Akademskih 30 stopinj

Akademskih 30 stopinj

Oddaja
24. 7. 2019 - 14.00

Tedenske novičke s področja vzgoje in izobraževanja začenjamo z odzivom na protestno pismo visokošolskih profesorjev dr. Borisa A. Novaka in dr. Deana Komela o uvajanju angleščine kot učnega jezika na slovenskih univerzah, ki ga je podal Jernej Štromajer, državni sekretar na Ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport in vodja  delovne skupine za pripravo novele Zakona o visokem šolstvu. Predlagane spremembe 8. člena Zakona o visokem šolstvu naj bi sledile programskim usmeritvam iz Resolucije o nacionalnem programu visokega šolstva 2011 - 2020 in evropskemu programu posodobitve visokošolskih sistemov. 

Tako bi uvedba vzporednih programov v angleškem jeziku po navedbah ministrstva krepila mobilnost in čezmejno sodelovanje ter omogočala večjo svobodo znanstvenega in umetniškega ustvarjanja, kar po mnenju piscev pisma nakazuje na stališče ministrstva, da je slovenščina okupacijski jezik in ne dopušča akademskega razvoja študentk in študentov. Obenem sta pisca izpostavila še dejstvo, da večina profesoric in profesorjev angleškega jezika ne obvlada dovolj, da bi predavanja na univerzah lahko izvajali kvalitetno in primerljivo s predavanji v slovenskem jeziku. 

Četudi je znanje angleščine v univerzitetnih programih zaželjeno, če ne celo nujno, Komel in Novak v pismu delita stališče, da bi ministrstvo moralo pozornost usmeriti na ohranjanje visokega nivoja znanja slovenščine. Omenila sta še uro pred stavbo Univerze na Kongresnem trgu, ki odšteva dneve do 3. decembra, ko je Fran Ramovš prvo predavanje posvetil zgodovini slovenskega jezika.

Agencija za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije (krajše AKOS) je ustvarila spletni portal za promocijo medijske in informacijske pismenosti, poimenovan MiPi. S programom želi ozaveščati o pomenu kritične in premišljene uporabe medijskih vsebin in informacijskih tehnologij. Na portalu so usmerjeni predvsem v prepoznavanje prikritega oglaševanja, zavajajočih in lažnih novic in uporabo družbenih omrežij ter svetujejo, kako otroka usmeriti v zanj primerne spletne vsebine. 

V tujini je stanje bolj nemirno.

V začetku julija je izraelsko ministrstvo za izobraževanje za srednješolce in srednješolke, ki bi s šolo želeli potovati v tujino, uvedlo obvezno izobraževanje o njihovi državi. V spletnih videih predavatelji širijo rasistično ideologijo, mladostnike pa čaka zaključni izpit, v katerem morajo pokazati znanje, ki so ga pridobili z omenjenim izobraževanjem. Eno izmed vprašanj na izpitu sprašuje, kako palestinske organizacije uporabljajo spletna socialna omrežja. Med štirimi možnimi izbirami je pravilen odgovor “spodbujanje nasilja”. Nevladna organizacija za pravice arabskih manjšin Adalah je na ministrstvo že naslovila zahtevo, da naj izobraževanje ustavijo, saj tovrstna propaganda spodbuja izraelsko-palestinski konflikt ter Palestince, Arabce in muslimane neposredno povezuje z nasiljem in terorizmom. 

Obvezno izobraževanje s takšno vsebino krši temeljne vrednote izobraževalnega pluralizma in nasprotuje določbi izraelskega zakona o izobraževanju, ki narekuje upoštevanje edinstvenosti arabske manjšine, njenega jezika in kulture. Obenem spletna predavanja palestinske dijakinje in dijake silijo k ponotranjanju ponižujočih izjav o njih samih in njihovih družinah. Ena izmed šol v Nazaretu je zaradi novih pogojev šolskih ekskurzij v tujino že prekinila program izmenjave s Švedsko.

V indijski državi Bihar je bilo na protestu 18. julija na poti proti državnemu zboru v spopadu s policijo poškodovanih več deset učiteljev, ki so prek pogodbe zaposleni za določen čas in za svoje delo zahtevajo enako plačilo, kot ga prejemajo redno zaposleni učitelji. Minister za izobraževanje K. N. Verma je dejal, da za protest ni vedel, in dodal, da je vlada razumevajoča in poskuša zahteve učiteljev uresničiti. Nasprotniki so izjavo ministra označili za laž in opozorili, da želi vlada dejanjem policije pripisati manjši pomen, kot si ga zaslužijo, in obenem utišati protestnike. 

V Indiji se univerze soočajo z nezadostnim financiranjem, kar povzroča finančne in druge stiske predvsem za študentke in študente nižjega srednjega razreda. Več o situaciji pove Pariz Pikul Gogoi, študent sociologije na Univerzi v Tezpurju, ki predstavi nedavni primer zvišanja šolnin na pravni fakulteti v Bangaloru.

Izjava

[The students of National Law School of India University, bengaluru have protested against the 25% fee hike (from Rs 1,80,000 to Rs 2,30,000 per year from the current academic year) which has been imposed upon them by the institute. It has been imposed on them without any consultation with the students and parents. This is the most drastic among the fee hikes seen over the last year in other National Law Universities in India.
The notice was put up on the official website of the institute on May 5th, 2019, hiking the fee for the programmes such as Bachelor of Legislative Law (BA LLB), Master of Legislative Law (LLM) and Masters in Public Policy (MPP) etc. The deadline for submission of the fee was just a month from the notification had issued and it was issued by the finance officer of the university. Later, after the Student Bar Association(SBA) raised some serious concerns, the deadline was extended by a week. Such kind of exercises in the educational institution leave many families in a spot of distress. Because many of the students those who are currently studying in the institute, they are able to pay such a high amount of fee only with student loans and other scholarships. Therefore, it impacts many students specially those in economically vulnerable position.]

Gogoi nadaljuje z analizo vpliva zvišanja šolnin na študentke in študente iz družin z nižjim socialno-ekonomskim statusom:

Izjava

[A statement issued by the SBA at NLSIU on July 1st, 2019 said, “It is important to recognise the compound effect of the fee hike on the students hailing from socially disadvantaged groups as well. The fee hike will obviously disproportionately affect students from socially vulnerable groups including students from scheduled castes and scheduled tribes who more than often come from economically disadvantaged sections of the society. Given that NLSIU is a public institution created in furtherance of promotion of legal education, such a fee hike is antithetical to the very purpose of establishing this institution and has an adverse impact on the student body as well as the very spirit of inclusivity which permeates throughout the NLSIU fraternity.”
According to a report published in Wire (an India based web-portal), in 2015, a socio-economic census covering about 97.9% of NLSIU’s student body, found that over five years (2011-2015), there had been considerable change in the financial background of the students where the students from lower income levels gradually increasing and it makes the university campus more diverse. But this sudden fee hike which has been imposed upon the students adversly impacts and vitiates a number of welfare measures that have been taken in the last few years by the administration. Therefore, if they implement the new fee structure from the current academic year then only students from better economic background will be able to study or they will have the opportunity to get the education there. In NLSIU’s case, the fee hike has been observed or the charges that students would now be required to pay are such as of infrastructural fee, library, medical, internet, sports, hostel amenities, room rent, mess fee and expense of electricity charges etc. Even though some of the hikes are justified as adjusting to inflating figures, an abrupt increase of 25% of the existing fee has angered the students of NLSIU.]

ŠTUDENTSKI OBVESTILNIK

Do 16. avgusta bo objavljen razpis za sprejem in podaljšanje bivanja študentov visokošolskega študija v študentskih domovih in pri zasebnikih za študijsko leto 2019/2020. Prošnjo za sprejem lahko študentka ali študent odda prek elektronske vloge na spletnem portalu eVŠ.

Univerza v Ljubljani je na svoji spletni strani objavila seznam poletnih šol različnih fakultet. K udeležbi vabijo osnovnošolke in osnovnošolce, dodiplomske in podiplomske študentke in študente ter raziskovalke, raziskovalce, profesorice in profesorje.

Ob 70-letnici ustanovitve Biotehniške fakultete Univerze v Ljubljani Oddelek za gozdarstvo in obnovljive gozdne vire organizira fotografski natečaj na temo “GOZD IN ČLOVEK”. Natečaj je namenjen študentom gozdarstva in drugim ljubiteljskim ali poklicnim fotografom, ki lahko svoja dela pošljejo na naslov gozdarski.natecaj@gmail.com do 15. septembra. Več informacij najdete na spletni strani Univerze v Ljubljani. 

 

Vroče je Hani.

 

 

Henri Rousseau, To Celebrate the Baby, 1903

facebook twitter rss

 

Vam je bilo všeč, kar ste prebrali? Če bi radi spodbudili in podprli še več takih vsebin, potem kliknite na

 

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.