30. 1. 2024 – 9.00

Pregled TAM-TAM iz 2023

Audio file

foto: fotomontaža, orig. Huy White, pexels

Tokrat opravljamo pregled plakatov lanskega leta (2023) - v oddaji je predstavljen izbor plakatov, ki so se še posebej vžgali v zenice. V studiu se Bigi pridruži špiker in oblikovalec Peter Kuntarič - Kunta. Seznam obravnavanih del je spodaj.

 

Festival dokumentarnega filma, Cankarjev dom

Oblikovanje: Edin Alibešter

»Veter meče plastične vrečke po cest« so nekoč rjoveli Lublanski psi, ki še niso vedeli, da bo vrečka postala ultimativen simbol potrošništva, plastične revolucije in ekološkega »zagađivanja« sveta. To pa vedo v Cankarjevem domu, kjer so motiv vrečke izbrali za nosilko plakata za festivala dokumentarnega filma. Izpostavljena in bela vrečka na beli površini deluje tudi transcedentalno, kot nekakšen duh časa, v katerem smo se znašli – o čemer pa bodo brez dvoma več povedali dokumentarni filmi.« (marec 2023)

 

Naročnik: Jazz Cerkno

Avtor: Karlo Medjugorac


»[Eden takih] je plakat za letošnji festival Jazz Cerkno, kjer že leta vzdržujejo dobro oblikovalsko, sploh pa idejno-zasnovno kondicijo. Tako, hudomušno. Radi se igrajo s črno-belimi klavirskimi tipkami. Če so jih lani postavili kot piškave zobe (kar je odlično sovpadlo z zdravniško krizo), pa so jih letos enostavno naložili v »majski« kres – in zažgali. Letošnji Jazz Cerkno bo on fire! Ali pa ga ne bo!« (april 2023)

 

Naročnik: Prvi program Radia Slovenije

Oblikovanje: Špela Šivic


»Z rastri in močnimi barvami nabit plakat za Festival slovenskega šansona daleč presega osnovni informacijsko-vizualni pakt. Kaotična postavitev elementov s komaj vidnimi potezami obraza – je to Marjana Deržaj? - močno asociira na urejen hipnotični kaos big bend orkestrov, ki so nezamenljiv del šansonov. Precej trendovski pristop za pregovorno klasično zvrst. Šanson je očitno močna droga.« (oktober 2023)

 

Avtorji: Patricija Rantaša, Peter Zabret, Jure Tovrljan (agencija Pristop)

Naročnik: TAM-TAM


»Plaktivatovi mojstri so tudi tokrat presenetili s svojstveno uporabo nacionalnih simbolov, v tem primeru v plakatni akciji, ki kliče k prostovoljski pomoči poplavno prizadetim. Namesto kičastih, puhlih in mističnih narativov, ki jih ponavadi vidimo pri likovnem predstavljanju »slovenstva«, imamo tu bolj oprijemljive -spet na roke narisane- koncepte: zemljo, vodo in lopato. Ti so kajpak uporabljeni tako, da tvorijo slovansko trobojnico in slovenski grb, kar pa opazimo šele po drugem ošvrku plakata – prvi signal je kajpak lopata in z njo povezano fizično delo, vso »slovenskost« in s tem povezano nevarnost ideološkega deljenja na »prave« in »ne prave« pa so s tem, da so jo »skrili« v drugi plan, elegantno obšli. Popolnoma skladno s časom in seveda – nujo.« (september 2023)

 

Kreativni direktor: Jure Tovrljan / Tekstopisec: Peter Zabret / Oblikovalka: Barbara Podlogar, Agencija Pristop

Naročnik: Samozaložba


»Bolj aktivistična se zdi Plaktivatova podoba, ki se zavzema za mir (ali premirje) v izginjajoči Palestini. Geometrijski liki, ki sestavljajo njeno zastavo, domiselno simbolizirajo videoposnetek ali film, značilni trikotnik pa predstavlja gumb za »predvajaj«. Temu nato sledi še podobna zastava, ki vsebuje kvadraten gumb za »stop«, v smislu »ustavite ta film«. Šolski primer enostavne in učinkovite uporabe osnovnih značilnosti predmeta obravnave, čeprav bi glede idejne zasnove lahko pripomnili, da bi bilo bolj kot »Stop Palestina«, kar se nam ob prvem ošvrku izriše v možganih, pač bolj primeren »Stop Izrael«. (november 2023)

 

 

 

 

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.