19. 3. 2025 – 14.30

Politizacija organiziranosti in dela v policiji

Audio file
Vir: Alex Yomare / Pixabay

Dobra dva meseca po tem, ko je s položaja generalnega direktorja slovenske policije zaradi očitkov o nezakonitem imenovanju in predvsem pomanjkljivih vodstvenih izkušenj odstopil Senad Jušić kot osebni izbor notranjega ministra Boštjana Poklukarja, in je ta na mesto vršilca dolžnosti Vladi v imenovanje predlagal Damjana Petriča, sam pa kolikor toliko uspešno prestal interpelacijo opozicije, so na Ministrstvu za notranje, predvsem pa represivno policijske zadeve očitno ocenili, da so se tudi v koaliciji politično pregrete razmere očitno dovolj umirile oziroma ohladile, da lahko pred državnozborsko proceduro v javno obravnavo uvrstijo predvsem zgolj dodatni politizaciji namenjeno spremembo zakonskega predloga, ki v državi ureja organiziranost in delo v policiji. 

Ministrstvo za notranje zadeve je tako včeraj v javno razpravo posredovalo predlog novele zakona o organiziranosti in delu v policiji, s katerim naj bi v državi po novem in po fiasku s poklicnim policistom, ki ostaja v policiji, Senadom Jušičem na mestu generalnega direktorja policije, med drugim veljalo, da je za politično s strani Vlade na predlog notranjega ministrstva imenovanega šefa policije namesto dosedanjih zahtevanih 15 let dovolj deset let delovnih izkušenj v policiji. Kandidat oziroma kandidatka za generalnega direktorja policije pa bosta morala za razliko od Senada Jušića vendarle prepričljiveje dokazati najmanj sedem let delovnih izkušenj na vodstvenih položajih namesto dosedanjih osem let na vodstvenih delovnih mestih v javnem sektorju, kajti kot to, za kaj le sploh in še posebej v tem trenutku, ko policijo še naprej vodi vršilec dolžnosti, potrebno omilitev pojasnjujejo politični modreci z vrha MNZ, kandidat poznavanje policije namreč že izkazuje z zahtevanimi izkušnjami v policiji. Da pa ne bi prihajalo do popolnoma političnih imenovanj oseb, ki sploh ne delajo ali ne delajo več v policiji, pa bi naj v strahu pred naslednjo vlado, ki nemara le ne bo Golobova, poskrbeli z dodatnim pogojem, da mora biti kandidat zadnje leto pred prijavo na javni natečaj za mesto generalnega direktorja tudi dejansko zaposlen v policiji. 

Čeprav bo gotovo največ javne pozornosti deležno dejstvo, da ministrstvo za notranje zadeve v predlogu novele določa tudi, da generalna policijska uprava ob zagotavljanju javnega reda in miru, spoštovanja predpisov ter varovanja države izvaja helikoptersko nujno medicinsko pomoč, medbolnišnične helikopterske prevoze ter helikopterske prevoze otrok v inkubatorjih z zrakoplovi policije, bodo zaposleni v Policiji dodatno politično izzvani tudi s predlogom ureditve začasne premestitve policistov v drug državni organ, kar je tematika, za katero je poskrbel predsednik vlade Robert Golob, ko so bili njegovi varnostniki na njegovo zahtevo  premeščeni na drug organ oziroma predsedniku vlade neposredno podrejeni generalni sekretariat vlade. Tako je v javno obravnavo predlagano, da bi imeli premeščeni policisti zaradi varovanja določenih oseb vsa pooblastila, ki jih imajo drugi policisti, saj da utegnejo biti pooblastila policistov, ki varujejo predsednika vlade v okviru generalnega sekretariata vlade, podnormirana, čeprav je za to s svojo zahtevo v prvi vrsti zaslužen prav neposredni šef notranjega ministra Poklukarja, ki bi sicer s taistim predlogom in prizadevanjem ministra za delo, socialne zadeve, družino in enake možnosti Luke Meseca navkljub poskrbel tudi za to, da pri delu policistov-varnostnikov v centru za varovanje in zaščito, ki varujejo osebe, zaradi specifičnosti nalog ne bo več treba upoštevati delovnopravnih okvirov v smislu dnevnega počitka in števila opravljenih ur.

Da bi bile sicer politično motivirane spremembe, ki se v prvi vrsti nanašajo na pogoje za še naprej politično imenovanje generalnega direktorja policije, nekoliko manj opazne, je sicer ministrstvo za notranje zadeve v predlog novele zakona o organiziranosti in delu v policiji dodalo tudi to, da lahko samo in namesto Policije razpiše ter podeli tudi štipendije za delo v policiji. Prav tako pa predlog novele taistega zakona le določa, da v generalni policijski upravi naposled, končno in zakaj le še do zdaj tega niso storili sami, vzpostavijo enotno kontaktno točko za izmenjavo podatkov in informacij s tujimi organi in mednarodnimi organizacijami za preprečevanje, odkrivanje in preiskovanje kaznivih dejanj, kar bi sicer v državi že tako ali tako morali imeti, pa do zdaj zaradi tega še ni bil nihče klican k ali politični ali strokovni odgovornosti. Toda tako to gre. Glede na to, da je predlog novele zakona o organiziranosti in delu policije, ki je v javni razpravi do 11. aprila letos, v prvi vrsti namenjen političnemu saniranju škode, ki sta jo s premestitvijo lastnih varnostnikov na drug sebi neposredno podrejeni organ in imenovanjem generalnega direktorja brez zadostnih vodstvenih izkušenj zakuhala notranji minister Boštjan Poklukar in njegov neposredni šef oziroma predsednik vlade Robert Golob, je samo po sebi pač jasno, da policija zaradi teh predlaganih sprememb ne bo nič bolj avtonomna ali strokovna. Bodo pa se na njenem čelu po novem lahko znašli kandidati, ki predlaganim pogojem za razliko od do sedaj veljavnih pač ustrezajo.      .

ODPOVED: Tudi za tokratni N-euro moment sem s predlogom sprememb zakona o organiziranosti in delu v policiji kot dodatno politizacijo in politično podrejanje policije v zobeh poskrbel Tomaž Z.  

Vir: Policija

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.