16. 4. 2013 – 9.15

Emptyset: Material

Subtext, 2013

 

Odkar sem prvič videl film Vojna svetov, si želim, da bi filmski zvoki postali glasbeni žanr. Zvok mogočnega tripoda in njegov stilski sprehod skozi mestne ulice je nekaj, kar prav kliče po odcepitvi filmskega zvoka od debilnih scenarijev. V tem zvočnem slogu je sicer že sredi devetdesetih muziciral Deathprod, v mislih imam predvsem drugi komad iz plošče Treetop Drive, a zdi se, da se je tovrstni »tripod core« začel prijemati šele pred kratkim.

Glede na uvodne besede vam je verjetno že jasno, da Emptyset več kot dostojno treseta zemljo z novim EP-jem Material. Osnovni element ploščka so gromozanske sonične bombe, poudarek pa je predvsem na njihovem izzvenevanju v prostoru. EP Material je bil namreč posnet na treh različnih lokacijah, in sicer v bivši nuklearki v Walesu, v bivšem centru za testiranje betona v podzemlju Londona ter v srednjeveškem rudniku v drobovju Kenta.

EP se predstavlja kot triptih, ki raziskuje akustične lastnosti omenjenih treh lokacij. V tem oziru sta glasbenika sicer izbrala fascinantne prostore za snemanje odmevov, kljub temu pa slabo izkoriščata potenciale akustičnega, seveda v navednicah, raziskovanja. Najprej umanjkajo skrajno kratki zvoki, ki bi poslušalcu dali informacijo o prvih odbojih zvoka v prostoru, znanih kot »predelay«. Ravno predelay pove ogromno o dimenzijah prostora, zgodnje refleksije pa tudi o samem materialu. Poleg tega bi bilo zanimivo slišati tudi več različnih odmevov enega in istega zvoka v enem samem komadu. Še bolj zanimiva bi bila združitev različnih odmevov različnih zvokov v paralelnem smislu znotraj enega samega komada in tako naprej. Tako da v smislu akustičnega raziskovanja plošča definitivno ne predstavlja ničesar posebne omembe vrednega, kljub temu pa gre vsekakor za fascinantno zbirko zvočnih bomb, ki prav sexy izzvenevajo v omenjenih treh prostorih.

 

Leto izdaje
Avtorji del
Institucije

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.