sta za izhodišče svojih umetniških intervencij so far, so good in Fresh pain izbrala simbola zid in opazovalnico, ki jasno opozarjata na fizično in mentalno zapiranje oziroma ograjevanje držav in družbe.
Naslednja postaja današnjih kulturnih novic se nahaja v prostorih Nove Pošte, kjer bo danes premierno uprizorjeno dramsko besedilo Vse se je začelo z golažem iz zajčkov radijske sodelavke Varje Hrvatin. O eksperimentalni formi besedila nam je več povedala avtorica sama.
Kaj odpirajo eksperimentalna dramska besedila? Ponovno Varja Hrvatin.
Besedilo je nastajalo na lanskih delavnicah dramskega pisanja Vzkrik, ki ga tudi letos organizira KUD Krik. Besedilo v svoji eksperimentalno zasnovani formi postavlja pred izziv samo uprizoritev v režiji Eve Kokalj, ki bo od gledalca zahtevala pametni telefon s polno baterijo, povezavo do svetovnega spleta, naloženo aplikacijo za odčitavanje QR kode in slušalke. Uprizoritev je nastala v produkciji KUD Krik v koprodukciji z JSKD-jem in v sodelovanju s Slovenskim mladinskim gledališčem ter Zavodom Maska.
Na jutrišnji, praznični četrtek, ako se danes ne utegnete spustiti skozi zajčji golaž, se lahko v tega spustite tudi jutri, ko bo premieri sledila ponovitev, to pa bo pospremila okrogla miza z naslovom Neodvisnost bralne uprizoritve. Jernej Potočan se bo z gosti Blažem Lukanom, Saško Rakef, Janezom Janšo in Evo Kokalj pogovarjal o različnih formatih bralne uprizoritve in o avtonomnosti njenega žanra. Več o zasnovi okrogle mize nam je povedal Jernej Potočan.
Za konec sta nam o več o potencialu bralne uprizoritve povedala Jernej Potočan in režiserka Eva Kokalj.
Z zajčki brez golaža je skakljala Kaja
Dodaj komentar
Komentiraj