Kam pa kam?
Glasba
Krater, Ljubljana, ob 15.00: Niansa Exploratorium #003 (benefit dogodek za Palestino): Kikiriki, Two Round Robins, Umdhlebi, D.U.F., Nalax Temus, Andrej Kobal, Kathron, Kandela Solver
Medtem ko se zbiramo v Kraterju, da bi mirno poslušali, apartheidska država Izrael izvaja politiko kolektivnega stradanja palestinskega ljudstva v Gazi. Ta premišljena strategija genocida, ki jo dodatno omogočata zahodna podpora in korporativni dobiček, zahteva naš neomajni odpor.
V solidarnosti z vsemi zatiranimi ljudstvi po vsem svetu verjamemo, da morajo biti ustvarjalni prostori tudi prostori upora. Umetnost mora biti jezik kljubovanja molku in sokrivdi.
Z zbiranjem, da bi poslušali, gradimo kolektivno moč. Zato bo 100 % VSTOPNIŠKIH PRISPEVKOV z vseh treh dogodkov Exploratorium to jesen poslanih v GAZA SOUP KITCHEN, palestinsko vodeno lokalno pobudo, ki si prizadeva za prehransko suverenost in prehranjevanje svoje skupnosti v spoprijemanju z izraelsko umetno ustvarjeno lakoto in hladnokrvnim genocidom. Z udeležbo v Kraterju neposredno vplivate na stvari. Vaš prispevek ni namenjen le zvoku, temveč preživljanju in kolektivnemu uporu.
KIKIRIKI
drone, electronica, noise, abstract
TWO ROUND ROBINS
ambient, drone, electroacoustic, processed violin
UMDHLEBI
electroacoustic, experimental, brokenbeats, found sounds
D.U.F.
brokenbeats, electronica, experimental, idm, dub
NALAX TEMUS
drone, ambient techno, acid techno, electro
ANDREJ KOBAL
experimental, electronica, abstract, idm
+++
KATHRON (dj)
ambient, experimental, idm, electronica
KANDELA SOLVER (vj)
live visuals, projection mapping
* Priporočen prispevek: 10–15 €
1912 Trnovo, ob 18.00: Festival 1912 Trnovo: Kurirani jam
Zadnji festivalski dan!
Kurirani jam so:
Uroš Jezdič | Marek Fakuč | Katja Stare | Rok Zalokar | Anton Lorenzutti | Gašper Letonja | Lev Honsić | Timi Vremec | Andrej Boštjančič-Ruda | David Kobe | Aleš Mačkovšek | Leon Z. Slabe
* Vstopnice za danes: 19 €
Jalla Jalla, ob 20.00: Kellner
Green Crack so nastop odpovedali.
Kellner so hardcore punk bend iz Prage. Inspiracijo črpajo predvsem iz new wave hardcore punk bendov, kot so The Flex, Bootlicker in Spy.
V glavnem lep zaključek tedna!
* Vstopnina: donacije
Poljanska cesta, Ljubljana, od 10.00 do 22.00: Poljanskafest III: Janez Škof, Boštjan Narat x Izar Lunaček
To nedeljo bo na Poljanski cesti že tretje leto zapored ulična zabava! Cesta bo zaprta od desete zjutraj do desete zvečer, vmes pa se bodo na njej zvrstile delavnice za otroke, pogovori in koncerti, tačas ko vas bodo lokalne oštarije pridno futrale in pojile, da ne omagate. Pridite, luštno bo!
Natančen program:
10.h: zaprtje ceste in odprtje festivala
10.–14.h: otroška delavnica izdelave senčnikov by Creative Cables
12.h: risanje in branje stripov pred striparno Stripolis
15.00: Patricija Maličev in arhitektka Danica Sretenović govorita o beograjskih študentskih protestih in urbanistični viziji Ljubljane.
16.30: koncert hišnega benda Gimnazije Poljane: lani so zažgali do konca!
18.00: Patricija Maličev in novinar Boštjan Videmšek o Palestini in Gazi, Izraelu in o vsem, česar EU in preostali svet ne naredita, da bi se genocid nehal.
19.00: zaključna filozofska klopca, kjer bodo Bara Kolenc, Boštjan Narat, Gregor Medved, Matjaž Ličer in Izar Lunaček z vami debatirali o življenju, vesolju in sploh vsem.
20.00: Risani koncert Boštjana Narata in Izarja Lunačka. Narat brenka in poje avtorske komade, Izar riše.
21.00: Janez Škof na harmoniki in pesmijo na ustnah.
Vmes pa bo na ograji ob Gimnaziji Poljane na ogled manjša razstava slik Mije Ratoša Rigler, za hrano in pijačo pa bodo skrbeli pekarni Brot in Malo drugače ter Tinca bar!
Čez mejo:
Klub Močvara, Zagreb, Hrvaška, ob 19.30: Kačis, Ava Trio feat. Aron Horvath
AVA Trio je bil ustanovljen pred natanko 10 leti v Amsterdamu, vendar v skupini ni nizozemskih glasbenikov. Amsterdam je bil ravno kraj, kjer sta se Italijana Giuseppe Doronzo (baritonski saksofon, dude, flavta) in Pino Basile (tamburello, boben, cupafon) srečala s turškim glasbenikom Esatom Ekincioglujem (kontrabas, tolkala). Po nekaj skupnih jam sessionih sta ugotovila, da jima je všeč podobna glasba, in tako se je začela zgodba o AVA Triu.
AVA Trio prihaja v Močvaro v kombinaciji z madžarskim cimbalistom Aronom Horvathom. Z njim sta prvič nastopila lani na Jazzfestu v Budimpešti in, kot pravita, sta se sprva ujela, zato se je logično zanetila ideja o nadaljnjem sodelovanju. AVA Trio in Aron Horvath prihajata v Močvaro, da nas popeljeta na čarobno etno-jazz potovanje…
Kačis je akustični minimalizem edinstvenih ponavljajočih se pokrajin, kjer se glasovi množijo, ločujejo in združujejo v eno, a ne edino reko, ki vas ponese v neskončnost žičnih prerij. Tea Vidmar, Ana Kravanja in Samo Kutin se že več kot desetletje posvečajo glasbeni improvizaciji in akustični eksperimentalni glasbi ter so aktivni v različnih skupinah, od Širom do The Balkan Experience of Song and Ritual. Po več srečanjih na improvizacijskih glasbenih srečanjih sta Ana in Tea začeli raziskovati svoje glasove in našli strast v a cappella petju v duetu, pri čemer so uporabljali različne vokalne tehnike in ponavljajoče se vzorce. Nekateri od teh vzorcev nosijo potencial za ustvarjanje fenomena »tretjega glasu«. Samo se jima je pridružil z množico ročno izdelanih in tradicionalnih instrumentov in rodil se je trio Kačis. Njihova glasba očara z obsežno pokrajino ponavljajočih se glasov in zvokov, v kateri je enostavno izgubiti občutek za čas in prostor.
* Vstopnice: 16 €
Odri in podobno
PLAC je še odprt.
Jalla Jalla, od 15.00 do 18.00: delavnica kovanja
Brutal Sunday: Vsako nedeljo se lahko preizkusiš v kovanju. Za vso opremo in material poskrbimo mi. Pri kovanju bo za varno delo in ustvarjanje poskrbel naš Črt.
ŠD Tabor, ob 20.00: BETON LTD.: ICH KANN NICHT ANDERS
Ich kann nicht anders posede publiko v voajeristično neposredno bližino razdejane scenografije, ki govori o apokaliptičnosti, začasnosti, zasilnem bivanju. Vendar ne gre za svet popolnega umika, temveč skrivališče, skozi katerega razpoke do navidez izoliranih performerjev prihaja zunanja družba polna ksenofobije, terorizma in ponavljajočih se kriz. Te razpoke so v samih performerjih, relativno uglednih članih sodobne družbe, iz katerih v okoliščinah izolacijo vzklijejo prav te male perverzije; zaprtost, fašizem, seksizem, narcisoidnost, mizantropija … Ne glede na to, kako izvzeti mislijo, da so, sebi in gledalcem dokazujejo ravno nasprotno.
Fragmentarni kosi predstave nihajo med resnimi političnimi temami, apokaliptično krizo in filozofskimi vprašanji ter zdrsi v vsakdanje banalnosti umivanja, prehranjevanja in obrekovanja. Preigravajo različne citate, si jih izposojajo, ubesedujejo in lepijo v skupen kontekst, da bi lahko izrazili sebe, povedali nekaj, kar bi preseglo banalnost njihovih življenj. Citatnost pripelje tako daleč, da se prevesi v metodo, ki skladno z besedami nemškega literarnega kritika Marcela Reich-Ranickega »besede, besede, besede«, postane temeljni način podajanja sporočila. Nenazadnje citat Martina Luthra preide v naslov. Vse to, da bi zmogli prikazati temeljno nemoč posameznika, najti jasno in smiselno pozicijo delovanja v parcialnem postmodernističnem svetu.
* Vstopnina: 10 € / 7 €
Stara mestna elektrarna, ob 20.00: Kolektiv Igralke in Rajna Racz: MAME
To ni predstava o materinstvu. To je predstava o odločitvi glede materinstva.
Avtorice iz Kolektiva Igralke so v (srednjih) tridesetih in čutijo, da se jim izteka čas za odločitev glede materinstva. Čutijo, da so prva generacija žensk v svojih družinah, ki imajo resnično svobodo izbire glede tega vprašanja; so finančno neodvisne za razliko od svojih babic, ni pa več samoumevno, da postanejo mame, kot je bilo pri generaciji njihovih mater. Začetna točka so bile lastne izkušnje, nakar so temo raziskovale v umetnosti, teoriji in zgodovini, vendar so se za najvrednejšo literaturo izkazali intervjuji, ki so jih za to predstavo naredile z vrsto žensk, ki so se odzvale na javni poziv.
Medtem ko so poslušale perspektive mater, žensk, ki so se odločile, da ne bodo imele otrok, tistih, ki jih ne morejo imeti, in tistih neodločnih, se je tema odločitve glede materinstva kazala za vedno večjo, vse manj pregledno in večno, tako da se je avtoricam zazdelo, da si zasluži ne le predstave, temveč muzej. Zato bo – dokler takšen trajen muzej ne obstaja – ta predstava skozi izpovedi, gib, glasbo in likovnost oživela imaginarni muzej (ne)materinstva, sestavljen iz pogosto nevidnih izkušenj in zgodb, ki so obenem intimne, družbene in mitske.
* Vstopnina: 10 € / 7 €
Španski borci, Mala dvorana, ob 20.00: Tik pred koncem
Plesna predstava Tik pred koncem plesalca in koreografa Luke Ostreža je osnovana na raziskavi gibalnega tika, ki plesalca spremlja že od rojstva. Vsaj v njegovem vsakdanjem življenju – ko pleše, tik izgine.
A to ni zgodba o patologiji. Niti ni zgodba, v kateri protagonist na koncu sprejme samega sebe, mi pa mu ob tem ploskamo. Ne iščemo vzrokov za tik ali pa pogojev, pod katerimi tik izgine. Ta zgodba nima konca, le uperjena je v brezno konca, ki nas vse straši.
Plesalec, zaprt v eksperimentalnem laboratoriju, v nekakšnem sartrovskem peklu, je hkrati objekt znanosti in umetnosti. Znanost, ki postavlja norme, meri njegove tike in jih poskuša minimalizirati. Prigovarja mu, naj se reši svojih »napak« in končno postane »normalen«.
Tike sčasoma transformira v svoje ustvarjalne podaljške.
A v trenutku, ko avtor preseže »normalnost«, ga priklenejo naši željni pogledi, ki si kljub podrejanju zakonom družbene normativnosti želijo občasne drugačnosti in nenavadnosti. Ujet med dvema telesoma, vsakdanjim in performativnim, ter obtežen s kopico pogledov, plesalec postane umetniški objekt.
Predstava ne poskuša biti biografska in izpovedna, ampak raziskuje pogoje, pod katerimi je v ponavljanje mogoče uvesti razliko. V dialogu z glasbenikom Luko Uršičem, ki v povratni zanki zvočno materializira njegove gibe, se plesalec spogleduje s katastrofično postindustrijsko modernostjo, v kateri si ne znamo predstavljati niti konca niti novega začetka.
* Vstopnice: 10 €
Kino
Lutkovno gledališče Maribor, ves dan: 14. Mednarodni festival dokumentarnega filma DOKUDOC
10:00, Lutkovno gledališče Maribor, Velika dvorana: Praslovan
r. Slobodan Maksimović, Slovenija, Hrvaška, 2024, 112' 20''
13:00, Lutkovno gledališče Maribor, Velika dvorana: V tišini življenja
r. Nina Blažin, Slovenija, 2024, 88'
15:00, Lutkovno gledališče Maribor, Velika dvorana: Glasba za vojaški udar / Soundtrack to a Coup d'Etat
r. Johan Grimonprez, Belgija, Nizozemska, Francija, 2024, 150'
18:00, Lutkovno gledališče Maribor, Velika dvorana: DOKUMENTARNO IME
20:00, Lutkovno gledališče Maribor, Velika dvorana: Cent'anni
r. Maja Doroteja Prelog, Slovenija, Italija, Poljska, Srbija, Avstrija, 2023, 86'
Kinodvor
15:10 / Dvorana: Super Čarli (Super-Charlie)
Jon Holmberg / Švedska, Danska / 2024 / 80 min / sinhronizirano / 6+
Vsakdo med nami ima svoje sanje in supermoči, tudi Vili in njegov mali bratec Čarli, vendar smo uspešni samo, če sodelujemo in delujemo kot ekipa. Film je priredba knjige znane avtorice kriminalk Camille Läckberg.
15:50 / Mala dvorana: Poletne počitnice
Petra Seliškar / Slovenija, Severna Makedonija, Francija / 2025 / 54 min / makedonščina, albanščina / 10+
Pastirček preživlja poletja visoko v gorah skupaj s svojimi pasjimi prijatelji šarplaninci.
17:00 / Dvorana: Modrost sreče (Wisdom of Happiness)
Barbara Miller, Philip Delaquis / Švica / 2024 / 90 min / angleščina
Dalajlama ob svoji devetdesetletnici z nami deli brezčasne modrosti o doseganju notranjega miru in sreče ter nam ponuja praktične nasvete za spopadanje z izzivi 21. stoletja. Film je produciral Richard Gere.
17:45 in 20.15 / Mala dvorana: Fiume o morte!
Igor Bezinović / Hrvaška, Italija, Slovenija / 2025 / 112 min / hrvaščina, italijanščina
Igriva in duhovita rekonstrukcija nenavadne epizode v zgodovini Reke, ko jo je leta 1919 za dobro leto zasedel razvpiti poet in protofašist Gabriele D’Annunzio. Dobitnik glavne nagrade na festivalu v Rotterdamu in nepričakovani hit hrvaških neodvisnih kinematografov.
19:00 / Dvorana: Bulvar somraka (Sunset Boulevard)
Billy Wilder / ZDA / 1950 / 110 min / angleščina
Ob 75-letnici filma.
»Perverzna absurdnost ameriškega sna in mita o drugi priložnosti se v Wilderjevem Bulvarju somraka pikantno poigra z Joejem Gillisom (William Holden), nekdanjim reporterjem, zdaj holivudskim scenaristom /…/.« – Marcel Štefančič, jr.
21:30 / Dvorana: Seks (Sex)
Dag Johan Haugerud / Norveška / 2024 / 118 min / norveščina
V prvem delu ohlapno povezane trilogije norveškega režiserja Daga Johana Haugeruda (Seks, Ljubezen, Sanje) intimni pogovor med dvema moškima sproži duhovit in osvežujoče odkrit premislek o spolnosti in spolnih vlogah v sodobni družbi.
Kinoteka
Dvorana Silvana Furlana, ob 17.00: Kekec
Režija: Jože Gale | Država: Slovenija (Jugoslavija) | Leto: 1951
V idilični vasi sredi slovenskih gora živi deček z imenom Kekec (Matija Barl). Na gori pa na nasprotnih straneh brezna živita zeliščar Kosobrin (Frane Milčinski) in divji lovec Bedanec (France Presetnik), ki mu služi deklica Mojca (Zdenka Logar). Mojca Kosobrinu potoži nad svojim težkim življenjem in starček jo vzame k sebi, čeprav se hudo boji Bedanca. Ta ga res ujame in priveže k drevesu. Toda pogumni Kekec se Bedanca ne boji. S pogumom in pretkanostjo osvobodi ujetnika in prisili Bedanca, da te kraje za vedno zapusti.
Dvorana Silvana Furlana, ob 19.00: Nočni metulj
Izvirni naslov: Noční motýl | Režija: František Čap | Država: Češkoslovaška | Leto: 1941
Marta Dekasová (Hana Vitova) je guvernanta pri petični družini iz majhnega mesta z veliko vojašnico. Oficirji, zlasti poročnik Kala, Marti neutrudno dvorijo, ona pa je zaljubljena v mrkega poročnika Vargo. Varga je poročen in ljubi svojo ženo, igralko Heleno, zato zavrne Martino ljubezen. Nesrečna Marta se potolaži v strastnem objemu poročnika Kale in za kazen izgubi službo guvernante. Vanjo se nato zagleda mladi študent Michel, vendar Marta še vedno hrepeni po Vargi. Socialna ljubezenska melodrama, umeščena na konec 19. stoletja in skoraj v celoti posneta v studiu, priča o režiserju na vrhuncu ustvarjalnih moči. Suvereno vodenje igralcev, izjemen občutek za kompozicijo, ekspresivna osvetljava prizorov in elegantna scenografija se zlijejo v brezšivno celoto, ki poslej velja za enkraten režijski prijem Františka Čapa.
//
Dodaj komentar
Komentiraj