7. 2. 2017 – 16.30

Predstavljajte si... radio!

!!!

Metelkova:

 

A-Infoshop ob 19:00: Veganska večerja

Veganska večerja tudi tokrat bo!

 

Gala hala ob 20:00: Društvo KAPA in Dirty Skunks predstavljata: Touché Amoré (Burbank, CA, ZDA; post-hardcore) predskupini: Angel Du$t (Baltimore, MD, ZDA; hardcore-punk) in Swain Vstopnina: 18,00 € v predprodaji, 22,00 € na dan koncerta Predprodaja: Eventim SI, On Parole, Gala hala, Trgovina Truga in Orto Bar

 

Jalla Jalla ob 20:20: Vabljeni na otvoritev razstave vizualno-zvočne artistke Veronike N. Cabesten. Tokrat nas bo avtorica s črno-belo risbo popeljala v skrite divje barvite kotičke človeške psihe.

 

Glasba izven:

 

Modri salon Grand hotela Union ob 19:30: Zvoki mladih v Unionu

Maja Horvat, violina
Craig White, klavir
Izak Hudnik, violončelo
Tim Jančar, klavir

Spored:
Jean Sibelius: Mazurka op. 81, št. 1
Claude Debussy: Sonata za violino in klavir v g-molu, L 140
Astor Piazolla: Histoire du Tango (Bordel 1900, Cafe 1930)
Ludwig van Beethoven: Sedem variacij na temo 'Bei Männern, welche Liebe fühlen', WoO 46
Dmitrij Šostakovič: Sonata za violončelo in klavir v d-molu, op. 40

Maja Horvat je mlada, nadarjena violinistka, ki od oktobra 2015 živi in študira v Londonu na Royal College of Music. Odlikujeta jo muzikalnost, tehnične spretnosti, marljivost in predanost svojemu talentu. Je dobitnica številnih nagrad in priznanj. Glasbeno pot je začela s sedmimi leti v Glasbeni šoli Jesenice pri učitelju violine Bojanu Rističu in jo nadaljevala pri prof. Blanki Piotrovski, kjer je tudi zaključila nižjo glasbeno šolo. Kot učenka Glasbene šole Jesenice je gostovala v Nemčiji, na Češkem, Hrvaškem, v Avstriji, Italiji in v mnogih krajih po Sloveniji. Kot devetletna deklica je navdušila občinstvo s koncertom v Nagoldu v Nemčiji.  Maturirala je na Konservatoriju za glasbo in balet v Ljubljani pri prof. Volodji Balžalorskem. Kot članica orkestra je nastopila z Mladinskim simfoničnim orkestrom Leibnitz, s Filharmoničnim orkestrom RCM, Simfoničnim orkestrom RCM in z Mednarodnim orkestrom Ljubljana. V zadnjem letniku srednje šole je bila koncertna mojstrica Simfoničnega orkestra Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana. Kot solistka je nastopila s Komornim orkestrom Slovenske filharmonije, Simfoničnim orkestrom KGBL in Komornim orkestrom Mladi ljubljanski solisti. Svoje glasbeno znanje izpopolnjuje na mojstrskih tečajih pri priznanih violinskih pedagogih, kot so Saewon Suh, Vasilij Meljnikov, Tatjana  Balašova, Daniel Rowland, Igor Ozim, Wonji Kim Ozim in Ivry Gitlis. Maja je članica Kulturnega društva DO RE MI, prejemnica štipendije The Big Give Award, prejemnica finančnih sredstev po izboru komisije v projektu Mladi upi zavoda Zavarovalnice Triglav za družbeno odgovorne aktivnosti Vse bo v redu in prejemnica finančnih sredstev Rotary kluba Bled v sodelovanju z Imago Sloveniae.

Craig White je diplomiral leta 2005 na St Catherine's College v Oxfordu. Podiplomski študij je nadaljeval na Royal Academy of Music, kjer se je izobraževal za korepetitorja pri prof. Michaelu Dusseku in Diani Ketler. Že takrat je bil na Royal College of Music zaposlen kot junior fellow korepetitor, zdaj je pomočnik na Royal Academy of Music. Kot korepetitor je nastopal v Wigmore Hall leta 2010 z oboistom Jamesom Turnbullom, leta 2011 je sopranistko Eriko Colon spremljal na turneji na Japonskem, kot dirigent pa je vodil London Youth Opera orkester v operi Čarobna piščal. Leta 2012 je prejel nagrado kot korepetitor na stoletnem Kathleen Ferrier Awards za svoje korepetiranje pa je prejel tudi številne druge nagrade na tekmovanjih, kot so Thelma King Awards, Great Elm Vocal Awards in AESS Finals. Leta 2013/14 je sodeloval s čelistom Hansom Nygaardom in čelistko Hélène Dautry, pojavil se je na festivalu Britten Days v Kölnu in igral na Kronberg Academy in Aix-en-Provence Académie, kjer je sodeloval z umetniki, kot so Dame Kiri te Kanawa, Waltraud Meier in Donald Weielrstein. Leta 2015 je imel z rusko violinistko Adelio Myslovo turnejo po Združenem kraljestvu, pojavil se je na odru s sopranistko Eleanor Dennis na televizijskem programu The Joy of Mozart in igral na Radiu 3 z violinistko Aisho Syed. Redno sodeluje z razredom Garyja Hoffmana v Bruslju in korepetira na mojstrskih tečajih Schiermonnikoog Kamermuziek, vsako leto pa igra na Holland Music Ssesions. Priljubljeni korepetitior inštrumetalistov in pevcev je leto 2015 preživel v Berlinu, kjer je deloval v Kölnu na Hochschule für Musik und Tanz. Od septembra 2016 je kot korepetitor zaposlen na Royal College of Music v Londonu.

* * *

Izak Hudnik (rojen 1997) se je začel učiti violončelo pri sedmih letih v razredu prof. Igorja Mitroviča, pri njem je tudi maturiral na Konservatoriju za glasbo in balet v Ljubljani. S prvimi nagradami na državnih in  mednarodnih tekmovanjih si je prislužil vrsto nastopov doma in v tujini (Liezen, Poreč, Svirel, Trst, Gorica). Kot solist je nastopil z Orkestrom slovenske vojske, s Komornim godalnim orkestrom Slovenske filharmonije, s Simfoničnim orkestrom RTV Slovenija, Slovenske filharmonije in Akademije za glasbo v Ljubljani. Večkrat je nastopil v koncertnih ciklih Glasbene mladine ljubljanske. Izpopolnjeval se je na seminarjih pri D. Grigorjanu, J. Arpu, D. Đorđeviću, M. Ostertagu, R. Nagyju, R. Latzku, T. Thedéenu, P. Mullerju, C. Polteri in H. Schiffu. Udeležil se je tudi seminarja Dunajskih filharmonikov v Trenti ter z godalnim kvartetom nastopil v Musikvereinu. Je član Ljubljanskih solistov in klaviskega tria Ad hoc. Po zaključeni gimnaziji nadaljuje študij filozofije na Univerzi v Ljubljani in violončela pri prof. Milošu Mlejniku ter se izpopolnjuje pri prof. Reinhardu Latzku na Dunaju. Od leta 2013 je štipendist Mestne občine Ljubljana. Letos je dobitnik Prešernove nagrade Akademije za glasbo v Ljubljani.

Tim Jančar je študent podiplomskega študija klavirja na Akademiji za glasbo v Ljubljani pri prof. Tatjani Ognjanovič. Med študijem se je udeležil več državnih in mednarodnih tekmovanj: na državnih tekmovanjih TEMSIG 2010 in 2016 je dosegel tretje in prvo mesto ter zlati plaketi, osvojil je prvo mesto in prvo nagrado na mednarodnem tekmovanju Citta di Gorizia ter priznanje za najboljšo izvedbo slovenske skladbe na mednarodnem tekmovanju Aci Bertoncelj. Leta 2015 in 2016 je sodeloval s Simfoničnim orkestrom RTV Slovenija, maja 2016 je s samostojnim recitalom nastopil v okviru cikla Piano forte – the next generation na Dunaju.

Brez vstopnine

 

Prulček Bar od 20:00: Jazz Jam - Noreia

Irska tradicionalna glasba, na ne vedno tradicionalen način! / Irish tradicional music, not always in a tradicional way!

Noreia je štiričlanska zasedba, ki preigrava tradicionalne Irske (več ali manj), Škotske in Bretonske pesmi na ne tako tradicionalen način. Kombinacija irske živahnosti in keltske zasanjanosti vas v pivsko prazničnem razpoloženju zagotovo ne bo pustila hladnih!

Anej Ivanuša - tin whistles, wooden flute, galician pipes, voice
Ana Novak - violin, voice
Gašper Šinkovec - guitar, accordion, voice
Stanči Škarja - double bass

Brez vstopnine

 

Hostel Celica ob 21:00: Sozvočja sveta - Tantadruj

Boštjan Soklič - kitara, glas

Aleš Hadalin - vokal, flavta, orglice

Mateja Blaznik - kitara, glas

Andrej Tomazin - tolkala

Sledil bo Celični Etno jam.

Brez vstopnine

 

SOHO Ljubljana ob 21:00: Jani Šepetavec AT - LASTic trio

Novogoriški saksofonist Jani Šepetavec je po opravljenem šolanju na jazz oddelku Srednje glasbene in baletne šole v Ljubljani svoj študij nadaljeval na Jazz Institut Kunstuniversität v Gradcu v Avstriji, kjer se je uril v razredu profesorja Karlheinza Miklina in tudi uspešno magistriral. Kot glasbenik se je udeleževal mojstrskih tečajev z vrhunskimi mentorji (Don Menza, Dave Liebman, Jerry Bergonzi), piše glasbo za različne projekte in ustvarja svoje skladbe. Ko multi-inštrumentalist redno sodeluje s priznanimi slovenskimi glasbeniki.

Tokrat bo večer popestril s funky-jazz kompozicijami legendarnega saksofonista Joshua Redmana, ter z nekaj avtorskimi skladbami. Na odru se mu bosta pridružila Anže Vrabec, (klaviature-hammond), ter Matjaž Skaza (bobni).

Vstopnina: 3

 

Klub K4, ob 23:00: Techno Oldies Goldies: Dojaja, Veztax, Ulix

Techno classics 80/90/00

Na februarski specialni medtedenski ediciji Štirkinega oldies goldies techno zasedanja bomo obrisali prah s starih dobrih techno plošč in obuji nostalgijo na tiste neke druge čase iz Celja, Velenja in Divače. Stalni ekipi se bo v bazenu pridružil Ulix, sicer krivec za marsikateri techno odlom od leta 1999 dalje. Na malem odru pa se obeta dolgo pričakovani comeback Miquea, ki bo z Nitzem in Softskinsonom kopal po starošolski house selekciji.

Music policy: Luke Slater, Joey Beltram, Fumiya Tanaka, Jeff Mills, Regis, James Ruskin, Surgeon, Robert Hood, Steve Stoll oz. Axis, Tresor, Downwards, Drumcode, Meta ...

- - - - -

Techno Oldies Goldies:
DOJAJA (Consumer Recreation, Niplodok, Kvalitat)
VEZTAX (Vezotonik)
ULIX (Synaptic)

Oldschool House:
MIQUE (Multipraktik)
NITZ & SOFTSKINSON (Synaptic, Sezam)

Vstopnina: Do 24.00 4EUR / po 24.00 6EUR

 

Trainstation SubArt, Kranj od 19:00: SsmKOSK, Staš Vrenko, Noč

Brez vstopnine

SsmKOSK
Leta 2012 nastali projekt SsmKOSK raziskuje tehnike rezanja in lepljenja različnega zvočnega materiala in z njimi povezane pojave zvočnih artefaktov. Pri tem je pojem "zvočni material" zastavljen kar najširše in lahko vključuje npr. programirane bobne, terenske posnetke, ukradene semple, klasične inštrumente (npr. kitare in saksofone), nadalje naprave z modificiranimi elektronskimi vezji, sintetične zvoke in govorjeno besedo. Čeprav se nastale kompozicije umeščajo na polje glasbenega, se postopek komponiranja giblje predvsem na polju raziskovanja lastnosti zvoka. Pri živih nastopih leži fokus na manipulacijah plejbeka, npr. skozi procesiranje celotnih kompozicij, plejbekanje z več različnih in/ali modificiranih naprav itn.

trsatskim stubama:
in the shadow of the alps:
o sesutih javnih kopališčih:
_________________________________________________

Staš Vrenko
Staš Vrenko na svojih zvočnih nastopih v živo raziskuje soočanja raznovrstnega materiala: terenski posnetki, segmenti improvizacij in eksperimentov, fragmenti banalnih zabeleženj.
Preko dela z zvoki, ki so po svoji naravi predvsem dokumentarni, izpostavi procese poslušanja in vzpostavljanja pomena.
Posnetke oblikuje z uporabo lastnih audio efektov, tape diktafonov, miksanja, tehnik ponovnega snemanja in predvajanja v živo, sequenciranja in drugih zvočno-prostorskih tehnik krojenj materiala.
Predvajanemu materialu se na mestih nastopa pridruži z instrumentom (modularni sintetizator, circuit bent Casio mt-260 mikrofonski feedback, preparirani victorian oscillator, tablica in telefon s custom Pure Data software orodjem, itd.).

Osončeno:
Klima:
_________________________________________________

Noč
Noč je psevdonim kranjskega "DIY-evca", ki se zaradi slednjega avtentično loteva black metala, vanj pa pogumno vnaša predpono "post" 21. stoletja. Deathmetalski kriki, šumeč hrup, ambientala, elektronika, celo zvoki narave, odeti v estetiko tranca – vse je zmleto v organski koktejl, ki se čuti pristno, "true". Impresivno je predvsem, kako brez zapomnljive koherence, pretirane inovative in nadpovprečnih kompozicij ustvari neopisljivo vzdušje, ob katerem poslušalec preprosto dojame sodobno "DIY" blackmetalsko sceno in del njene mitološkosti.

 

Layerjeva hiša, Kranj ob 20:00: Koncert Čompe

KONCERT JE RAZPRODAN!

 

Teater, odrske deske, gledališče, in...:

 

Lutkovno gledališče Ljubljana:

Oder pod zvezdami ob 17:00: Kdo je napravil Vidku srajčico, lutkovna predstava

Tankočutna predstava, nastala po pravljici Frana Levstika, oživlja eno najlepših dragotin iz domačega literarnega sporočila. Neko poletje si Videk strga svojo edino oblekico. Ker so doma revni, je to velik problem. Žalosten je in na pol nagec. Bo ..

Tankočutna predstava, nastala po pravljici Frana Levstika, oživlja eno najlepših dragotin iz domačega literarnega sporočila. Neko poletje si Videk strga svojo edino oblekico. Ker so doma revni, je to velik problem. Žalosten je in na pol nagec. Bo Videk s pomočjo ovčke, grma, pajka, raka in ptička končno dobil svojo novo srajčko?

Vstopnina: 5.00 €

 

SNG Drama:

Veliki oder ob 19:30: Antigona

"Iz modrih ust izvira slavni rek: kogar je bog udaril s slepoto, vidi večkrat dobro v tem, kar je zlo."

Antigona je poleg Kralja Ojdipa najpomembnejša med sedmimi ohranjenimi Sofoklovimi tragedijami, zmeraj znova in v vsakem zgodovinskem trenutku drugače vredna uprizarjanja. Tako rekoč večno jo delajo njeni dramski liki z naslovnim na čelu, klasična zgradba, vprašanja, ki jih postavlja, in odgovori, ki jih daje sama, še bolj pa tisti, ki jih poišče vsakokratna dramaturško-režijska postavitev: razmerje med napisanimi in nenapisanimi zakoni, obseg človekovih (tudi mrličevih) temeljnih pravic, moč argumenta in argument moči …

Antigona kot upornica demonstrira svojo osebno voljo nad državnim ukazom. Popolnoma se zaveda, kaj pomeni njeno dejanje in kaj tvega z njim. Je spodbuda za njeno dejanje res pravica mrtvega brata do pokopa? Če gre Antigoni samo za to, da opravi obred za umrlim bratom, da bo šla lahko njegova duša onkraj, zakaj izvede pokop dvakrat? Dejstvo, da opravi obred dvakrat, odpira druge možne interpretacije.
Kreontov argument, da Polinejk ne zasluži pokopa, ker je izdajalec, morda ni povsem prepričljiv, vendar tudi Antigonin argument, da je mrtve treba pokopati, ker to zahtevajo starodavni (božji) zakoni, vzbuja pomisleke. Verjetno gre za nekaj več kot pokop mrtveca ali posmrtno kazen. Živi so tisti, ki spoštujejo zakone ali jih ne spoštujejo. Pri tem je morda pomembnejše, kdo se mora komu podrediti. Čigavi zakoni so veljavni in kdo ima zadnjo besedo.
mala drama ob 20:00: Tarzan, komedija

Komedija o človeških in živalskih nraveh

V uprizoritvi so uporabljene pesmi iz zbirke Roka Vilčnika Zdravilo za Ano.
Glasbeni producent Blaž Celarec, glasbeniki Boštjan Narat (kitara, ukulela, melodika), Blaž Celarec (bobni) in Igor Matković (trobenta).

Tarzan in Jane v džungli − kaj neki bi se lahko dogajalo temu paradigmatičnemu ljubezenskemu paru, potem ko je uspešno premagal vse ovire na poti svoje ljubezni?
Na prvi pogled to, kar se dogaja tudi vsem drugim parom: drobni nesporazumi in nesoglasja, nekaj ljubosumja in morda celo malo naveličanosti, predvsem nad džunglo in neudobnimi razmerami za življenje. Ko se vmeša v igro uglajeni in svetovljanski Mike, je teren za razdor že pripravljen. A kot je to pogosto, gre tudi tukaj za več interesov. Mike očara Jane, ko ji požrtvovalno priskrbi civilizacijske dobrine, a to je samo njegova pot do zakladov, ki jih skriva pragozd. Dialog v igri je na prvi pogled lahkoten in spreten, izjemno zabaven; komika izhaja iz kombinacije tipiziranih likov in nepričakovanih situacij, v katere so postavljeni. A humor postaja vse bolj kritičen, igra, ki se dogaja v na prvi pogled oddaljeni džungli, pa odpre pred nami števila pereča vprašanja našega materialističnega sveta.
Komedija Tarzan s podnaslovom Eksotična drama je bila na letošnjem 45. Tednu slovenske drame nominirana za Grumovo nagrado in je najnovejša v vrsti številnih dramskih in radijskih iger uveljavljenega avtorja, ki se podpisuje s psevdonimom rokgre.

Levi oder ob 21:30: Marie Curie Hysterie

Igralka v reklami Nina Ivanišin
Harmonikar v Lajni barbarstva Uroš Jezdić

Mokumuzikal Marie Curie – Hystérie je avtorski projekt Iniciative za mokumentaristično gledališče. Ustvarjalce je navdihnil roman Knjiga o Blanche in Marie švedskega prozaista in dramatika Pera Olova Enquista o fiktivnem prijateljstvu med realnima zgodovinskima osebnostma Nobelovo nagrajenko za fiziko in kemijo Marie Skłodowsko Curie (1867–1934) in znano histerično pacientko iz pariškega sanatorija La Salpêtrière Blanche Marie Wittman (1859–1913).

Ustvarjalci se vsebinsko osredotočajo na zgodovinska dejstva, ki so zaznamovala življenje obeh protagonistk, in jih nadgrajujejo z raziskavo zgodovinskih virov, ki razširjajo njuno intimno zgodbo. Razpira se problem znanosti, ki skupaj z napredkom prinese tudi zlorabe, tako v polju psihiatrije kot kemije. Muzikal z uporabo sredstev mokumentarističnega gledališča začrta paralele med prelomom devetnajstega stoletja v dvajseto in začetkom enaindvajsetega, se poigrava s formo muzikala, monodrame in performasa ter prek transformacij igralke Tine Vrbnjak v različne zgodovinske osebe posega v zakoreninjene stereotipe in prepričanja. Vsako znanstveno odkritje zamaje lastne temelje in izpodriva dotedanja prepričanja, a hkrati vzpostavlja tla za nove predsodke, domneve in zmote.

Mokumuzikal Marie Curie – Hystérie spregovori o vsem tem s kritično distanco in performativnim humorjem.

Za pomoč pri realizaciji projekta se zahvaljujemo Ivanu Peternelju, Maji Sever, Petru Uhanu, Primožu Klavsu, Aljažu Jovanoviću, Svetozaru Poliču, Gledališču Glej, Hiši eksperimentov in drug drugemu.

 

Kulturni dom Španski borci ob 20:00: StendAp Best Of, komedija

Letos slavimo 10. obletnico Stand-up komedije v Sloveniji in proslavili jo bomo z nastopom skoraj vseh slovenskih Stand-up komikov in komičark, ki bodo nastopili s svojim "Best of" materialom, napisanim v vseh letih svojega ustvarjanja.

Nastopajoči: Vid Valič, Ana Marija Mitić, Sašo Stare, Admir Baltić in Aleš Novak

Vstopnina: na dan dogodka 12EUR

 

10KA klub smeha od 20:30: 10kin Večer Novega #92, stand-up / impro

Ta torek nas bodo nasmejali Luka Jenko, Aljoša Vizovišek, Jan Kreuzer, Matic Kokošar, Nik Beseničar in MC Anton Pevc!

Vstopnina: 4EUR

 

Narodni muzej Slovenije - Metelkova ob 18:00: Matevž Košir: Prostozidarstvo na Slovenskem

Predavanje iz cikla " Prvi torek v mesecu"

Na predavanju se bomo podali v zgodovino prostozidarstva na Slovenskem in v širšem mednarodnem prostoru od 18. stoletja do danes.
Prostozidarstvo je največji razcvet doseglo v habsburški monarhiji v času vladavine cesarja Jožefa II., sledilo mu je obdobje Ilirskih provinc, ko je bilo tesno povezano s takratnimi francoskimi oblastmi. Prostozidarstvo je bilo od začetka 19. stoletja v habsburški monarhiji sicer prepovedano, kar pa se je spremenilo leta 1867, ko se je vrnilo na Ogrsko polovico, kjer so začele delovati lože tudi za avstrijski del monarhije. V obdobju prve svetovne vojne in ustanovitve Kraljevine SHS je prostozidarstvo odigralo vidno vlogo na diplomatskem parketu. Na Slovenskem je bil vpliv gibanja v obdobju kraljevine manjši, aktivno pa je bilo udeleženo pri nekaterih kulturnih projektih, kot je bila gradnja Narodne in univerzitetne knjižnice.

O predavatelju
Doc. dr. Matevž Košir je zaposlen v Arhivu Republike Slovenije, kjer je bil v letih 2005-2009 direktor. Od leta 2010 do 2014 je bil predsednik Zveze zgodovinskih društev Slovenije. Sodeluje v revizijski komisiji Mednarodnega arhivskega sveta. V svojih raziskavah povezuje arhivistiko in zgodovino, je avtor monografije Zgodovina prostozidarstva na Slovenskem (2015) in soavtor monografije Čarovnice: predstave, procesi, pregoni v evropskih in slovenskih deželah (1995).

S predavanjem napovedujemo novo občasno razstavo Skrivnost lože. Prostozidarstvo na Slovenskem, ki jo pripravljamo v sodelovanju z Arhivom Republike Slovenije.

Brez vstopnine

 

Hostel Celica ob 18:00: Od Kočevja pa do koder Sonce hodi, potopis Popotniškega novinarstva

Predava: Žiga Ogorelc

Na drugem letošnjem tradicionalnem popotopisu se bomo z Žigom Ogorelcem s kolesom podali na pot okrog sveta.

19 tisoč kilometrov s kolesom okoli sveta. Enoletno potovanje čez 5 kontinentov oz. 34 držav brez predhodnih izkušenj o tujini ali o kolesarjenju.

Dokumentarni film vas bo popeljal od domačih vrat po utečeni poti iz Kočevja proti Livoldu, Starem Trgu, Vinici. A tu se ne bo ustavljal, sledijo naši južni sosedje, vse do Istanbula in nato Azije, Oceanije, Južne Amerike, Afrike in čez Evropo nazaj do naše male dežele. Preko puščav, gora, džungel, slabo poznanih, eksotičnih držav, kjer nikoli ne veš kaj bo pot prinesla, kje kje boš spal, itn. Kolo, šotor in popolna svoboda.

Filmu avtorja Rasima Karalića, ki traja dobrih 70 minut, sledi pogovor z našim popotnikom, večer pa bo s Sozvočji sveta zaokrožil koncert skupine Tantadruj.

"Kaj si bil res s kolesom okoli sveta? In to sam?" Na obraz se mi nariše nasmešek ob spominu na blišč in bedo teh dni. Zdi se mi, kot da sem potoval več let. Vsak dan v drugem kraju, tisoče nekih novosti od pokrajine, narave, ljudi, pa do vseh teh pripetljajev. Možgani komaj sprocesirajo vse, ja, še meni se zdi neverjetno, da sem za eno leto izkusil polno življenje nomada.

Popotopis je brezplačen, dobrodošli vsi!

Brez vstopnine

 

Galerija Fotografija od 18:00: Upodabljanje spomina, pogovor ob razstavi

Pisatelj, publicist, predavatelj in umetniški kritik, Vladimir P. Štefanc, in  profesor, znanstvenik s področja vzgoje in izobraževanja ter publicist, dr. Robert Kroflič,  sta gosta pogovornega večera v Galeriji Fotografiji.

Nocoj bosta s soavtoricami fotografsko dokumentarne razstave Zadnji pričevalci, spomini na internacijo v fašističnih taboriščih, in ob izidu nagrajene fotografske monografije Guardians of the Spoon: s fotografinjo Manco Juvan, zgodovinarko dr. Urško Strle in novinarko Sašo Petejan, odstirala, izpraševala in umeščala večplastnost teme

UPODABLJANJE SPOMINA od umetniške obravnave družbenih tem preko zgodovinskega spomina k učenju in vživljanju v drugega, drugačnega.

Brez vstopnine

 

Trubarjeva hiša literature ob 19:00: Filmski večer v THL – The Paradise Suite

Zgodba šestih posameznikov, ki se znajdejo v Amsterdamu, da bi sledili svojim sanjam. A ko se sanje sprevržejo v nočno moro, so liki prisiljeni se soočiti s tem ali pa zbežati. The Paradise Suite je filmska pravljica o sodobni Evropi, ekonomskih migracijah, begu in novodobnem suženjstvu. Pogovarjali se bomo o "evropskih sanjah" in s tem povezanimi ekonomskimi migracijami in integracijskimi procesi. Z gostjama se bomo posvetili tudi trgovini z ljudmi, psihosocialnim posledicam za žrtve in na sisteme pomoči, ki so na voljo v Sloveniji. Gostji bosta doc. dr. Polona Petek in Polona Kovač, podpredsednica Društva Ključ.

Brez vstopnine

 

Cankarjev dom, Gallusova dvorana ob 20:00: Proslava ob slovenskem kulturnem prazniku

S podelitvijo Prešernovih nagrad in nagrad Prešernovega sklada

Neposredni prenos RTV

Vstopnina: zaključeno

 

Bežeče sličice!!!

 

Slovenska kinoteka:

20:00 Teorija filma: uvod skozi čute

Izgubljena cesta (Lost Highway), David Lynch, ZDA/Francija, 1997, 35mm, 2.35, barvni, 135', sp

Saksofonist srednjih let (Bill Pullman) je obtožen umora svoje žene (Patricia Arquette), vendar se zločina ne spomni. V zaporniški celici nekega dne namesto glasbenika najdejo mladega mehanika. Lynchev film, ki ga je posnel po petletnem premoru, predstavlja zasuk h koreninam njegovega ustvarjanja, kjer se racionalna narativna logika umika iracionalnim čutnim senzacijam.

 

Kinodvor:

17:00 Rdeča želva (La Tortue rouge), Michaël Dudok de Wit, Francija / Belgija / Japonska, 2016, DCP, 80'

Predfilm: Nočna ptica.

Presunljiva, poetična animirana alegorija o večnem kroženju življenja, človekovi povezanosti z naravo ter globokih vezeh družine in ljubezni v de Witovem edinstvenem minimalističnem slogu in produkciji slovitega japonskega studia Ghibli.

19:00 Jackie, Pablo Larraín, ZDA / Čile / Francija, 2016, DCP, 99'

Čilski režiser Pablo Larraín (Klub, Neruda) je z izjemno Natalie Portman v naslovni vlogi ustvaril pretresljiv, intimen in izviren film o enem najbolj prelomnih in tragičnih trenutkov ameriške zgodovine, v katerem atentat na Johna F. Kennedyja doživljamo skozi oči ikonične prve dame Jackie Kennedy. Najboljši scenarij na Beneškem filmskem festivalu.

21:00 Jaz, Daniel Blake (I, Daniel Blake), Ken Loach, Velika Britanija / Francija / Belgija, 2016, DCP, 100'

Ken Loach, neutrudni kronist delavskega razreda, se vrača z značilno strastnim in brezkompromisnim filmom o moči sočutja in solidarnosti v boju proti birokratski brezbrižnosti sistema. Veteranski režiser, ki je danes aktualen kot še nikoli, je z zadnjega festivala v Cannesu odnesel svojo drugo zlato palmo.

Mala dvorana ob 20:00:

Glej in se čudi: sanjarjenje o povezanem svetu (Lo and Behold: Reveries of the Connected World), Werner Herzog, ZDA, 2016, DCP, 98'

Opremljen z značilno radovednostjo in živahno domišljijo se Werner Herzog odpravi na potovanje, ki razkrije, kako je internet preoblikoval skoraj vse vidike naših življenj.

 

Komuna:

17:30 Jackie, Pablo Larrain, ZDA, Čile, Francija, biografska drama

20:00 Dežela La La (La La Land), Damien Chazelle, ZDA, romantična glasbena drama

 

 

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

Napovedi