9. 11. 2019 – 19.00

33EMYBW: Arthropods

Vir: Naslovnica

SVBKVLT, 2019

 

* Odobreno s strani Aphex Twina

Nocoj v tem terminu predstavljamo še eno varovanko šanghajske založbe SVBKVLT, založbe, ki počasi postaja zanesljiv sprožilec naših klikov na spletu. Tako je bilo tudi z njihovo najnovejšo izdajo glasbenice Wu Shanmin, ki se vsaj trenutno aktivno udejstvuje predvsem pod umetniškim imenom 33EMYBW. Nismo pa le klikali, celo 840 kilometrov daleč smo se odpravili, da bi videli oziroma vsaj slišali njen premierni nastop na krakovskem festivalu Unsound, ki je sovpadel z izidom plošče Arthropods, sicer tudi izdelkom v fokusu tokratne Tolpe bumov. 

33EMYBW je sicer na šanghajski glasbeni sceni prisotna že vsaj deset let, četudi je svojo glasbeno pot začela v eksperimentalnem rock bendu Duck Fight Goose v družbi s svojim partnerjem Gooooosom, ki se je kasneje enako kot Wu usmeril v bolj elektronske vode. Skupaj skrbita, da se podzemna klubska scena v Šanghaju razvija, s svojimi inovativnimi pristopi k oblikovanju zvoka pa prispevata tudi k vsesplošnemu zdravju mladih sil, ki preizkušajo meje lastne kreativnosti.

Artropodi so ene sorte bitjeca, ki so bila izvorno simetričnih oblik, kasneje pa so se določeni deli njihovih teles združevali v namen različnih koristnih funkcij. Artropodi so tudi bitjeca, nekoč golemi - mistični človečnjaki brez duš, ki so se kasneje prilagodili in razvili duše. V krščanski mitologiji je golem še neizoblikovani Adam, iz gline, prav čarobno se lahko premika, vendar je brez duše. Vendar pa so artropodi le naprednejši od golema, na svojem kontinentu Arthropod gojijo in lovijo koščke duš, morda pa jim jih nekega dne uspe nabrati dovolj za novega Adama.

Audio file
10. 8. 2019 – 20.00
Listamo čez katalog založbe SVBKVLT

Artropodi so torej zanimiva bitjeca in so po strukturi in mehaniki povezana z glasbo, ki jo ustvarja 33EMYBW. Tak koncept je Wu pravzaprav načela že s svojo lansko ploščo Golem, katere nadaljevanje je plošča Arthropods. Tako v klubu kot na plošči poskuša ustvarjalka z uporabo prečiščenih ritmov in razvijanjem svojih beatov ustvariti občutek, kot da plešemo v družbi z opisanimi drobnimi izmišljenimi bitjeci. Plošča Golem je bila - podobno kot mitološko bitje - surovejša in morda izraziteje brez orientacije, vseeno pa ne zmedena. Tako rekoč je poosebila idejo mladega golema, ki se na svoji poti zaletava ob različne ovire, vseeno pa ruži dalje in se nato, leto kasneje, z ostalimi golemi razvije v artropoda, ki lovi plešoče koščke duš, kar se odraža tudi v glasbi s plošče Arthropods. Ta počasi postaja bolj premišljena, do določene mere konsistentnejša in bolj organizirana. Njen namen je jasnejši. Z uvodno kompozicijo Symmetry si lahko predstavljamo drobne artropode, ko ti ulovijo svoje prve koščke duš, sempli opernega - oziroma malone angelskega - petja pa tu prispevajo nebeško občutje, kakršnega doživi mali artropod, ko mu uspe zaužiti svoj prvi košček duše. S trajanjem plošče postanejo mali artropodi podjetnejši in vse bolj pustolovski po naravi. Z novimi zaužitimi koščki duš pridobivajo različne osebnostne lastnosti, karakterje, ob čemer tudi zvočni pejsaži na plošči postajajo bogatejši, res jim ne zmanjka vplivov z vseh koncev sveta interneta. Ustvarjalkina afiniteta do močno ritmiziranih melodij nas spomni na delo producentke Jlin oziroma na njeno interpretacijo footworka, ki je veliko močneje osredotočena na inštrumentalne semple kot na sicer za footwork značilne vokalne vzorce. In čeprav ploščo Arthropods vsekakor bogatijo tudi vplivi footworka, se 33EMYBW v svojih tehnikah obdelovanja zvoka močneje ozira proti zelniku tako imenovane dekonstruirane klubske glasbe, ki pa ji doda IDM-ovski občutek za melodije ter vse skupaj začini s svojo precizno norostjo. 

Na plošči Arthropods boste našli sedem novih kompozicij in tri remikse, ki so jih prispevali Ikonika, Lechuga Zafiro in Don Zilla. V primerjavi z izvirnimi kompozicijami se remiksi morda zdijo varnejša opcija, z izjemo Don Zille namreč gostujoči ustvarjalci ne prispevajo primerno pustolovskih vragolij. A na srečo za to poskrbi že sama 33EMYBW, ki s spretnim plastenjem zvočnih barv, tolkal in melodij gradi kompleksne, vendar hkrati tudi na videz preproste zvočne svetove, sredi katerih se lahko izgubim tako na plesišču kot v domači spalnici.

 

Leto izdaje
Avtorji del
Institucije

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.