14. 4. 2021 – 17.02

ÜBER DRAMA

Audio file

Modre misli mladega Vrtovca

Ministrstvo za infrastrukturo z novelo zakona o prevozih v cestnem prometu, ki bi omogočila podlago za prihod platform, kot je recimo Uber, cilja na modernejšo in cenejšo storitev na področju prevozov. Zdaj lahko prevoznik po naročilu enega potnika prepelje le v obliki taksi prevoza, ostale oblike pa so namenjene drugim vrstam potnikov. Slovenski taksi prevozi so podrobno regulirani, saj taksisti za opravljanje svojega dela potrebujejo opravljeno licenco na državni ravni, dovoljenje lokalne skupnosti, posebej označeno vozilo, račun pa se lahko izda le na podlagi taksimetra. Novela zakona omogoča tudi najem vozila z voznikom in možnost taksi prevozov z uporabo aplikacije. Tako bo v rokah prevoznika, ali bo tovrstne prevoze izvajal z uporabo aplikacije ali z do zdaj ustaljenim taksimetrom. Zahteva ustrezne licence za prevoz potnikov ostaja. Taksimeter se sicer ministrstvu kot zahteva za dodatno zaščito zdi nepotrebna, saj sta cena in pot prevoza prek spletnih platform dogovorjena vnaprej.

Audio file
24. 2. 2021 – 17.00
Če taksiji ne bodo vozili, bo morala Rosvita peš!

Minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec pravi, da bo novelo v začetku prihodnjega meseca obravnaval pristojni odbor državnega zbora za infrastrukturo, v državnem zboru pa naj bi bila na redni seji obravnavana do konca maja. Vrtovec rad poudarja, da raziskava Valicona kaže na to, da trenuten sistem na področju prevozov v cestnem prometu ni dober. 52 odstotkov vprašanih je namreč trdilo, da na področju taksi storitev pogosto prihaja do preplačil. Prav tako se je 57 odstotkov vprašanih strinjalo s trditvijo, da se tujcem in turistom pogosto zaračunavajo višje cene. Še več, 40 odstotkov anketirancev je mnenja, da jih vozniki peljejo po daljši poti.

Minister želi omogočiti sistem, ki bo zagotavljal preglednost in predvidljivost, kar mu je pri tovrstnih aplikacijah v zadovoljstvo, predvsem ko se mudi na poslovnih potovanjih. “Taksireforma”, kot jo sam imenuje, zagotavlja večjo učinkovitost.

Izjava

Vrtovec zatrjuje, da so v ta zakon dodali vse socialne varovalke, ki onemogočajo »izkoriščevalski sistem«. Hkrati zagotavlja, da bo ta aplikacija povezana s FURS-om, kar naj bi vplivalo na to, da bo več denarja ostalo v državni blagajni.

Izjava

Zakaj je novela zakona o prevozih v cestnem prometu za delavce v panogi problematična, razloži Saška Kiara Kumer, generalna sekretarka Sindikata delavcev prometa in zvez Slovenije, ki hkrati opozori na težave, s katerimi so se soočale druge države v tovrstnih situacijah.

Izjava

Kumer dodaja, da kljub lanskoletnim pogajanjem z ministrstvom o vključenosti v delovne skupine za pripravo novega zakona do sodelovanja v praksi nato ni prišlo.

Izjava

Audio file
23. 6. 2020 – 7.05
O vplivu vremena na dajanje napitnin

Janko Belopavlovič, podpredsednik Sindikata taksistov, poudarja, da ne nasprotujejo Uberju, temveč zakonu. Hkrati trdi, da taksisti ne ustvarjajo monopola, vzpostavil naj bi ga ravno prihod Uberja. 

Izjava

Za bolj natančno razlago o pomenu digitalizacije za sodobno Slovenijo smo se obrnili tudi na Marka Borisa Andrijaniča, predsednika vladnega Strateškega sveta za digitalizacijo, ki je hkrati tudi lobist ameriškega Uberja. Na klic se je sicer odzval, a dejal, da z namenom »izogiba kakršnimkoli konfliktom izjav na to temo ne daje«. Namesto politično korektnega lobista nam je stališče Strateškega sveta predstavil član sveta, Marko Grobelnik, sicer raziskovalec na Inštitutu Jožef Stefan na področju umetne inteligence. Grobelnik o aplikacijah taksi služb, za katere pravi, da so se v zadnjih letih spremenile na boljše, kar pa, tako Grobelnik, še ne pomeni, da so vse možne inovacije na področju spletnih platform taksi prevozništva tudi dejansko implementirane.

Izjava

Dejstvo, da je predsednik vladnega Strateškega sveta za digitalizacijo hkrati tudi lobist ameriškega Uberja, sumničavo nakazuje na poskus vstopa Uberja na slovenski trg. Marko Grobelnik meni, da gre pri noveli zakona zgolj za odpiranje trga ter da v primeru Uberja ni šlo za lobiranje.

Izjava

Predsednica Sindikata Mladi Plus Tea Jarc opozarja na zmanjšanje standarda delavskih pravic in prekarizacijo, ki bi jo prineslo sprejetje takšnega zakona.

Izjava

Taksisti so na sprejetje novele zakona pripravljeni, a Belopavlovič ni ravno prepričan, da bodo s spremembami zadovoljne tudi stranke.

Izjava

Tako kot so taksisti pripravljeni na sprejetje zakona, smo tudi mi pripravljeni, da nas prekarnost ne bo presenetila - to za nas namreč ne bo prav nič novega. 

 

OFFSAJD je pripravila Sara, mentoriral je Matija.

Izjava

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.