Support The Scene Fest
Kino Šiška, Ljubljana, 26. 10. 2019
Oktober je v Ljubljani in nasploh v Sloveniji ponudil kar lepo število koncertov vseh živih žanrov v vseh mogočih klubih. A kljub temu je eden od dogodkov resnično izstopal, namreč Support The Scene Fest, ki se je preteklo soboto, 26. oktobra, v veliki dvorani oziroma Katedrali Kina Šiška v Ljubljani. Koncertni večer je predstavil osem domačih tako izkušenih kot manj izkušenih bendov ekstremnih zvenov in nam skušal pokazati ter dokazati, da tudi tako veliko dvorano, kot je ta v Kinu Šiška, lahko lepo napolnijo tudi bendi manjšega kalibra in tudi domači bendi. Za idejo je zaslužen tako headlinerski bend Within Destruction, ki se je že pred nekaj leti odločil za zgolj en ekskluzivni nastop v Sloveniji na leto, ki je tudi vedno nekaj posebnega, za kar so zaslužni Veseli Dihurčki, kolektiv, ki redno organizira koncerte v Ljubljani, ob podpiranju tujih imen pa vselej poskrbi tudi za domače, tako manjše kot večje bende.
Sama ideja je Festa je sicer super, morda pa ima vseeno nekaj pomanjkljivosti. Prva je gotovo raznovrstnost žanrov – na line-up bi morda ustrezneje namesto nekaj death metal bendov umestiti tudi še kak black metal, metalcore, djent ali stoner bend. Čisto zato, da bi dosegli en res širok spekter. Druga je promocija – ne razumite narobe – obvestil, plakatov, Facebook vabil, radijskih intervjujev in novic je bilo več kot dovolj. A roko na srce, tako grdega plakata za metal dogodek že dolgo nismo videli. OK, bendovske fotke Within Destruction so dejansko parodija na vse smrtno resne fotke na metalski sceni, a kombinacija barv in odločitev, da se namesto originalnih logotipov bendov uporabi font, s katerim bi lahko okrasili kak potniški vlak na Japonskem, sta res bili … no, slabi. Prav tako ne bi škodilo, če se slovenski internetni mediji ob promociji ne bi osredotočili zgolj na Within Destruction, ki na sceni resda prednjačijo z razlogom in z razlogom je bilo tudi veliko pozornosti usmerjene prav vanje – a tudi ostali bendi imajo kaj povedati in pokazati, pa čeprav v večini nastopajo zgolj doma oziroma nastopajo tudi v tujini, čeprav res bližnji. In tudi ostali bendi imajo kar nekaj albumov, ki se prodajajo tudi drugod po svetu in so tudi uspeli zgraditi sledilstvo na klasičen način – z glasbo in brez posiljevanja z internetnimi memi ali samoparodijo. Zadnji prst pa tokratni pisec žuga življu, ki je resda nabavil vstopnico, a je namesto ogleda nastopov bendov, ki so žgali že od petih popoldne dalje, raje popival na trgu pred Kinom Šiška. Zabava je sicer seveda super stvar, a če ste se odločili podpreti sceno, morda ne bi bilo slabo, da jo podprete tudi tako, da si ogledate dejasnke nastope bendov, tako tistih, ki jih, kot tistih, ki jih ne poznate ter tako tistih manjših kot večjih. Po tej krajši in v prvi vrsti konstruktivno namerjeni kritiki pa je čas, da preverimo, zakaj vam je lahko žal, če vas na dogodku ni bilo.
Prvi so okoli petih popoldne pred žal še precej prazno dvorano nastopili domači melodični death metalci Dethrone The Corrupted, ki so svojih trideset minut izkoristili za predstavitev materiala s plošče Sintrophia. Kvintet je uigran in v živo res ubijalski. Ob tem je treba pohvaliti predvsem pevca, ki je tudi super povezovalec programa, sam bend pa je komade razporedil precej dobro, s čimer smo slišali ne le živahen, temveč tudi raznolik in dinamičen nastop.
Sledili so Smrt, mlad trio, ki je na domači ekstremni sceni še precej frišen. Njihovo diskografijo zaenkrat predstavljata dva EP-ja, trenutno pa delajo na prvencu. Bili so sicer kvintet, a tudi kot trio delujejo izjemno dobro. Njihov progresivni in na trenutke surov death metal je v dvorano zvabil že večje število ljudi, podporo bendu pa je obiskovalstvo izkazalo tudi z nakupi mrča – Smrt so bili poleg Carnifliate bend, ki je razprodal vse kar so prinesli s sabo, od majic do CD-jev, kar je za bend, ki niti še ni dolgo na sceni niti ne nastopa pretirano veliko, zavidanja vreden dosežek.
Tretji bend je žanrsko malce izstopal, a pokazal je, da hardcore in metal res gresta skupaj – tako v smislu programskega line-upa bendov kot v smislu samega zvoka benda. Gre seveda za hardcore zasedbo Reach, ki enako kot Smrt prihaja s prekmurskih koncev in ki po zvoku najbolj spominja na Madball. Pa ne samo po zvoku – Reach so tudi v živo prava zakladnica energije. Bend je ves čas v gibanju, komadi delujejo več kot ustvarjeni za koncertne nastope, pa tudi pevčeva komunikacija z občinstvom je bila ravno prav umerjena in ne pretirano klišejska, tako da je bila efektivna tako med hardcorovci kot metalci, ki so pred odrom uprizorili kaos, kakršnega potem vse do nastopa headlinerjev nismo več videli.
Oder so nato zasedli kranjski Armaroth, veterani novodobnega death metala, ki uspešno mešajo tako brutalnost in gruv kot občasne eskapade v kakšne skoraj postmetalske žanre. Čeprav material z njihovega albuma Zenith ni več najnovejši, pa v živo še vedno deluje – bend je več kot uigran, na odru vidno uživa, publika, ki je do njihovega nastopa že lepo zapolnila Katedralo Kina Šiška, pa je dala vse od sebe.
Če bi takoj po Armaroth sledil še kak ekstremen metal bend, bi imel ta kar težko nalogo nadgraditi njihov ubijalski nastop, zato je dobro, da smo bili v nadaljevanju z zasedbo SkyEye deležni žanrskega odklona v bolj true metal vode. SkyEye so v zadnjem letu s prvencem Digital God in nastopi v živo dokazali, da gre za enega trenutno najboljših domačih metal bendov, tokrat pa se je videlo, da niso ravno bend, ki bi mu bilo trideset minut lahko dovolj. Res je – njihov epski nastop bi zahteval daljši set, a kaj, ko se je moralo na odru zvrstiti še nekaj bendov. Kljub temu so SkyEye udarili z vso močjo, razgibali tako staro kot mlado, predstavili pa so tudi nov komad, po katerem lahko trdimo, da njihov novi material prav zares obeta.
Po odklonu v heavy vode je festival Support the Scene spet zavil v brutalno smer z velenjskimi Carnifliate, ki so svojih trideset minut izkoristili za promocijo frišnega albuma Disgusting Festivities, ki je izšel prav na dan dogodka. Zagruvan, brutalen in tehničen death metal je bil osnova za bendov zanimiv vizualni šov, ki so ga Velenjčani podkrepili celo s party baloni! Let's put FUN back into FUNeral, a ne? Zabaval se je tako bend kot tudi ljudje pod odrom, in okrog 21. ure, ko so po odru tolkli Velenjčani, je bilo že očitno, da se je kljub bogati koncertni ponudbi meseca oktobra, ki je v obup spravil marsikako denarnico, v Katedrali Kina Šiška zbralo res zelo lepo število ljudi.
Sledili so Eruption, katerih nastop težko objektivno predstavimo, v tem bendu je namreč igral tudi sam tokratni recenzent – lahko pa vam zaupam, da je bend tokrat predstavil tudi čisto nov, v živo še nikoli zaigran komad. Odzive na nastop Eruption pa boste morali poiskati drugod ... Po skoraj šestih urah metaliziranja so nato oder zasedli domači slamming death metalci Within Destruction, ki smo jih natančneje, tudi v pogovoru bendom, predstavili v Metal Detektorju pred dobrim tednom dni. Za vse, ki takrat niste poslušali, naj poudarimo, da gre za death metal bend, ki je verjetno edini na domači sceni, ki se lahko pohvali z nastopi tako po ZDA, kot v Evropi in Aziji in ki sodeluje s svetovno priznano založbo Unique Leader Records. Kvartet, ki ga vodita bobnar Luka Vezzosi in vokalist Rok Rupnik, se je tokrat predstavil z novima kitaristoma, Francescom Filigoijem iz Italije ter Howardom, čigar priimka nismo ujeli, iz ZDA. V živo so odigrali celoten album Deathwish in očitno je bilo, da so Within Destruction z razlogom na mestu headlinerja. Dvorani se je zmešalo! Tako bend kot obiskovalci so se znoreli do obisti, prišlo je celo do kakšne poškodbe – slam je pač nevarna reč! – a konec koncev se je vse dobro izteklo. Ura je že odbila polnoč, ko je bend zapustil oder, vidno zadovoljen, uspeli so namreč izpeljati nastop kljub zlomljenemu stopalu bobnarja Luke, ki se je zato poslužil kar nasnetih bas pedal trackov z albuma – svaka mu čast. Večina drugih bobnarjev bi po takšni poškodbi nastop odpovedala. Within Destruction pa so že danes začeli z novo evropsko turnejo, ki jih bo popeljala marsikam.
Če torej potegnemo črto, lahko zaključimo, da je enodnevni metal fest Support The Scene Fest dokazal, da tudi domači metal bendi, ki v večini primerov niso ne high profile ne svetovno izkušeni, lahko zapolnijo eno največjih tukajšnjih koncertnih dvoran. Dokazali so tudi, da znajo svoje nastope izpeljati profesionalno in da se lahko soočijo z velikim odrom – ne glede na kilometrino benda. Ljudje pa so pokazali, da želijo podpirati domače bende in da ni pomembno, ali je koncertni dogodek blizu ali daleč. V Šiški ste tokrat lahko videli tako Ljubljančane kot Dolenjce, Gorenjce, Štajerce, Korošce, Primorce in Prekmurce. Pa tudi za dogodek naslednje leto se je že prijavilo kar lepo število bendov. Hkrati je odlična ekipa v Kinu Šiška pokazala, da zna v vseh pogledih enako streči tako velikim kot malim bendom. Ne glede na vse je bil light show ves čas vrhunski, zvok popoln, osebje na odru ali v zaodrju pa je poskrbelo, da je osem bendov svoje nastope (lahko) izvedlo profesionalno, da se časovnica ni porušila niti za minuto in da je bil vsak nastopajoči deležen občutka, kako je, ko enkrat dosežeš tisti res visoki nivo. Seveda pa ne smemo pozabiti niti na Vesela Dihurčka in njuno ekipo, predvsem pa na njihovo vizijo, ki pravi, da so tudi domači, pa naj bodo še tako neznani ali neznatni bendi, vredni tega da začutijo, kam dejansko lahko prideš, če se potrudiš. In zato držimo pesti v upanju, da je tudi v finančnem smislu projekt uspel in da je bil to le začetek nečesa neverjetnega.
Dodaj komentar
Komentiraj