S svilo do manj zavržene hrane

Znanstvena skupina z Univerze Tufts v ZDA je ustvarila premaz na osnovi beljakovine iz svile, ki ohranja sadje sveže dlje časa. Premaz sestavlja beljakovina fibroin v vodni raztopini.

Po potopitvi sadja v raztopino se fibroin samosestavi na njegovi površini in ustvari mikrometrski premaz. Zaradi premaza se zmanjša difuzija plinov, kot so kisik, ogljikov dioksid in vodna para iz sadja. Na ta način se podaljša rok trajanja sadja pri sobni temperaturi, saj se zmanjšata celično dihanje in izhlapevanje vode.

Beljakovina fibroin iz svile je užitna. Opisani pristop se zdi obetavna alternativa za konzerviranje hrane z naravnim materialom. Po podatkih Organizacije za prehrano in kmetijstvo Združenih narodov se namreč kar polovica pridelanega sadja in zelenjave izgubi v verigi preskrbe s hrano, predvsem zaradi prezgodnjega propada teh pokvarljivih živil.

Že dolgo je poznano, da se dvojčki v določenih družinah pojavljajo bolj pogosto kot v drugih. Medtem ko je možnost rojstva enojajčnih dvojčkov enaka po vsem svetu, je rojstvo dvojajčnih dvojčkov bolj verjetno, če je ženska evropskega ali afriškega porekla. Nova študija razkriva, kateri geni so dejansko odgovorni za spočetje dvojajčnih dvojčkov.

Raziskovalna skupina je v The American Journal of Human Genetics objavila študijo celotnega genoma 1980 evropejskih mater dvojajčnih dvojčkov,  ki je razkrila genetske posebnosti teh žensk. Izvzete so bile nosečnosti, ki so bile posledica umetne oploditve. V raziskavi sta bili odkriti dve odstopanji od genoma povprečne populacije žensk, oziroma v znanstvenem jeziku dva polimorfizma posameznega nukleotida.

Oba sta udeležena v procesu dozorevanja jajčeca; kot najbolj pomemben pa se je izkazal polimorfizem gena za FSH. Kratica označuje folikle stimulirajoči hormon, ki nadzira spolno dozorevanje in ovulacijo. Kot kaže, imajo ženske s takšnim genetskim zapisom tudi višji nivo omenjenega hormona v krvi, pogosto prej spolno dozorijo, prvega otroka rodijo pri nižji starosti in imajo večje celokupno število otrok.

Hrane nista stran metali dvojčici Angelika in Andrea.