BritOFF podzemnega protokola
Kot se za supervolilno leto – v katerem bomo volivci odločali tudi o politični zastopanosti na lokalni ravni – spodobi, so gradbeni žerjavi in ograje na gradbiščih slovenskih mest in občin postali stalnica. V Ljubljani gradbeni stroji brnijo najintenzivneje, o čemer smo v petkovih ljubljanskih BritOFFih na frekvenci 89,3 mHz poročali že nemalokrat. Zdi se, da bodo stroji s podobno intenzivnostjo brneli tudi po volitvah, zlasti na obrobju strogega mestnega jedra naše prestolnice. Župan Mestne občine Ljubljana Zoran Janković in minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec sta pred nekaj dnevi namreč podpisala protokol o nadaljnji izvedbi infrastrukturnih projektov v občini in sporazum glede urejanja območij železniških postaj v Ljubljani, ki med drugim določa tudi deleža sofinanciranja države in občine.
Minister za infrastrukturo Vrtovec ob robu podpisa protokola sicer ni opredelil vrednosti in časovnice sofinanciranih projektov, jasno je le, da se protokol v največji meri nanaša na plemenitenje osiromašene železniške infrastrukture v mestu heroj. V skladu s protokolom so predvidene gradnje podvozov in podhodov, ki bodo prečili železniško progo in glavne mestne vpadnice. V prihodnosti se bo z osebnim avtomobilom železnici moč izogniti na Šmartinski cesti, pod bolj obremenjenimi cestami pa se boste lahko zapeljali na Bratislavski cesti, v podvozu ob križiščih Potrčeve ulice z ulico Pod ježami ter Potrčeve in Tovarniške ulice in ulice Ob Zeleni jami. Med številnimi podvozi, ki bodo zgrajeni v prihodnjih letih, pa so v Mestni občini Ljubljana in na Ministrstvu za infrastrukturo navedli tudi podvoz med Parmovo ulico in Tivolsko cesto, podvoz v podaljšku Magistrove ulice in podvoz na Gregorinovi ulici.
Če pa ste med tistimi, ki se raje ognejo zmedenemu cestnemu prometu v naši prestolnici, boste lahko ceste pod zemljo peš po novem prečkali v bližini Ruske ulice, v podaljšku Ulice bratov Židan, na Goriški ulici in v Lattermanovem podhodu, ki bo povezoval mestno jedro s kopališčem Ilirija, katerega obnova se je začela pred kratkim. Mestna občina Ljubljana bo s sredstvi, ki so predvideni v protokolu o sofinanciranju ob pomoči države investirala tudi v projekte obnove cest v državni lasti, kot so Zasavska, Celovška cesta od priključka na avtocesto proti Medvodam, Tacenska in Nemška cesta.
Najpomembnejši projekt, ki se ga dotika protokol o sodelovanju, je nedvomno ureditev novega podvoza pod železnico na Dunajski cesti pri železniški postaji, s čimer se bo začela gradnja Emonike, predvidene nove glavne železniške in avtobusne postaje v Ljubljani. Minister Vrtovec je napovedal, da se bo gradnja slednje začela že prihodnji mesec. Medtem pa so na ljubljanski občini prvič javno razkrili podobo dolgo pričakovanega kompleksa Emonike, vključno z novo železniško postajno dvorano nad tiri in novo avtobusno postajo ob Vilharjevi cesti. Gradnja megalomanskega kompleksa, ki naj bi ob pestri trgovski in potrošniški ponudbi primarno služil potniškemu prometu, se je prelagala vsaj dve desetletji. O naslednji časovni preložitvi začetka gradnje Emonike pa bomo na Radiu Študent morebiti poročali v katerem od prihodnjih petkovih ljubljanskih BritOFFov.
Dodaj komentar
Komentiraj