Anaerobne bakterije in rak prostate

Oddaja
3. 5. 2022 - 8.05

Angleška raziskovalna skupina v reviji European urology oncology poroča, da so z rakom prostate povezane nekatere anaerobne bakterije. Anaerobne bakterije ne morejo preživeti ob prisotnosti kisika, v raziskavi pa so v vzorcih, odvzetih od pacientov z agresivno oblike bolezni, odkrili pet takšnih bakterij. Raziskovalna skupina predlaga, da bi se lahko prisotnost bakterij v vzorcih uporabljala kot prognostični biomarker za napovedovanje napredovanja bolezni.

Injekcija gensko spremenjene bakterije Salmonele za ozdravitev raka
 / 16. 2. 2017

Rak prostate je takoj za kožnim najbolj pogost rak pri moških. Za potrditev bolezni in napredovanja se v praksi najpogosteje opravi biopsija, saj ne poznamo biomarkerjev, s katerimi bi iz urina lahko napovedali ali določali stanje bolezni. Vzroki za nastanek raka prostate so različni, med njimi se predpostavlja tudi kronično vnetje. Odkar je bila potrjena povezava med rakom na želodcu in bakterijo Helicobacter pylori, se vse pogosteje preučuje, kakšno vlogo ima pri nastanku in širjenju raka mikrobiom oziroma onkogene bakterije.

V raziskavi je angleška raziskovalna skupina zdravim in za rakom obolelim prostovoljcem odvzela vzorce urina in izloček prostate, pri katerih je najprej preverila prisotnost bakterij. Pri tem so odkrili večjo prisotnost bakterij v vzorcih moških, ki so imeli višje tveganje za nastanek raka prostate ali ki so že imeli potrjeno diagnozo.

Da bi določili, kakšna je bakterijska sestava vzorcev, so raziskovalke in raziskovalci opravili metagenomsko analizo. Pri tem niso opazili povezave med rakom in številčnostjo bakterij. So pa ugotovili, da je v vzorcih precej bakterij, ki jih še ne poznamo, zato so se odločili, da jih bodo poskusili identificirati. Bakterije, ki so zrasle iz vzorcev, so sekvencirali in pri tem odkrili štiri nove vrste.

Hlapljive snovi v izdihanem zraku razkrivajo prisotnost raka v predelu glave in vratu
 / 16. 10. 2020

V naslednjem delu raziskave so raziskovalke in raziskovalci primerjali, ali so določene bakterije pogostejše pri visokorizičnih prostovoljcih in obolelih. Iz podatkov so identificirali osem anaerobnih bakterijskih vrst, ki so bile večinoma prisotne pri bolnikih z agresivno metastazirajočo obliko raka. Da bi preverili, ali je detekcija anaerobnih bakterij dober prognostični biomarker za napovedovanje in določanje stanja bolezni, so za nadaljnjo analizo izbrali pet bakterij – med njimi tudi tri novoodkrite vrste. Njihovo prisotnost so najprej preverili v vzorcih urina, kjer je prisotnost vsaj ene od iskanih bakterij sovpadla z agresivnejšo obliko raka. Prisotnost anaerobov so nato preverili še v bazi sekvenciranih genomov tumorjev prostate, ki je pokazala podobne rezultate.

Meta analiza opravljenih raziskav kaže, da detekcija omenjenih anaerobnih bakterij za dvakrat poveča tveganje za napredovanje raka. Kot kažejo tudi druge raziskave, obstaja povezava med različnimi vrstami raka in anaerobnimi bakterijami, vendar pa kot opozarjajo tudi same avtorice in avtorji pričujoče raziskave, še ni jasno, kakšna je specifična vloga teh bakterij pri njihovem nastanku ali širjenju. Za to je potrebnih več raziskav. Vsekakor pa raziskovalna skupina predlaga, da se začne prisotnost petih anaerobov uporabljati kot prognostični biomarker za napovedovanje poteka raka na prostati.

Z anaerobi se za svoj magisterij čist preveč ukvarja Teja.

Vir slike