Teatar apsurda v Postojni

Recenzija dogodka
26. 11. 2017 - 16.10

MCP Postojna, 24. 11. 2017

 

Letos so Slovenijo obiskali mnogi black metal bandi, med drugimi Gorgoroth in Gehenna, pa kar dvakrat legendarni Mayhem, na festivalu Metaldays smo med drugim gostili zasedbe Mgła, Batushka, Abbath, obiskali so nas tudi Alcest, Wolves In The Throne Room in še kdo. Med vsemi temi velikimi in pomembnimi akterji pa si svoje mesto gotovo zaslužijo tudi srbski kultneži The Stone, ki so se na slovenska tla prvič po pomladi 2015 vrnili pred dvema dnevoma, tokrat pa jih je pot zanesla v postojnski Mladinski center MCP, ki je bil prva postaja mnogih nastopov, v sklopu katerih bodo predstavljali najnovejši album, Teatar Apsurda.

Postojna je z Mladinskim centrom, že kaj nekaj časa pa tudi z izjemno aktivnim Kontejn'rjem pomemben center alternativnega dogajanja. Mladina in veterani, katerih dejavnosti se sučejo okrog bendov, kot so recimo Vigilance, Morbid Creation, Kripl, pa skrbijo, da ima mesto, ki ga zgodovina in danes tudi metalci imenujejo Adelsberg, na zalogi zanimiva, aktualna imena, ki jih je vsekakor treba doživeti v živo. Srečanje zasedbe The Stone in Postojne je bilo usojeno s pomočjo metal bogov, gotovo pa je šlo za poroko med underground nebesi in utelešenim peklom. Temu primerno so se v Mladinski center zgrinjale množice iz okoliških, bližnjih in daljnih krajev Slovenije, napovedovali so se gosti iz Splita, prišli pa so vsaj iz Reke in celo Čakovca, klub je bil torej vsekakor primerno napolnjen. Če pa so že prišli zaradi The Stone, so bili gotovo veseli, da so si lahko poleg njih ogledali še nastop domače zasedbe Grob ter enega bolj rušilnih koncertov prav tako domače zasedbe Srd.

Koncert bi se moral pričeti ob devetih, a se je uro kasneje. Kljub temu je bil recenzent zaradi službenih obveznosti primoran izpustiti nastop domačih Grob, katerih pedigre predstavljajo bendi Creation Codex, Hellcrawler, Human Putrefaction in še kak. Kot se že šušlja po undergroundu, možje pripravljajo prvenec, katerega naslov bo Metanoia, preko YouTubea pa se že širi komad Graveyard Of Eden. V živo si jih lahko ponovno ogledate že v petek, 1. decembra v ljubljanskem Rogu, kjer jim bodo črne sveče prižigali domači nažigači Grable. Njihovemu nastopu je sledila krajša pavza, v času katere se je klub že kar lepo napolnil.

Koncert so nadaljevali Srd, ki so letos pri založbi On Parole Productions izdali prvenec Smrti Sel ter z novim in stalnim bobnarjem Žanom utrdili svojo odrsko moč ter prezenco. Pičijo resnično udaren in zagruvan black metal, nekdo je celo pripomnil black'n'roll, kateremu primerjave lahko povlečemo z bendi tipa Taake, Shining ali pa s kultnim Satyricon hitom Fuel For Hatred. In v živo je takšna glasba resnično bolj učinkovita, kot pa nekakšen nekro-zvarek ali kak simfonični hibrid, katerega orkestralije se nikoli ne slišijo dobro, razen če ne gre za nastop v dvorani tipa Cankarjev dom. Kvintet je odigral hite s prvenca, pri čemer so še posebej dobro odigrali komada Kupa Trpljenja ter Smrti Sel, slovensko publiko pa več kot navdušili tudi s svojo interpretacijo Gregorčičeve klasike Soči. Bili pa smo priča tudi posebnemu bonusu – Srd so namreč predstavili dve novi pesmi, po besedah pevca Gorana je šlo za komada Ognjeprêrok in Sreča na vrvici. Slednjega je spremil eden najbolj perverznih, ciničnih in nihilističnih napovednikov – »Srečen si, ko si na vrvici«.

Publika je bila zdaj že dodobra ogreta, nekateri celo premočno pod vplivi raznih alko in drugih substanc, vsekakor pa smo po verjetno že kar zoprno predolgem čakanju končno ugledali oder pripravljen za The Stone in nastop, s katerim so možje iz Srbije predstavili svoj osmi album, Teatar Apsurda ki bo izšel 9. decembra za srbsko založbo Mizantropeon Records.

The Stone so dobro uro samooklicanega pesimističnega black metala odprli z otvoritvenim komadom z nove plate, Gavranovo, in takoj začeli z neusmiljenim širjenjem besed brezupa, nesmisla in nične vrednosti človeškega obstoja. Ni je filozofije, religije, ni smisla, s katerim bi njihov svet lahko poskušali interpretirati kot obliko pozitivne luči, razen če vam pozitivno točko obstoja predstavlja njegov prehod v večni nič. Temu primerno The Stone stojijo bolj ali manj pri miru, monolitnost Niča pa predstavlja visoka pojava maskiranega vokalista Nefasa, ki kot karikatura Grim Reaperja pljuva v srbščini zapisano poezijo, ki spominja na najbolj mračna dela Daneta Zajca. Izza Nefasa svojevrstno črno energijo bruhajo predvsem bobnar Usud, basist Vrag in kitarista Kozeljnik in Demonetras. Tukaj je treba omeniti, da je bila velika čast ponovno gledati bobnarja Usuda, vsekakor enega najboljših ekstremnih bobnarjev na območju Balkana. Kombinacija novih pesmi in starega materiala je bila izjemno učinkovita, po dolgem času smo denimo lahko spet slišali večni hit Zakon Sile – Triumf Smrti z albuma Magla, vrnili so se tudi k zgodnjim časom s komadom Prividjenja z albuma Zakon Velesa, okrnjeno dozo še aktualnega albuma Nekroza pa smo prejeli predvsem s komadoma Dani Crni in Nekroza. Veliki finale je predstavljal naslovni komad z nove plate, Teatar Apsurda, vse skupaj pa je bilo lepo ovito v učinkovito Nefasovo komunikacijo, kar ni tako pogost pojav, saj je možakar znan po temu, da z odra ne pove skoraj nič.

Nastop srbskih črnometalcev je bil izjemno energičen in hkrati statičen, črno mašo pa je kazila predvsem slabša zvočna slika, znotraj katere je dominirala preglasna bas kitara ob skoraj popolni odsotnosti obeh kitar. Če ste stali tik pred odrom, ste prišli na svoj račun, če pa ste se gibali zadaj ali nekje v sredini, so bile slišne kitare le pobožna želja, grmenje basa pa je žrlo živce skorajda pol koncerta, dokler člani publike niso začeli kričati Stišaj bas! in se je nato stvar uredila malce na bolje. Klub je na sceni že vrsto let, gosti razne oblike glasbenega in drugega izražanja, tamkajšnje ozvočenje se redno upira teži ekstremnih glasbenih izrazov, čas pa pač naredi svoje, jasno je, da nič ni večno, tudi zvočniki ne in zato kot poslušalci lahko le upamo, da bo MC Postojna spet zasijal v vsej svoji slavi s pomočjo boljše opreme. Zvočniki gredo sčasoma v maloro in ko je tako niti odlična tonska tehnika, kot sta Samo in Marto, ki sta se na vse pretege trudila narediti najbolje, kar se da, ne moreta pomagati.

Leto se počasi bliža koncu, black metal napadov pa še ni konec – naslednji vas čaka že v petek, 1. decembra. Če boste šli v Rog, boste lahko tam prisluhnili zasedbi Grob, če pa vas pot zanese v Maribor, boste v MC Pekarna morda prisostvovali črni maši zasedb Batushka in Srd. Gotovo pa se bo marsikdo med nami še večkrat spomnil odlične letošnje ponudbe ne samo na black metal področju ali koncertnem področju nasploh, temveč predvsem ponudbe metal militie iz Adelsberga. Popolnoma jasno je, da bi brez Adelsberga in njegovih norcev metal na Slovenskem bil precej na slabšem.

 

The Stone - Teatar Apsurda

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness